24V w instalacji
Moderator: luk4s7
24V w instalacji
czy ktoś się orientuje gdzie w instalacji ( 4R 1KZ ) można wpiąć się z odbiornikiem 24V ?
i czy w ogóle jest taka możliwość ? czy akku pracuję tylko równolegle ?
i czy w ogóle jest taka możliwość ? czy akku pracuję tylko równolegle ?
Re: 24V w instalacji
a czy masz tam 24V = 2 akumulatory 12V połączone szeregowo?
Nie bardzo rozumiem pytanie; uściślij.
Nie bardzo rozumiem pytanie; uściślij.
Re: 24V w instalacji
no to się właśnie pytam czy gdzieś znajdę 24V, mam 2 akku 12V i nie wiem jak one są wpięte w instalację.
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: 24V w instalacji
Tam nigdzie nie masz 24V.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 24V w instalacji
Zastosuj przetwornicę.
W HDj80 jest specjalny przełącznik, dający w czasie startu 24V na rozrusznik (i tylko na rozrusznik), reszta instalacji jest na 12V, taki też jest alternator.
Niestety nie znam zasady jego działania.
W HDj80 jest specjalny przełącznik, dający w czasie startu 24V na rozrusznik (i tylko na rozrusznik), reszta instalacji jest na 12V, taki też jest alternator.
Niestety nie znam zasady jego działania.
Re: 24V w instalacji
ooooo właśnie Rokfor, to już coś ^^
skoro w 80 jest to może u mnie też by się znalazło, tylko będę musiał przegrzebać całą instalację,
gdzie znajdę schematy do 4R ? macie jakieś namiary ?
skoro w 80 jest to może u mnie też by się znalazło, tylko będę musiał przegrzebać całą instalację,
gdzie znajdę schematy do 4R ? macie jakieś namiary ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 24V w instalacji
To było jako ciekawostka.
Ten układ działa tylko chwilowo, a podczas jego pracy nie ma mowy o ładowaniu akumulatorów - tego się po porostu nie da zrobić. Układ po prostu przepina na moment jeden z aumulatorów z połączenia równoległego na szeregowe (i zasila rozrusznik na 24V), a reszta instalacji jest zasilana ze "środka", czyli nadal ma 12V.
Ma to sens w przypadku rozrusznika, bo trwa to ledwie parę sekund, ale w przypadku jakiegoś pokładowego urządzenia już nie. Znaczy będzie wtedy ładowany tylko jeden akumulator.
Poszukaj lepiej przetwornicy
Ten układ działa tylko chwilowo, a podczas jego pracy nie ma mowy o ładowaniu akumulatorów - tego się po porostu nie da zrobić. Układ po prostu przepina na moment jeden z aumulatorów z połączenia równoległego na szeregowe (i zasila rozrusznik na 24V), a reszta instalacji jest zasilana ze "środka", czyli nadal ma 12V.
Ma to sens w przypadku rozrusznika, bo trwa to ledwie parę sekund, ale w przypadku jakiegoś pokładowego urządzenia już nie. Znaczy będzie wtedy ładowany tylko jeden akumulator.
Poszukaj lepiej przetwornicy
Re: 24V w instalacji
nie nooooo, przetwornica ?! to by było za proste ^^
poza tym czysta strata energii i niepotrzebne obciążanie akku i alternatora, przetwarzanie -12V na ~12V , z ~12V na ~220V, i dopiero zasilacz z ~220V na -24V , makabraaaaaaaa
Skoro mam do dyspozycji 2 x 12V , to da się te 24V uzyskać ,
jeszcze nie wiem jak, ale główka pracuje
poza tym czysta strata energii i niepotrzebne obciążanie akku i alternatora, przetwarzanie -12V na ~12V , z ~12V na ~220V, i dopiero zasilacz z ~220V na -24V , makabraaaaaaaa
Skoro mam do dyspozycji 2 x 12V , to da się te 24V uzyskać ,
jeszcze nie wiem jak, ale główka pracuje
Re: 24V w instalacji
A ja zacznę od innej strony... A co masz takiego fajnego na 24V, że musisz to mieć w samochodzie? Może ja też muszę...
Re: 24V w instalacji
o to samo miałem spytaćLX450 pisze:A ja zacznę od innej strony... A co masz takiego fajnego na 24V, że musisz to mieć w samochodzie? Może ja też muszę...
Re: 24V w instalacji
W praktyce to tylko 24V na rozruszniku jest fajne. Reszta to sam kłopot.
Własciciel 24v w CAŁEJ instalacji.
Własciciel 24v w CAŁEJ instalacji.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 24V w instalacji
No niestety. Problem z radiem, złączem do przyczepy, gps-em, lodówkami ...
Fakt, są wersje tych wszystkich dodatkowych urządzeń na 24V, ale są ciężej dostępne i droższe.
Z wyjątkiem windy - ta lepiej pracuje na 24V
Fakt, są wersje tych wszystkich dodatkowych urządzeń na 24V, ale są ciężej dostępne i droższe.
Z wyjątkiem windy - ta lepiej pracuje na 24V
Re: 24V w instalacji
a mi głównie chodzi o laptopa, większość ma zasilacze na więcej niż 12V, mój jest na 20V
a z 24V można 20V zrobić bez problemu i omija się niezręczne i nieekonomiczne przetwornice
a z 24V można 20V zrobić bez problemu i omija się niezręczne i nieekonomiczne przetwornice
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8385
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 24V w instalacji
Większość producentów lapków ma w ofercie zasilacze mobilne. Są one wtedy na dowolne napięcia po stronie zasilania - od 12 i 24 DC do 110 i 230 AC.
Re: 24V w instalacji
no tak , ale jak mój zasilacz ma na wyjściu 20V , to przy napięciu wejściowym 12V nie podwyższy się do 20V,
każdy mobilny zasilacz odpada, jeśli laptop potrzebuje zasilanie wyższe niż 12V
każdy mobilny zasilacz odpada, jeśli laptop potrzebuje zasilanie wyższe niż 12V