problemy z warn M8000
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
problemy z warn M8000
W kupionym w zeszłym roku hiluxie 1996 zamontowana była wyciągarka jak w temacie, ma ona już pewnie ok 6 lat. mam kilka pytań co do tego sprzętu. wczoraj okazało się że jakimś sposobem pękła obudowa (zdjęcie jutro) - obudowa z której w dół wychodzą śruby mocujące pękła na pół, i uniemożliwia to pracę, pytanie z jakiego metalu jest ona wykonana, czy można ją pospawać czy wyciągarka nadaje się już tylko na części?
Po 10 sec pracy silnik jest mocno gorący czy tak ma być?
Gdy na pilocie wybieram rozwijanie liny słychać tylko pstrykanie z skrzynki sterującej i nic się nie dzieje. tak chyba też być nie powinno.
Po 10 sec pracy silnik jest mocno gorący czy tak ma być?
Gdy na pilocie wybieram rozwijanie liny słychać tylko pstrykanie z skrzynki sterującej i nic się nie dzieje. tak chyba też być nie powinno.
Re: problemy z warn M8000
Mam Warna M8000 od 1995 roku, czyli 14 lat (a kupiłem już używaną, sześcioletnią).
To wyjątkowo solidna konstrukcja! Faktem jest, że używam jej rzadko i z umiarem, ale parę razy w roku się zdarza. Warto zrobić raz na parę lat solidny przegląd, przesmarowanie, ewent. wymianę przekaźników itp. u kogoś, kto to robi zawodowo. Nie wiem jak w Rzeszowie, ale w Krakowie mogę polecić warszat.
To wyjątkowo solidna konstrukcja! Faktem jest, że używam jej rzadko i z umiarem, ale parę razy w roku się zdarza. Warto zrobić raz na parę lat solidny przegląd, przesmarowanie, ewent. wymianę przekaźników itp. u kogoś, kto to robi zawodowo. Nie wiem jak w Rzeszowie, ale w Krakowie mogę polecić warszat.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: problemy z warn M8000
To w takim razie proszę namiary na ten warsztat, a swoją drogą to ciekawy przypadek z tym pęknięciem skoro Twoja ma 20 lat i nic się jej nie dzieje, A czy się da pospawać to nie wiesz?
Re: problemy z warn M8000
to znany w grodzie Kraka - kolega Arkadiusz - grzebie skutecznie w WARN'ach od wielu lat. Sczegóły posłałem na PWmarcinsmi pisze:To w takim razie proszę namiary na ten warsztat
Re: problemy z warn M8000
zapewne będziesz musiał wymienić wspornik bębna wyciągarki, nie ma co drutować i spawać.
nie wiem czy będzie pasować ale warn stosuje te same do wielu typów łinczy.
pojawia się jeszcze pytanie dlaczego toto pękło - lina za dużo nawinięta w jednym miejscu na bęben? czy coś niestabilnie poskręcane? poprzeczki pomiędzy wspornikami są?
dawaj fotkę wyciągarki - może ze zdjęcia coś wyjdzie...
nie wiem czy będzie pasować ale warn stosuje te same do wielu typów łinczy.
pojawia się jeszcze pytanie dlaczego toto pękło - lina za dużo nawinięta w jednym miejscu na bęben? czy coś niestabilnie poskręcane? poprzeczki pomiędzy wspornikami są?
dawaj fotkę wyciągarki - może ze zdjęcia coś wyjdzie...
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: problemy z warn M8000
lina była nawinięta równo a wyciągarka pewnie nie używana od 2 lat ostatnio była zdemontowana (konserwacja podwozia i ramy) przykręcona jest do płaskiej blachy więc raczej równo, wsporniki są. w miejscu pęknięcia metal się kruszy. zdjęcie chcę dać tylko nie mogę się doszukać na forum jak się to robi (załącza zdjęcia) raz mi się udało ale już nie pamiętam jak.
Re: problemy z warn M8000
no to potwierdziła się moja diagnoza - walnął Ci wspornik.
widziałem u Kylona w sklepiku ale nie wiem czy będzie pasowało: http://www.wyprawa4x4.pl/info/wspornik_ ... -1764.html
Aleś zapaćkał tą wyciągarkę, ło matko...
rozbierz, wyczyść...
widziałem u Kylona w sklepiku ale nie wiem czy będzie pasowało: http://www.wyprawa4x4.pl/info/wspornik_ ... -1764.html
Aleś zapaćkał tą wyciągarkę, ło matko...
rozbierz, wyczyść...
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: problemy z warn M8000
może kiedyś wyczyszczę, podejrzewam że ktoś ją pomalował bo rdzewiała. A z jakiego metalu ten wspornik jest to nie wiesz?. Ona powinna również rozwijać linę prawda? z taką samą siłą ma działać w obie strony?
Re: problemy z warn M8000
Wspornik jest z aluminium. Aby określić czy pasuje potrzebny jest numer fabryczny wyciągarki, który to został zamalowany . Patrząc na silnik to jest to jakiś przedpotopowy model . Najlepiej rozebrać i porównać.
Re: problemy z warn M8000
oczywiście jak najbardziej powinna działać w obie strony i również rozwijać linę. zwalony albo pilot albo gniazdo pilota, ostatecznie przekaźniki. delikatnie chemicznie usuń farbę z tabliczki znamionowej i sprawdź numer o którym wspomniał Kylon; powinien być wybity. i tak musisz rozebrać wyciągarkę aby zdemontować wspornik. Możesz też oddać do "wyspecjonalizowanej placówki" co polecam. MariuszS Ci to zaproponował.marcinsmi pisze:może kiedyś wyczyszczę, podejrzewam że ktoś ją pomalował bo rdzewiała. A z jakiego metalu ten wspornik jest to nie wiesz?. Ona powinna również rozwijać linę prawda? z taką samą siłą ma działać w obie strony?
- potrzeba
- Posty: 591
- Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
- Auto: 80'tka by?a przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-) - Kontakt:
Re: problemy z warn M8000
tam od razu wyczyść...hashid pisze:Aleś zapaćkał tą wyciągarkę, ło matko...
rozbierz, wyczyść...
konsekwentnie "hamerajtem" ją po całości i line do kompletu
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2008, 10:48
- Auto: Hilux 1996
HZJ73 4.2 1994
LJ78 1991 3.0 - Kontakt:
Re: problemy z warn M8000
No to jak aluminiowa to można pospawać spróbować, ale obudowa silnika aluminiowa chyba nie jest skoro rdzewieć zaczęła. na malowanie liny też był pomysł ale po przeczyszczeniu odzyskała trochę blasku Dzięki za pomoc, jak rozbiorę .. kiedyś ... to będę pytał dalej. teraz nie ma na to czasu.
Re: problemy z warn M8000
Nową linę kupujesz za 200 PLN