Sciaga na prawo przy 4WD
Moderator: luk4s7
Sciaga na prawo przy 4WD
Wykrylem taki objaw dzisiaj i zastanawiam sie o co chodzi?
Zanim w poniedzialek zdiagnozuje to u Kylona to moze ktos mi podpowie.
Nic nie charczy, nie wyje. Na 2WD wszystko OK, a po zapieciu 4x4 ciagnie w prawo.
Dodam ze to roczne, mocne auto i co prawda dostalo juz troche ode mnie ale nic sobie nie przypominam zeby cos zostalo na polu
Z zapietym reduktorem sciaga tak samo..
jakies sugestie?
Zanim w poniedzialek zdiagnozuje to u Kylona to moze ktos mi podpowie.
Nic nie charczy, nie wyje. Na 2WD wszystko OK, a po zapieciu 4x4 ciagnie w prawo.
Dodam ze to roczne, mocne auto i co prawda dostalo juz troche ode mnie ale nic sobie nie przypominam zeby cos zostalo na polu
Z zapietym reduktorem sciaga tak samo..
jakies sugestie?
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
przyczyn moze byc kilka:
- zbieznosc
- niskie cisnienie w jednej oponie lub po jednej stronie
- sciete opony
zagiel ????
- zbieznosc
- niskie cisnienie w jednej oponie lub po jednej stronie
- sciete opony
zagiel ????
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
sprawdzilem i sa ok:
- cisnienie
- gumy
- zalaczylem reduktor i na pelnym skrecie "osluchalem" mosty
co do pozostalych Twoich sugestii MaxLux to musi to zalezec od napedu.
Owszem dzisiaj niezle wjeje ale to nie to
a co do zbieznosci - to nie wiem czy np. po przylozeniu napedu na przednia os nie ma wplywu zla geometria ?? ktos wie?
- cisnienie
- gumy
- zalaczylem reduktor i na pelnym skrecie "osluchalem" mosty
co do pozostalych Twoich sugestii MaxLux to musi to zalezec od napedu.
Owszem dzisiaj niezle wjeje ale to nie to
a co do zbieznosci - to nie wiem czy np. po przylozeniu napedu na przednia os nie ma wplywu zla geometria ?? ktos wie?
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
a nie masz czasem jednej opony z zapasu ?
jak jest duza roznica w wielkosci bieznika to bedzie sciagac
jak jest duza roznica w wielkosci bieznika to bedzie sciagac
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
Jak załączasz napęd to działają inne siły na przód i może to powodować ściąganie. Musisz znaleźć jakiegoś speca od zbieżności, który wie jak ją ustawić. W jednych samochodach ustawia się ją idealnie w punkt a w innych samochodach trzeba koła trochę ustawić na zewnątrz lub im zeza zrobić, żeby pod obciążeniem chodziły na prosto.
No ale nie znam się, bo nie jestem od zbieżności.
Jestem od wyciągania oferm z bagna nad wisłą
No ale nie znam się, bo nie jestem od zbieżności.
Jestem od wyciągania oferm z bagna nad wisłą
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
sciagaloby i na 2WD i 4WD, a sciaga tylko po dolaczeniu przodu....
a troszke popadalo teraz wiec 4lapy by sie przydaly
a przy okazji znacie jakis placyk we wawie lub pod zeby przecwiczyc M/Teki na swiezym puchu? hehe
a troszke popadalo teraz wiec 4lapy by sie przydaly
a przy okazji znacie jakis placyk we wawie lub pod zeby przecwiczyc M/Teki na swiezym puchu? hehe
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
LX450 pisze:Jak załączasz napęd to działają inne siły na przód i może to powodować ściąganie. Musisz znaleźć jakiegoś speca od zbieżności, który wie jak ją ustawić. W jednych samochodach ustawia się ją idealnie w punkt a w innych samochodach trzeba koła trochę ustawić na zewnątrz lub im zeza zrobić, żeby pod obciążeniem chodziły na prosto.
No ale nie znam się, bo nie jestem od zbieżności.
Jestem od wyciągania oferm z bagna nad wisłą
hehe - a co robisz juterko? jakbys potrzebowal dzwon!
namawiamy sie z emu na ciebie wiec uwazaj
a co do zbieznosci to zahacze o fauvert na zamienieckiej - tam maja FJa w systemie wiec sprawdze THX!
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
No właśnie nie... Jak nie masz zapiętego przodu to się on po prostu toczy. Jak masz zapięty przód to siła obrotowa kół chce przesuwać wahacze do przodu i wtedy może następować zmiana zbieżności.Vacky pisze:sciagaloby i na 2WD i 4WD, a sciaga tylko po dolaczeniu przodu....
Jakby co to mi możesz za 1000zł sprzedać samochód i masz problem z głowy.
Pytasz co robię jutro? No więc leżę w łózku bo się rozchorowałem. A jak wyzdrowieję to mnie czeka zakładanie dyfra, przegubów, tarcz itd... na świeżym powietrzu. Taki mały survival. Po prostu rozbebłałem sprzęt jak było ciepło i zima mnie zaskoczyła
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
a powaznie? Lexio juz ok? ganiasz cos? my z Emu planowalismy jakis wyskok we wstyczniu - znamy fajne miejsce nad wisla
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
aaaa..
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
Zdrowka!!!
aaaa juz wiem jak sie moge odwidzieczyc! - mam garaz na mokotowie i przyklejony do niego warsztat samochodowy do mojego uzytku! wiec jakbys mial jakas potrzebe to dzwon! podgrzejemy i do roboty hehe
aaaa juz wiem jak sie moge odwidzieczyc! - mam garaz na mokotowie i przyklejony do niego warsztat samochodowy do mojego uzytku! wiec jakbys mial jakas potrzebe to dzwon! podgrzejemy i do roboty hehe
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
A może masz jeszcze lawetę za free? Bo z przodu zamiast kół mam dwie kobyłki (czy jak to się tam nazywa).
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
Musisz Vacek wolniej a bardziej technicznie jeździć Jak mówią znajomi o FJ Cruiserze który jeździ na zasadzie but to wiem już o kogo chodzi Nawalanie i skakanie w terenie ciężkim autem może bez problemu spowodować zmianę ustawień geometrii w wyniku przegięcia jakiś elementów. Co do sił w napędach podczas 4WD jest dokładnie tak jak pisze LX450. Ja wczoraj wracałem z Brodnicy w większości na 4 napędach i czuć że samochód inaczej się prowadzi.
Re: Sciaga na prawo przy 4WD
Ja w styczniu bardzo chetnie ale jako pilot. Moje auto idzie do szpitala.Vacky pisze:a powaznie? Lexio juz ok? ganiasz cos? my z Emu planowalismy jakis wyskok we wstyczniu - znamy fajne miejsce nad wisla