[r150f] Skrzynia wyje

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

[r150f] Skrzynia wyje

Post autor: namlooc »

Hej,

Skrzynia biegow na zimnym oleju wyje. Na cieplym cichnie, ale dalej wyje.
Reduktor mam na Neutralnym i wyje na biegach 1,2,3 i 5(po cichu) nastomiast 4 definitywna cisza.
Wcisniecie sprzegła powoduje bezwzgledną cisze :)
Podczas wymiany ileju na dnie skrzyni byly opiłki (podobne do tych co sa na korkach od mostów)
W oleju nie blyszały gwiadzdy jak w bezchmurna noc.
Olej mam zalany 75w90 GL5. Biegi zmieniają sie bez problemów (czyt. poToyotowemu)

Specialnie sie tym nie przejmuje, ale zastanawiam sie czy:
A przyzwyczaic sie do wycia i spokojnie dożyc 67 roku zycia ?
B juz zamowic r150f rebuild kit z marlin crawler'a i wyciagac skrzynie ?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: Rokfor32 »

Kupić R151F z możliwie najmłodszego hila.

Kit naprawczy to łożyska i uszczelniacze - i tyle. niestety - w tej skrzynce jedno z łożysk to rolki bezpośrednio na wałku choinki - żaden kit nie naprawi zużycia w tym miejscu - a efekt jak opisałeś (cisza na czwórce) wskazuje właśnie na uszkodzenie łożysk choinki.

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: namlooc »

Skrzynia biegów z taką usterką sie nagle spektakularnie rozpadnie ?
Mam troche czasu jeszcze i pare tysiecy km na znalezienie innej ?

W jakich rocznikach,modelach i silnikach szukac skrzyn r151f ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: Rokfor32 »

Nie rozpadnie się spektakularnie - po prostu im dłużejj pojeździ - tym mniej sensowna będzie ewentualna naprawa. A jeżeli wyje tylko trochę - to jeszcze długo tak może :wink:

Hil z manualną skrzynką pięciobiegową - nie było innej opcji, tylko R151F. Ja sobie kiedyś takową zanabyłem za drobne, z przebiegiem 18 tysi km :wink: Jako eksponat na półke do magazynu. kiedyś na bank się przyda ... :wink:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: namlooc »

Nie wierze ze to takie proste :)
Sprawdz czy dobrze mysle. Kupuje skrzynie z modelu 2.5 3.0 d4d 2006-2013 5bieg.
O taka:
http://allegro.pl/toyota-hilux-2006-2-5 ... 55842.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lącze to poźniej o tak:
dzwon skrzyni 3vze + skrzynia man 5bieg 2006-2013 3.0 2.5 d4d + reduktor 3vze

1. Wielowypust tarczy sprzegla 3vze bedzie pasowal do wielowupystu skrzyni d4d ?
2. Wielowypust reduktora 3vze bedzie pasował do wielowypustu skrzyni d4d ?
3. Umiejscowienie lewarka zmiany biegów ? Trafi w otwór ?
4. Lewarek reduktora jest na skrzyni biegów w d4d. Ja mam lewarek bezposrednio na reduktorze. Jak to rozwiazac ? Zaslepic ?
5. Dzwon z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
6. Reduktor z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
7. Dlugosc calego zespolu sie nie zmieni ? Waly beda pasowac ?

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: Tuco »

chcesz przepłacić dwukrotnie za skrzynię. ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: Rokfor32 »

Jest takie proste właśnie - ale z jednym kroczkiem więcej: do przełożenia jest również adapter reduktora - czyli ten odcinek korpusu skrzyni od żeliwnego plastra w tył. Jednocześnie przekłada sie element wybierajacy biegi (one mają identyczny kształt, ale różnią się długością między konkretnymi aplikacjami, zależnie od umiejscowienia wybieraka biegów).

Wszystko pasi bolt on, wielowypusty również. Również długość wałka sprzęgłowego jest jak trzeba (z dokładnością chyba do 3 mm).

Reduktor oczywiście musi być z 4R - ale jak kupisz cały napęd z hila - to możesz wszystkie bebechy poprzekładać do korpusu 4R, zostawiając jedynie ori wałki wodzików (ze względu na top shift).

I - jak Tuco pisze - chcesz przepłacić ponad dwukrotnie ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: namlooc »

Aukcje tylko dla zdjec umiescilem. :) ..ale dobrze ze mowicie o cenie tez.

To teraz rozumiem ze to bedzie wygladac tak:
dzwon z 3VZE + R151F z hiluxa D4D (zielone zaznaczenie) + adapter reduktora 3VZE (tam gdzie lewarek) + reduktor z 3VZE

Potrzeba mi jedynie tego zielonego fragmentu, cala reszta idzie z moich pozostalych gratów.
r151f.jpg
Teraz dobrze to widze ? :)

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: namlooc »

Rokfor32 pisze: Jednocześnie przekłada sie element wybierajacy biegi (one mają identyczny kształt, ale różnią się długością między konkretnymi aplikacjami, zależnie od umiejscowienia wybieraka biegów)
Teraz dopiero doczytuje..czyli potrzebny jest jednak adapter reduktora tylko po to zeby zabrac ten "element wybierajacy biegi"

Jednym slowem potrzebuje skrzyni biegów od d4d bez dzwona i reduktora.
Musi byc skrzynia + adapter reduktora z lewarkiem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [r150f] Skrzynia wyje

Post autor: Rokfor32 »

Nie musi - bo te elementy użyjesz ze swojej. Ale i tak nie jesteś w stanie kupić skrzynki z hila bez tego adaptera ... :wink:

Fizycznie potrzebujesz tylko to - co zaznaczyłeś na zielono. Realnie kupujesz jak na focie - cały taki podzespół. Odkręcasz co zbędne, zakładasz swoje - i masz prawie nówkę sztukę skrzynię w cenie około tysiaka.

Z tą różnicą - że R151F - a nie R150F. Różnią się delikatnie przełożeniami pierwszego i drugiego biegu, 3,4 i 5 mają takie same przełożenia. 1 i 2 są wolniejsze w wersji dla diesla.

ODPOWIEDZ