Blokada ARB do Hiluksa
Moderator: luk4s7
Blokada ARB do Hiluksa
Noszę się z zamiarem zamontowania blokady tylnego mostu.
Poproszę bardziej doświadczonych o wszystkie za i przeciw.
Poproszę bardziej doświadczonych o wszystkie za i przeciw.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
są raczej same zalety. minusów oprócz kosztów zakupu i montaż nie znam przy lekkiej pace z tyłu napewno nie raz spożytkujesz.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Norick ma od jakiegoś czasu - może coś doda od siebie
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Podłączę sie pod temat - choć trochę OT
Przegladajac aukcje z autami na części w hiluxach (z pojedyńczą kabiną sprowadzanych z zachodu) widziałem przyciski właczające blokadę seryjną
Może taniej i prościej byłoby wybebeszyć częsci z takiej sztuki ?
Co wchodziłoby w taki zestaw do przekładki poza mostem oczywiscie ?
Przegladajac aukcje z autami na części w hiluxach (z pojedyńczą kabiną sprowadzanych z zachodu) widziałem przyciski właczające blokadę seryjną
Może taniej i prościej byłoby wybebeszyć częsci z takiej sztuki ?
Co wchodziłoby w taki zestaw do przekładki poza mostem oczywiscie ?
Re: Blokada ARB do Hiluksa
To Norick poproszę o opinię.milczacy pisze:Norick ma od jakiegoś czasu - może coś doda od siebie
Bo różnie mówią - jedni, że przydatna inni, że nie.
A przy okazji - który kompresor do blokady?
Re: Blokada ARB do Hiluksa
wszyscy piszą ze ok. a jeżeli są przeciwnicy to opisz proszę ich argumenty chętnie się czegoś nowego dowiem. Co do kompresorka wybrałbym większy. róznica w cenie nie powalająca a od bidy kółko podpompuje lub coś przedmucha. ja taki mam i nie narzekam.
ja w l200 montowałem oryginalny most z blokadą i kompresor arb. jeżeli są dostępne takie mosty do hila no to oczywiście kwestia za ile bo przekładka i podłączenie ok 1000zł. koszt mostu do l200 800zł
ja w l200 montowałem oryginalny most z blokadą i kompresor arb. jeżeli są dostępne takie mosty do hila no to oczywiście kwestia za ile bo przekładka i podłączenie ok 1000zł. koszt mostu do l200 800zł
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokada ARB do Hiluksa
W przypadku oryginalnej blokady tylnej do hila do zmiany jest główka mostu. Kształt otworu w pochwie jest co prawda nieco inny (podcięcie na przesuwkę), ale da się przerobić standardowy most tak, żeby główka z blokadą pasowała (trzeba wyciąć to okienko i zrobić dwa nowe otworki na szpilki).
Ta blokada jest pędzona silniczkiem elektrycznym, i o ile sama główka mostu nie będzie raczej specjalnie droga, to silniczek jest. I jest przy okazji po primo wystający, i zdarza się go uszkodzić na kamieniach (acz niezbyt często), ale po wtóre jest niemiłosiernie wrażliwy na korozję. Znaczy nie sam w sobie, bo jest z aluminium, ale koroduje na styku z główką mostu (jest tam dosyć ciasno, i zbiera się błotko, a po dodaniu wilgoci robi się wredne ogniwo korozyjne zjadające silniczek ...
Pomaga oczywiście jak się raz na jakiś czas go zdejmie (trzy śrubki) i wyczyści.
Sama blokada i kosz satelitówsą bardzo mocne, się jeszcze nie spotkałem z uszkodzonymi tymi elementami.
A, w J9 i J 12 te blokady są identyczne. Główka mostu różni się kształtem ożebrowania, i kabel do silnika ma inną długość. Reszta jest taka sama.
Ten sam typ blokady występuje jeszcze w J8 na przodzie. Również w połączeniu z czterosatelitowym koszem, i silniczkiem identycznym jak w blokadach tylnych. Można to zaadoptować do J7 (na przód), wymaga to tej samej przeróbki co tył.
Ta blokada jest pędzona silniczkiem elektrycznym, i o ile sama główka mostu nie będzie raczej specjalnie droga, to silniczek jest. I jest przy okazji po primo wystający, i zdarza się go uszkodzić na kamieniach (acz niezbyt często), ale po wtóre jest niemiłosiernie wrażliwy na korozję. Znaczy nie sam w sobie, bo jest z aluminium, ale koroduje na styku z główką mostu (jest tam dosyć ciasno, i zbiera się błotko, a po dodaniu wilgoci robi się wredne ogniwo korozyjne zjadające silniczek ...
Pomaga oczywiście jak się raz na jakiś czas go zdejmie (trzy śrubki) i wyczyści.
Sama blokada i kosz satelitówsą bardzo mocne, się jeszcze nie spotkałem z uszkodzonymi tymi elementami.
A, w J9 i J 12 te blokady są identyczne. Główka mostu różni się kształtem ożebrowania, i kabel do silnika ma inną długość. Reszta jest taka sama.
Ten sam typ blokady występuje jeszcze w J8 na przodzie. Również w połączeniu z czterosatelitowym koszem, i silniczkiem identycznym jak w blokadach tylnych. Można to zaadoptować do J7 (na przód), wymaga to tej samej przeróbki co tył.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Na http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9115" onclick="window.open(this.href);return false; są dostępne silniczki po 360 funtów. Dużo taniej niż w pl.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Tuco zbiera chętnych do przesyłki
Powiem Ci że ja poważnie myśle nad kitem do podniesienia budy w Hilu, ale muszę to obgadać z moim mechanikiem.
Powiem Ci że ja poważnie myśle nad kitem do podniesienia budy w Hilu, ale muszę to obgadać z moim mechanikiem.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Norick niestety za duzo do powiedzenia nie ma bo o ile zdażało mi sie napompowac kompresor by szybko włączyć blokadę to okazywało sie że dało rade bez. Albo ja taki genialny albo Hil "wincej imii" niż jaMaciuś pisze:To Norick poproszę o opinię.milczacy pisze:Norick ma od jakiegoś czasu - może coś doda od siebie
Bo różnie mówią - jedni, że przydatna inni, że nie.
A przy okazji - który kompresor do blokady?
Kompresor mam duży z przewodem do pompowania i najcześciej dmucham nim filtr. I spuszczam od razu powietrze by nie wozic nabitego. Kół nim jeszcze nie pompowałem
Natomiast zauważyłem że bez LSD mniej wywala mi dupę na ciasnych zakrętach...znaczy ten sam zakręt robię teraz szybciej
Re: Blokada ARB do Hiluksa
nie wiem czy to prawda ale gdzieś załyszałem dawno temu żeby kompresor nabity pozostawiać.... ale nie wiem czy to prawda czy coś mi się ubzdurało
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Na dwoje babka wróżyła...wszelkie uszczelki, przewody maja określona zywotność..( utrzymywanie ich cały czas pod ciśnieniem jej nie wydłuża).z drugiej strony gwałtowne spuszczenie powietrza ze zbiornika powoduje skraplanie sie powietrza w zbiorniku wyrównawczym, co za tym idzie korozję wnętrza...decyzja zależna od uzytkownika Podejrzewam że prędzej pójdzie mi jakis O-ring niz skoroduje zbiornik. A wszelkie nieszczelności układu skutkują włączaniem się co chwilę kompresora by doładować do ciśnienia roboczego .AMEN
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Witam
pytanie troche od innej strony.
Posiadam blokade w LJ73 (rocznik 1990) w tylnym moscie (ARB) i chcialbym przelozyc ja do Hila KUN25 (dlx+ 2007 rok).
Skad ten pomysl? Ano, wg danych blokada dla obu modeli posiada ten sam numer katalogowy.
Czy ktos obeznany moglby potwierdzic ew. zaprzeczyc moim domyslom?
Dziekuje
PS: linki
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/262/527 ... D132-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pytanie troche od innej strony.
Posiadam blokade w LJ73 (rocznik 1990) w tylnym moscie (ARB) i chcialbym przelozyc ja do Hila KUN25 (dlx+ 2007 rok).
Skad ten pomysl? Ano, wg danych blokada dla obu modeli posiada ten sam numer katalogowy.
Czy ktos obeznany moglby potwierdzic ew. zaprzeczyc moim domyslom?
Dziekuje
PS: linki
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/262/527 ... D132-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Czarek jeśli masz LSD z tyłu to jest to ta sama blokada RD132. Jeśli masz most Dana to wtedy RD133.
Re: Blokada ARB do Hiluksa
Dzieki Kylon, z tego co sie orientuje to lsd jest. Zajrze dzisiaj.
Czarek
Czarek