Problem ze stacyjką
Moderator: luk4s7
Problem ze stacyjką
Witam,
mam problem ze stacyjką. Kluczyk kreci się bez oporów, nie mogę uruchomić silnika ani odblokować kierownicy. Próbowałem też wymontować stacyjkę ale nie poradziłem sobie. Może ktoś mi podpowie co w tej sytuacji zrobić.
Pozdrawiam
Henryk
mam problem ze stacyjką. Kluczyk kreci się bez oporów, nie mogę uruchomić silnika ani odblokować kierownicy. Próbowałem też wymontować stacyjkę ale nie poradziłem sobie. Może ktoś mi podpowie co w tej sytuacji zrobić.
Pozdrawiam
Henryk
Re: Problem ze stacyjką
Wymiana wkładu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Problem ze stacyjką
Witam
mam problem z demontażem obudowy stacyjki aby wyjąć pękniety trzpien aluminiowy który jest połaczony ze stacyjką. Stacyjke wyjełem i częśc tego trzpienia ale ułamany kawałek jest wewnatrz. Może ktoś mi podpowie co mam zrobić.
dzieki
pozdrawiam
henryk
mam problem z demontażem obudowy stacyjki aby wyjąć pękniety trzpien aluminiowy który jest połaczony ze stacyjką. Stacyjke wyjełem i częśc tego trzpienia ale ułamany kawałek jest wewnatrz. Może ktoś mi podpowie co mam zrobić.
dzieki
pozdrawiam
henryk
Re: Problem ze stacyjką
Nie wkładu tylko całej stacyjki a dokładnie całego aluminiowego mechanizmu. Częsta przypadłość J12.
Re: Problem ze stacyjką
Masz dwa wyjscia- albo cala stacyjka z aso -koszt ok 1000zl, lub poszukanie ogarnietego mechanika ktory dorobi w/w czesc. Nie bedzie to latwe ale wykonalne.
Re: Problem ze stacyjką
miałem podobnie. straszyli w ASO, że stacyjka do wymiany. Wystarczyło nasmarować i chodzi jak nówka.
Re: Problem ze stacyjką
Witam,GDLC120 pisze:Masz dwa wyjscia- albo cala stacyjka z aso -koszt ok 1000zl, lub poszukanie ogarnietego mechanika ktory dorobi w/w czesc. Nie bedzie to latwe ale wykonalne.
Przed chwila zwalczylem podobny problem. Ulamal sie lacznik stacyjki czyli taki aluminiowy trzpien miedzy wkladem stacyjki a kostka. Samochod odpalony, przejazd pod zaklad naprawy zamkow i naprawa trzpienia. W sumie 4 godziny, 300 zl i nie jestem przekonany czy ta naprawa bedzie bardzo trwala ale na razie nie mam lepszego pomyslu.
Moze da sie gdzies dokupic sam tem lacznk albo ktos ma jakis patent jak to dorobic solidniejsze bo oryginal to sam sie prosil o to, zeby peknac
Pozdro, WojtekK
Re: Problem ze stacyjką
henrykkos: i jak w końcu poradziłeś sobie z wyjęciem tego ułamanego kawałka łącznika? Dzisiaj mi się ułamał ...
Ewidenty błąd konstrukcyjny, toyota powinna się wstydzić
Ewidenty błąd konstrukcyjny, toyota powinna się wstydzić
Re: Problem ze stacyjką
U mnie trzpień złamał się w zeszłym roku (1200 zł. w ASO) , u kolegi tydzień temu ( 300 zł. w warsztacie naprawy zamków gdzieś w Chorzowie) . Ewidentna wada fabryczna .W obu autach przebieg około 200 tys.
Usterka mocno komplikująca życie - holowanie konieczne + kilkudniowa naprawa. Faktycznie wstyd.
Usterka mocno komplikująca życie - holowanie konieczne + kilkudniowa naprawa. Faktycznie wstyd.
Re: Problem ze stacyjką
Podobny problem występował w Tundrze I gen. - po kilku latach rozsypywał się aluminiowy korpus stacyjki wraz z uchwytem do wajchy od automatu - to dopiero wstydroso pisze:U mnie trzpień złamał się w zeszłym roku (1200 zł. w ASO) , u kolegi tydzień temu ( 300 zł. w warsztacie naprawy zamków gdzieś w Chorzowie) . Ewidentna wada fabryczna .W obu autach przebieg około 200 tys.
Usterka mocno komplikująca życie - holowanie konieczne + kilkudniowa naprawa. Faktycznie wstyd.
Re: Problem ze stacyjką
Zastanawialem sie czy to rzeczywiscie wada fabryczna? Moze to jest traktowane jako dodatkowe zabezpieczenie w przypadku kradziezy? Jesli ktos za bardzo szarpie kierownica, zeby zerwac blokade to zrywa ten lacznik i ... ma mniej czasu na odpalenie?roso pisze:Ewidentna wada fabryczna .W obu autach przebieg około 200 tys.
Usterka mocno komplikująca życie - holowanie konieczne + kilkudniowa naprawa. Faktycznie wstyd.
Pozdro,
Wojtek
Re: Problem ze stacyjką
Na początek Witam Szanownych kolegów którzy może mi pomogą rozwiązać mój problem poruszony w tym temacie.
Otóż wczoraj wracając z pracy i odpalając mojego Landka coś chrupło w stacyjce prawdopodobnie połamałem trzpień stacyjki. Dziś dnia rozebrałem co nieco plastików by móc choć odpalić auto i zabrać je z parkingu do garażu (odpalam śrubokrętem kręcąc kostkę) moje pytania to:
1. Czy da się wyjąć ów trzpień bez ściągania korpusu stacyjki (jeśli tak to jak) jak wiemy by ściągnąć całość trzeba uciąć dwie samo zrywalne śruby przy kolumnie kierownicy z czego górna śruba jest prawie pod licznikami czyli nie obejdzie się bez ściągania licznika. (chyba)
2. Czy coś mi to da? Być może zerwany trzpień da się dorobić, choć niemam pojęcia jak on wygląda (może macie jakieś foto)
3. a może szukać jakiegoś innego rozwiązania choć jestem prawie pewien ze to właśnie trzpień jest winny temu zamieszaniu, luźny kluczyk w stacyjce, brak reakcji na przekręcanie, niedziała blokada kierownicy chyba ze pokręcę trzpieniem łapiąc go od dołu wtedy potrafi złapać.
Bardzo proszę o pomoc jak to samemu naprawić a może macie jakieś zdjęcia z podobnej reperacji...
Otóż wczoraj wracając z pracy i odpalając mojego Landka coś chrupło w stacyjce prawdopodobnie połamałem trzpień stacyjki. Dziś dnia rozebrałem co nieco plastików by móc choć odpalić auto i zabrać je z parkingu do garażu (odpalam śrubokrętem kręcąc kostkę) moje pytania to:
1. Czy da się wyjąć ów trzpień bez ściągania korpusu stacyjki (jeśli tak to jak) jak wiemy by ściągnąć całość trzeba uciąć dwie samo zrywalne śruby przy kolumnie kierownicy z czego górna śruba jest prawie pod licznikami czyli nie obejdzie się bez ściągania licznika. (chyba)
2. Czy coś mi to da? Być może zerwany trzpień da się dorobić, choć niemam pojęcia jak on wygląda (może macie jakieś foto)
3. a może szukać jakiegoś innego rozwiązania choć jestem prawie pewien ze to właśnie trzpień jest winny temu zamieszaniu, luźny kluczyk w stacyjce, brak reakcji na przekręcanie, niedziała blokada kierownicy chyba ze pokręcę trzpieniem łapiąc go od dołu wtedy potrafi złapać.
Bardzo proszę o pomoc jak to samemu naprawić a może macie jakieś zdjęcia z podobnej reperacji...
Re: Problem ze stacyjką
Już pisałem wcześnie. tu macie gościa co regeneruje te wkłady i likwiduje wade.
Można mu wysłać kurierem i odsyła zrobioną. Jest na allegro Compadre_00 tel 501 551 300
Można mu wysłać kurierem i odsyła zrobioną. Jest na allegro Compadre_00 tel 501 551 300
Re: Problem ze stacyjką
Śruby zrywalne odkrecasz spawajac do nich nakretki. Ale z tego co wymyśliłem naprawiajac taka stacyjke to da sie wyjąć ten trzpien bez demontażu z kolumny! 470 zł to facet u mnie zapłacił naprawę wyjazd po auto i holowanie:)
Re: Problem ze stacyjką
Nie trzeba SPAWAĆ wystarczy meselkiem odkręcić tylko po skręceniu trzeba wyregulować dźwignie regulacji kierownicy.
A ten gościu sam robi te trzpienie od podstaw. Sama nowa obudowa stacyjki z tym wkładem to 1100 zł + montaż, to wolał bym to niż wadliwy oryginał i czekać aż znowu to się stanie.
A ten gościu sam robi te trzpienie od podstaw. Sama nowa obudowa stacyjki z tym wkładem to 1100 zł + montaż, to wolał bym to niż wadliwy oryginał i czekać aż znowu to się stanie.