Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Moderator: luk4s7

xdanix
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2014, 23:16

Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: xdanix »

Witam Wszystkich,

Od kilku zauważyłem luz na lewarku przekładni automatycznej. Przy zmianie z "D" na 3 był zawsze opór w tej chwili lewarek ma luz. Po sprawdzeniu oraz zaciągnięciu informacji okazuje się, ze problemem jest trzpień w mechanizmie, który wpadł. Po rozebraniu lewarka faktycznie nie było go na miejscu tylko leżał w mechanizmie. Rozebrałem mechanizm i starałem się to naprawić ale trzpień przy zmianie biegów nadal wypada. Nowa cześć jak to w Aso to koszt około 3000 płn gdyż sprzedają tylko całość. I tu pytanie, czy spotkaliście z czymś takim i wiecie jak to naprawić? Problem wydaje się niewielki ale koszt 3000 za wpadający trzpień to trochę drogo. Moja Toyka jest z 2003 roku aktualnie ma 150 tys km z silnikiem 3.0d.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam
Daniel
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 17:58 przez Norick, łącznie zmieniany 2 razy.

dandi
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2014, 07:09
Auto: 2003 4,0 v6 J12

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: dandi »

witam
Mam to samo co ty z dźwignią. Nie przejmuj się tym i śmigaj dalej, no chyba że ci to bardzo przeszkadza to szukaj używek na necie.
Pozdrawiam
Daniel

xdanix
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2014, 23:16

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: xdanix »

Dzięki za info :)

Zakupiłem używany element i to samo :) wypadł przy pierwszym przełożeniu biegu. Jednak zauważyłem, ze trzpień wypada przez wyżłobienie w górnej części tego mechanizmu. Wada tego spowodowana jest przebiegiem oraz duża ilością zmiany przekładni. Postaram się to poprawić i dam znać czy się uda. Jeżeli będzie ok to przedstawię pomysł na forum.

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Daniel

martin766
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:33

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: martin766 »

Witam, mialem ten sam problem, nalezy rozebrac mechanizm i w miejscu gdzie znajduje sie trzpień metalowy utrzymujacy dzwignie zmiany biegow zaspawac i wzmocnic to gniazdo ( spawanie plastiku) i po problemie

Michal_K_1
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
Auto: J125
J155

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: Michal_K_1 »

A ja mam pomysł żeby rozwiercić plastik i włożyć metalowa tulejkę o fi wewnętrznym 6 mm. Mam ten problem w mojej 120 - końcówka otworu pękła i metalowy trzpień wypada. Napisze jaki finał jak zrobię.

Michal_K_1
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
Auto: J125
J155

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: Michal_K_1 »

Zrobione, DZIAŁA! Co prawda zastosowałem inny patent - szersza tulejka ze zwężka na gorze.
Matematycznie to powierzchnia walca o fi ok 10 mm
bez dolnej podstawy i z otworem w górnej podstawie fi 6 mm.
Sorry jak nieco nie zrozumiale..

Michal_K_1
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
Auto: J125
J155

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: Michal_K_1 »

Powyzsze rozwiazanie oczywiscie bez rozwiercania tunelu w ktory znajduje sie metalowy bolec ze sprezynka.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: plum76 »

zdjęcie za 1000 słów.
paweł

Michal_K_1
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
Auto: J125
J155

Re: Dźwignia zmiany biegów- skrzynia automatyczna

Post autor: Michal_K_1 »

Na zdjęcie trochę późno - tulejka już dawno zamontowana ale dołączam odręczny szkic.
Załączniki
tulejka.jpg

ODPOWIEDZ