120 z diff lockiem
Moderator: luk4s7
120 z diff lockiem
Witam użytkowników młodszej siostry mojej J7
Powoli myślę, żeby moją Toykę LJ 73 (ale z silnikiem 3,0 1KZ-TE) zamienić na większe i bardziej komfortowe auto do dalekich - rodzinnych podróży teren. (oczywiście nadal ze stajni Toyoty )
Nie mogę się nigdzie doczytać, czy J12 miała blokadę tylnego mostu i w jakich wersjach modelu ona występowała?
Chciałbym kupić taką 120 z silnikiem D-4D i z 5-biegowym automatem.
Powoli myślę, żeby moją Toykę LJ 73 (ale z silnikiem 3,0 1KZ-TE) zamienić na większe i bardziej komfortowe auto do dalekich - rodzinnych podróży teren. (oczywiście nadal ze stajni Toyoty )
Nie mogę się nigdzie doczytać, czy J12 miała blokadę tylnego mostu i w jakich wersjach modelu ona występowała?
Chciałbym kupić taką 120 z silnikiem D-4D i z 5-biegowym automatem.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 120 z diff lockiem
w przeciwieństwie do J9 blokada tylnego mostu w J12 występowała bardzo rzadko - standardem było zdaje się LSD, skrzynia 5-biegowa nie występowała w pierwszych rocznikach, dopiero później
Re: 120 z diff lockiem
No właśnie myślałem o rocznikach 2005 - 2007, gdzie już był trochę mocniejszy silnik i 5 biegowa skrzynia automat.seburaj pisze:w przeciwieństwie do J9 blokada tylnego mostu w J12 występowała bardzo rzadko - standardem było zdaje się LSD, skrzynia 5-biegowa nie występowała w pierwszych rocznikach, dopiero później
Tylko właśnie nie wiem, czy była w ogóle opcja porządnej -100% blokady tylnego dyfra i w jakich wersjach?
A jeżeli LSD - to jak rozpoznać auto z taką blokadą w tylnym moście?
Re: 120 z diff lockiem
przed kupnem też szukałem z blokadą ... teraz wiem ,że to zbędny bajer
chyba ,że stać Cię i do rajdowych przepraw chcesz ją użytkować to podpowiem ,że do topienia po klamki w syfie, zostań przy starej
chyba ,że stać Cię i do rajdowych przepraw chcesz ją użytkować to podpowiem ,że do topienia po klamki w syfie, zostań przy starej
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: 120 z diff lockiem
a no normalnie - oczami z poziomu gruntu: jest siłownik na pochwie mostu=jest blokadaKiciuś pisze: A jeżeli LSD - to jak rozpoznać auto z taką blokadą w tylnym moście?
(co wcale nie znaczy, że działająca)
albo z poziomu kabiny - nie wiem dokładnie jak w j12, ale powinien tam być przełącznik, taki obrotowy
Re: 120 z diff lockiem
Niestety nie dotyczy LSD...bo tam nie ma actuatora czyli tego siłownika. Jesli nie ma w specyfikacji i nie widać naklejki...hmmseburaj pisze: a no normalnie - oczami z poziomu gruntu: jest siłownik na pochwie mostu=jest blokada
(co wcale nie znaczy, że działająca)
albo z poziomu kabiny - nie wiem dokładnie jak w j12, ale powinien tam być przełącznik, taki obrotowy
Ale jak wspominali przedmówcy, blokada nie jest niezbędna. Zawsze można dołożyć ARBa, który przydaje się sporadycznie.
Re: 120 z diff lockiem
Norick pisze:Niestety nie dotyczy LSD..seburaj pisze: a no normalnie - oczami z poziomu gruntu: jest siłownik na pochwie mostu=jest blokada
(co wcale nie znaczy, że działająca)
albo z poziomu kabiny - nie wiem dokładnie jak w j12, ale powinien tam być przełącznik, taki obrotowy
Re: 120 z diff lockiem
kup se brata bliźniaka FJ Cruisera, blokadę tyłu ma (nie każdy model).
paweł
paweł
Re: 120 z diff lockiem
Podnieść dupkę, kołem zakręcić, jak oba dygają w jedną stronę- lsd
Re: 120 z diff lockiem
zapomniałem
Re: 120 z diff lockiem
Dzięki koledzyDarek... pisze:przed kupnem też szukałem z blokadą ... teraz wiem ,że to zbędny bajer
chyba ,że stać Cię i do rajdowych przepraw chcesz ją użytkować to podpowiem ,że do topienia po klamki w syfie, zostań przy starej
W mojej LJ nie mam blokady (a w Patrolu kiedyś miałem) i teraz mi czasami brakuje, jak się mi się na jakiś dziurawych podjazdach wykrzyż kończy
A wersja podpowiadana przez plum76 też odpada, bo FJ Cruiser jest trochę za mały wewnątrz na dalekie, dwutygodniowe wyprawy off-roadowe z całą rodziną. A do tego nie bardzo chcę mieć silnik 4.0 L w benzynie...
To w sumie na czym stanęło z tym LC 120?
Były produkowane na Polskę i Europę J 12 z mechaniczną blokadą? Taką z siłownikiem i pokrętłem?
Re: 120 z diff lockiem
Kiciuś - zamiast szukać Grala - może po prosu załóż kupno czegoś w dobrym stanie z LSD i wkalkuluj w koszt zakupu blokadę z ARBA albo jakiegoś e-lockera ze stanów?
Bo że Gral istniał to prawie pewne, sądząc po tym, że są dostępne silniczki do blokady:
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... tor-rear-0" onclick="window.open(this.href);return false;
ale czy będziesz w stanie taką znaleźć - nie wiem
i jeszcze, że były takie - info w wątku usera vk120 z Grecji:
http://www.toyota120.com/forum/showthre ... 631&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; - gdzie mu się dwa razy fabryczny e-locker w 120 wysypał i rozważa montaż ARB...
Bo że Gral istniał to prawie pewne, sądząc po tym, że są dostępne silniczki do blokady:
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... tor-rear-0" onclick="window.open(this.href);return false;
ale czy będziesz w stanie taką znaleźć - nie wiem
i jeszcze, że były takie - info w wątku usera vk120 z Grecji:
http://www.toyota120.com/forum/showthre ... 631&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; - gdzie mu się dwa razy fabryczny e-locker w 120 wysypał i rozważa montaż ARB...
Re: 120 z diff lockiem
Nie szukaj samochodu z blokadą jakąkolwiek
Nie wiem jak w 120..w hiluxie posiadanie mostu z LSD daje cztery satelity zamiast dwóch, bez LSD.
Natomiast z praktyki... ponieważ posiadam ARB prawie od nowości...daje się bez tego obyć. Mało tego jak była potrzebna to się spier...a i tak wyjechałem. Natomiast zauważyłem że jazda zimą na sprawnym LSD powoduje wywalanie dupy na ciasnych zakrętach( hilux ma dużo lżejszy tył) po zamianie na ARB problem ustąpił. Chcesz mieć 120tkę to nie traktuj tego jako kryterium bo i tak skończysz z ARB jeśli uznasz że potrzebujesz. Dodatkowo będziesz miał czym pompować koła. Szukaj fajnej a potem myśl co w nią wsadzić
A potem i tak będziesz latał samolotem na wycieczki off road, miast pakować kilozlote w "pomnik"
Nie wiem jak w 120..w hiluxie posiadanie mostu z LSD daje cztery satelity zamiast dwóch, bez LSD.
Natomiast z praktyki... ponieważ posiadam ARB prawie od nowości...daje się bez tego obyć. Mało tego jak była potrzebna to się spier...a i tak wyjechałem. Natomiast zauważyłem że jazda zimą na sprawnym LSD powoduje wywalanie dupy na ciasnych zakrętach( hilux ma dużo lżejszy tył) po zamianie na ARB problem ustąpił. Chcesz mieć 120tkę to nie traktuj tego jako kryterium bo i tak skończysz z ARB jeśli uznasz że potrzebujesz. Dodatkowo będziesz miał czym pompować koła. Szukaj fajnej a potem myśl co w nią wsadzić
A potem i tak będziesz latał samolotem na wycieczki off road, miast pakować kilozlote w "pomnik"
Re: 120 z diff lockiem
Najbardziej podoba mi się ta wersja z samolotemNorick pisze:Nie szukaj samochodu z blokadą jakąkolwiek
...zauważyłem że jazda zimą na sprawnym LSD powoduje wywalanie dupy na ciasnych zakrętach( hilux ma dużo lżejszy tył) po zamianie na ARB problem ustąpił.
A potem i tak będziesz latał samolotem na wycieczki off road, miast pakować kilozlote w "pomnik"
Bo po wyprawie w weekend majowy w rumuńskie góry stwierdziłem, że już nie wystarczają mi rajdy i wycieczki po zachodniej Polsce. Ale faktycznie , jak powiem żonie, że jedziemy po kołach do Albanii albo Gruzji - to może się skończyć na Ławicy w kolejce do bramki odlotów
A LSD w ogóle nie chciałem, tylko myślałem, że jakiś modelach LC J12 były seryjne takie mechaniczne blokady....