kontrolka klucz
Moderator: luk4s7
kontrolka klucz
Witam , jestem nowym użytkownikiem forum . Posiadam LC 120 z 2009 r . Przebieg 45 tys. km Jak na razie nie mam z nią żadnych problemów. Po za tym , że wymieniłem poszycie (skórę ) siedzeń przednich oraz boczki , bo tak zafarbowały od jeansów , że nie dało się patrzeć . A i kierownicę , bo po 25 tys. km skóra się przetarła . Ale to na tyle.
Mam jednak pytanie .Może głupie , ale kto pyta nie błądzi .
Po odpaleniu auta po paru sekundach wszystkie kontrolki ostrzegawcze gasną i tak ma być . Jednak jest taka jedna tzn klucz mieszczący się obok wskaźnika poziomu paliwa . Ta mruga dłużej - jakieś 5-6 razy i dopiero gaśnie i nie zapala się więcej dopiero przy następnym odpaleniu auta. Nie wiem czy to jest normalne , czy to jakieś pierwsze objawy uszkodzenia czegoś i sygnalizuje , żeby pojechać do "lekarza" .
Proszę o info czy mam się niepokoić , czy to normalka ?
Mam jednak pytanie .Może głupie , ale kto pyta nie błądzi .
Po odpaleniu auta po paru sekundach wszystkie kontrolki ostrzegawcze gasną i tak ma być . Jednak jest taka jedna tzn klucz mieszczący się obok wskaźnika poziomu paliwa . Ta mruga dłużej - jakieś 5-6 razy i dopiero gaśnie i nie zapala się więcej dopiero przy następnym odpaleniu auta. Nie wiem czy to jest normalne , czy to jakieś pierwsze objawy uszkodzenia czegoś i sygnalizuje , żeby pojechać do "lekarza" .
Proszę o info czy mam się niepokoić , czy to normalka ?
Re: kontrolka klucz
No... to jak przestanie Ci się podobać daj znać (kupiłeś jako nową? Jaki kolor i wersja?)aficio pisze:Posiadam LC 120 z 2009 r . Przebieg 45 tys. km
Normalne. Zbliża się czas kolejnego przeglądu serwisowego. Mruga, żeby nie zaskoczyć świeceniem od razu , a świecić zaczenie kiedy przegląd będzie mocno wskazany. Przy jego okazji kluczyk się kasuje i tak do następnego razu.aficio pisze:Po odpaleniu auta po paru sekundach wszystkie kontrolki ostrzegawcze gasną i tak ma być . Jednak jest taka jedna tzn klucz mieszczący się obok wskaźnika poziomu paliwa . Ta mruga dłużej - jakieś 5-6 razy i dopiero gaśnie i nie zapala się więcej dopiero przy następnym odpaleniu auta. Nie wiem czy to jest normalne , czy to jakieś pierwsze objawy uszkodzenia czegoś i sygnalizuje , żeby pojechać do "lekarza" .
Pozdrawiam,
Wojtek
Re: kontrolka klucz
A więc . Toyka jest własnością żony i to raczej ona będzie podejmować decyzje o ew. wymianie na coś innego . Na razie jest bardzo zadowolona . Ale nigdy nie mów nigdy . Kiedyś przebąkiwała o zmianie na coś mniejszego ,więc może ? Tak naprawdę była kupiona tylko ze względu na niesamowicie wygodne siedzenia , a ma problem z kręgosłupem i dłuższa jazda innym autem kończy się koszmarnym bólem .Kupiona jako nowa w X 2009 r w salonie w Markach k/Wawy. Przebieg oryginalny , bo głównie ona nią jeździ . Mamy jeszcze służbowego VW Tiguana i większe trasy pokonujemy właśnie nim ( jest taniej bo służbowy) Wersja X czyli najwyższa z navi i monitorami w zagłówkach i DVD , kamerą cofania. Kolor czarny - ostatni egzemplarz tego modelu w tym kolorze sprzedany w Polsce. Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany - daj znać.wojfil pisze:No... to jak przestanie Ci się podobać daj znać (kupiłeś jako nową? Jaki kolor i wersja?)aficio pisze:Posiadam LC 120 z 2009 r . Przebieg 45 tys. kmNormalne. Zbliża się czas kolejnego przeglądu serwisowego. Mruga, żeby nie zaskoczyć świeceniem od razu , a świecić zaczenie kiedy przegląd będzie mocno wskazany. Przy jego okazji kluczyk się kasuje i tak do następnego razu.aficio pisze:Po odpaleniu auta po paru sekundach wszystkie kontrolki ostrzegawcze gasną i tak ma być . Jednak jest taka jedna tzn klucz mieszczący się obok wskaźnika poziomu paliwa . Ta mruga dłużej - jakieś 5-6 razy i dopiero gaśnie i nie zapala się więcej dopiero przy następnym odpaleniu auta. Nie wiem czy to jest normalne , czy to jakieś pierwsze objawy uszkodzenia czegoś i sygnalizuje , żeby pojechać do "lekarza" .
Pozdrawiam,
Wojtek
Co do kluczyka - wszystko jasne . Dziękuję.
Re: kontrolka klucz
Masz PW.
Re: kontrolka klucz
A moze ktos napisac jaka jest procedura skasowania kluczyka? Zamierzam sam sobie wymienic oleum, filtry, przesmarowac i dokrecic to i owo i... pewnie ten kluczyk sie sam od tej mojej roboty nie zgasi... Domyslam sie, ze jest jakas procedura, podobnie jak w innych autach, typu wlacz zaplon, nacisnij hamulec, podrap sie w prawe ucho, wylacz zaplon, zatrab dwa razy i kontrolka sie resetuje...
Podpowie ktos?
Podpowie ktos?
Re: kontrolka klucz
Witaj Klosz.
sam nie wiem, bo robi mi to kolega specjalista taką małą komputerką, ale na jednym anglojęzycznym forum znalazłem taką recepturę w tej sprawie:
ignition on, press odo switch till trip A comes up, turn ignition off, hold down odo button, then turn ignition on while still holding down button keep held for a further ten seconds and done!
Tylko żebyś nie zwalił na mnie jeżeli wybuchnie albo coś podobnego...
sam nie wiem, bo robi mi to kolega specjalista taką małą komputerką, ale na jednym anglojęzycznym forum znalazłem taką recepturę w tej sprawie:
ignition on, press odo switch till trip A comes up, turn ignition off, hold down odo button, then turn ignition on while still holding down button keep held for a further ten seconds and done!
Tylko żebyś nie zwalił na mnie jeżeli wybuchnie albo coś podobnego...
Re: kontrolka klucz
Nie wybuchnie
Re: kontrolka klucz
Dzieki za recepture. Jak sprawdze, to dam znac czy zadziala
Re: kontrolka klucz
Tak kasuja mechanicy i u mojej Sienny kluczyk.
Re: kontrolka klucz
Może ja napiszę po kolei
- na włączonym zapłonie, przełączamy się na licznik przebiegu dziennego TRIP A
- wciskamy i trzymamy wciśnięty guzik ( ten od przełączania i kasowania liczników przebiegu )
- wyłączamy zapłon i ponownie go włączamy ( cały czas wciśnięty guzik )
- na wyświetlaczu licznika przebiegu pojawią się kreseczki ( ---------) i po kolei zaczną znikać. Jak znikną wszystkie pojawią się zera ( 000000000000). I już żółty kluczyk nie miga, ponownie zacznie migać gdy nadejdzie czas przeglądu.
- na włączonym zapłonie, przełączamy się na licznik przebiegu dziennego TRIP A
- wciskamy i trzymamy wciśnięty guzik ( ten od przełączania i kasowania liczników przebiegu )
- wyłączamy zapłon i ponownie go włączamy ( cały czas wciśnięty guzik )
- na wyświetlaczu licznika przebiegu pojawią się kreseczki ( ---------) i po kolei zaczną znikać. Jak znikną wszystkie pojawią się zera ( 000000000000). I już żółty kluczyk nie miga, ponownie zacznie migać gdy nadejdzie czas przeglądu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8467
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: kontrolka klucz
Można też podpiąć się do kompa diagnostycznego - no ale po uj przepłacać ...
Uwielbiam nowe auta. Fora internetowe kipią od pomysłów na usunięcie usterek, których starsze nie miały wogule ...
Uwielbiam nowe auta. Fora internetowe kipią od pomysłów na usunięcie usterek, których starsze nie miały wogule ...
Re: kontrolka klucz
Apropo klucza
http://allegro.pl/etui-silikonowe-na-kl ... 46049.html
Może ktoś skorzysta. Ja kupiłem i leży idealnie na kluczyku.
http://allegro.pl/etui-silikonowe-na-kl ... 46049.html
Może ktoś skorzysta. Ja kupiłem i leży idealnie na kluczyku.
Re: kontrolka klucz
Sorry za wtrącenie off topic - ale jakbym czytał coś takiego o używanym samochodzie, który ktoś kupuje z tak niskim przebiegiem, to bym powiedział, że sprzedawca cofnął licznik.aficio pisze:Witam , jestem nowym użytkownikiem forum . Posiadam LC 120 z 2009 r . Przebieg 45 tys. km Jak na razie nie mam z nią żadnych problemów. Po za tym , że wymieniłem poszycie (skórę ) siedzeń przednich oraz boczki , bo tak zafarbowały od jeansów , że nie dało się patrzeć . A i kierownicę , bo po 25 tys. km skóra się przetarła . Ale to na tyle.
Na ja mam 277k km i fakt - kierownica do obszycia i fotele też trzeba zregenerować. Ale robienie kierownicy po 25k km to trochę dziwne
Re: kontrolka klucz
Ja mam u siebie 220kkm i martwię się, że jak za rok będę go sprzedawał to będą marudzić, że kierownica powycierana i pewnie ma ze 400kkm...
Jak go kupowałem z przebiegiem 180kkm(krajowy, sprawdzony w serwisie w którym był od początku serwisowany) to kierownica już nadawała się do wymiany. I pewnie bym go przez tą kierownicę nie kupił, gdybym nie zobaczył u kolegi stanu kierownicy i fotela kierowcy w landzie którego miał od nowości po 100kkm
Jak go kupowałem z przebiegiem 180kkm(krajowy, sprawdzony w serwisie w którym był od początku serwisowany) to kierownica już nadawała się do wymiany. I pewnie bym go przez tą kierownicę nie kupił, gdybym nie zobaczył u kolegi stanu kierownicy i fotela kierowcy w landzie którego miał od nowości po 100kkm
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: kontrolka klucz
Hmm, kilka samochodów od kobiet oglądałem i w wielu kierownica była w o wiele gorszym stanie niż w autach z większym przebiegiem gdzie kierowcą był mężczyzna. Zaczynam się powaznie zastanawiać, czy to nie jest aby kwestia kremów do rąk