Problem z turbiną J100

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: kylon »

Po pierwsze zanim zaczniemy ratować warto się przywitać w odpowiednim dziale :wink: . Po drugie uważaj z tym królestwem i koniem bo ktoś Ci naprawi i będzie problem z realizacją wynagrodzenia :mrgreen:. Wystarczy podłączyć kompa i wszystko będzie wiadomo. A i wzrokowo patrząc na silnik można wiele powiedzieć. Może masz zwykła dziurę w dolocie. Może turbina jest uszkodzona. Może dolot jest zawalony nagarem co w setkach się zdarza. A może poszli do lasu :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

Kaziu pisze:Koledzy ...Ratujcie . Od kilku dni silnik bardzo głośno pracuje
no nie może być, Rajmund nic nie poradził ? :wink:

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Odebrałem naganę ze skruchą...
Problemu z Realizacją" zobowiązań nie będzie ,bo królestwo jest zadłużone , a koń...no cóż , jest pod postacią kabanosa...
Przeszedłem testy w salonie Toyoty , (brak błędu) porady fachowców : a) wymiana samoregulatorów...( 2op.)
b) problem z pompą wtryskową ( 6op.)
Ilość osób które podejmą się naprawy sztuk "zero".
Padam do kostek i błagam : Help , Hilfe , Parzałsta ,Pomocy , Półlitra...

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

seburaj pisze:no nie może być, Rajmund nic nie poradził ? :wink:
Poradził , doradził i Chwała Wielkiemu Rajmundu ,...ale nie naprawił.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

Kaźmierz, troche mało precyzyjnie opisałeś te objawy :roll:
owe dźwięki pojawiają sie tylko przy ruszaniu ? pochodzą rzeczywiście od silnika, czy moze od skrzyni ?
tj. wygląda na korelację z dużym obciążeniem - a w innej sytuacji (np przy energicznej redukcji) tez występują ?
a startujac z drugiego biegu, tj. z wciśnietym "2ndstr" jest tak samo ?

generalnie mozna powróżyć z fusów (na chwile obecna z opisanych objawow nie wynika jednoznacznie, czy silnik czy skrzynia) - na mój gust może być to np. coś z dynamiczną regulacją kąta wtrysku :?
jakby co to znam dobrego specjaliste od tego w naszej okolicy

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Zdecydowanie silnik.
Rajmund , Szary i kilku innych chłopaków , wskazało na to co i Ty podejrzewasz . Chodzi o ten nieszczęsny zapłon.
Mam wrażenie że się znamy,i mam nadzieję że chcesz mi pomóc , proszę podaj mi swój numer telefonu , a forum pozostawmy do tego abym mógł Cię wychwalać i pisać peany na twoją cześć.

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Patry pisze:mocno syczy przy dodawaniu gazu ?
Tak Patry - Syczy mocno

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: kylon »

A może klapki w kolektorze dolotowym się przycinają.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

to tam są jakieś klapki ?
a czemu tak z grubsza mają służyć :?

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Seburaj , za cholerę nie kojarzę . Jeżeli "pasztecik" to jutro nawet zepsutym autem , wjadę do twojego biura.
~Kylon~ , klapki? ...
..idę sprawdzić . Jak są , to na pewno je znajdę . Jak ich nie ma to dorobię..
Wychowałem się na programach Słodowego , na pewno sobie poradzę...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: kylon »

Kolektor dolotowy przy samym silniku jest dzielony na taki plaster grubości 2 cm. Po środku pomiędzy 3 a 4 cylindrem jest cięgno, które tymi klapkami steruje. trochę mi tylko to syczenie nie pasuje.

Kaziu
Posty: 61
Rejestracja: 05 wrz 2010, 07:09
Auto: j10
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: Kaziu »

Kylon , dzięki . Do niczego tak nie dojdziemy , gdyż nie jestem mechanikiem , jedynie jubilerem.
To jest Toyota "setka" z 1991 roku z silnikiem 4,2 Tdi .
Prawdopodobnie ma za wczesny zapłon. Cenił bym sobie poradę "gdzie" a nie "jak" to naprawić . Problem w tym że nawet za diagnostykę (błędną) trza płacić . Różne >cudowne preparaty< jak i >fachujowe porady< zjadły mi sporo nerwów i czasu . Naprawcie mi to auto , a jako premię funduję udział w MUTT-2011... :) O połówce ...no może nie królestwa ale ....litra , nie wspomnę . Koń na zagrychę....

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

Kaziu pisze: To jest Toyota "setka" z 1991 roku z silnikiem 4,2 Tdi
kłamczuszek... czhyba 2001 :mrgreen:
Kaziu pisze: Prawdopodobnie ma za wczesny zapłon. Cenił bym sobie poradę "gdzie" a nie "jak" to naprawić .
odbierz PW i zadzwoń do mnie jutro

BigU
Posty: 1016
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: BigU »

Ty mi Kaziiiu Kosy nie przypominaj :lol: :lol: :lol: złotem podsyp może dasz radę :D

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Problem z turbiną J100

Post autor: seburaj »

kylon pisze:Kolektor dolotowy przy samym silniku jest dzielony na taki plaster grubości 2 cm. Po środku pomiędzy 3 a 4 cylindrem jest cięgno, które tymi klapkami steruje. trochę mi tylko to syczenie nie pasuje.
dzis, po dokonaniu oględzin Kaziowego auta pozwolę sobie nieco sprostować informację o przepustnicach na kolektorze ssącym :wink:

mianowicie wygląda na to, ze takie urządzenie montowano od pewnego momentu - bowiem mój silnik HDFTE z roku 1998 takich przepustnic nie posiada... nie posiada również przepływomierza (a w roczniku 2001 już jest) oraz ma mniej rozbudowany system egr-u (w nowszych jest juz nawet chłodzenie zaciąganych spalin cieczą :shock: )

tyle zauważyłem na szybko - zmiany zdaje sie wymuszone coraz bardziej rygorystycznymi wymaganiam w kwestii spalin :roll:

btw jak jednak braku przepływomierza nie żałuję :mrgreen:

ODPOWIEDZ