• Reklama
www.wyprawa4x4.pl

Problem z turbiną J100

Moderatorzy: wolf, Norick, Addams, Kwiatec

Posty: 46 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Problem z turbiną J100

Postprzez lucjan » 23 gru 2009 12:03

jakiś czas temu pisałem, że sporadycznie zapala się kontrolka "pomarańczowy silniczek" na desce
autem jeżdżę od lipca i na samym początku kontrolka zapaliła się 2 razy (przebieg 90 tyś)
teraz ma już 25 tyś. km więcej i w ostatnim tygodniu zapaliła się 4-krotnie
zatrzymuję się, gaszę silnik, odpalam i jest OK
kontrolka zapala się zawsze w identycznych okolicznościach: ostre naciśnięcie gazu pod górkę przy prędkościach powyżej 60 km/h, objaw to lekkie szarpnięcie przy zmianie biegu i już jest pomarańczowa poświata na desce :mrgreen:
w serwisie W&J Wiśniewski na komputerze w lipcu wykasowali błąd i powiedzieli, że to jakieś chwilowe niedomaganie turbiny przy sporym wysiłku auta
teraz od znajomego z takim samym egzemplarzem usłyszałem, że jakiś czas temu była przeprowadzona akcja serwisowa i wymieniali obudowy filtra powietrza, bo coś tam było z nimi nie tak
ktoś coś słyszał o takiej akcji, bo w serwisie nie słyszeli ?
ewentualnie czy ktoś z was się spotkał z takim objawem ?
mój mechanik sugeruje, że może to być jakiś tam zaworek turbiny, ale że nie ma na podmiankę, to nie można sprawdzić czy to rzeczywiście to
aha, auto z 2006 r. diesel
Avatar użytkownika
lucjan
 
Posty: 584
Dołączył(a): 28 cze 2009 22:48
Skąd: Żyrardów
Auto: HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Patry » 23 gru 2009 14:20

mocno syczy przy dodawaniu gazu ?
Avatar użytkownika
Patry
 
Posty: 466
Dołączył(a): 01 lis 2008 21:47
Skąd: Łódź
Auto: J73 V8, HDJ100, HJ61, FZJ80

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez lucjan » 23 gru 2009 14:23

nie zauważyłem żeby syczało
chodzi jak zegarek
Avatar użytkownika
lucjan
 
Posty: 584
Dołączył(a): 28 cze 2009 22:48
Skąd: Żyrardów
Auto: HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Rafi » 24 gru 2009 02:30

Nie chciałbym wyjść na głupka, nie znam się na 100-ce, nie znam się na dieslach, a na pewno nie znam się na 1HD-FT. Ale użytkowałem intensywnie prze pewien czas kilka aut z Volkswagenowskim 1.9 TDI. Jak jeździłem nimi w trasie to wszystko było ok, nawet Golf PD po hardkorowym wirusie (130 na 166+czarna chmura) nie strajkował. Jak jeździłem nimi w mieście to po jakimś czasie ten sam objaw- pod obciążeniem na 4 czy 5 biegu silnik "przeładowywał" i wpadał w tryb awaryjny, odcinało doładowanie i mogłem się ścigać tylko z hulajnoagmi. Pomagała jazda w trasie, ale najbardziej pomogło wgranie nowego softu z inną mapą paliwa dla 4 i 5 biegu. Potem- jak ręką odjął. A wszyscy mi mówili turbina do wymiany, a ta (mimo 220 tys. przelotu) była zupełnie sprawna.
Avatar użytkownika
Rafi
 
Posty: 843
Dołączył(a): 17 cze 2009 14:49
Skąd: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Cobra » 24 gru 2009 10:30

Ja kiedyś miałem coś podobnego w Nissanie Navarze.... w serwisie krzyczeli turbina... wymiana wymiana.....

Tak się zawziąłem na nich że to nie turbina.... Siedziałem przy nich w serwisie 4 godziny i okazało się że to nie była turbina... tylko taki zaworek sterujący turbiną był przypchany od błota... wyjęliśmy umyliśmy i wszystko było ok :D
Avatar użytkownika
Cobra
 
Posty: 822
Dołączył(a): 10 wrz 2009 09:18
Skąd: Warszawa
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez lucjan » 27 gru 2009 15:20

dzięki
w takim razie trzeba będzie przy zaworku pogmerać po prostu
Avatar użytkownika
lucjan
 
Posty: 584
Dołączył(a): 28 cze 2009 22:48
Skąd: Żyrardów
Auto: HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Cobra » 27 gru 2009 16:07

Jak znajdziesz przyczynę to daj znać :) bo jestem ciekaw czy coś poważnego czy jak kiedyś u mnie błahostka :)
Avatar użytkownika
Cobra
 
Posty: 822
Dołączył(a): 10 wrz 2009 09:18
Skąd: Warszawa
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez seburaj » 27 gru 2009 18:57

chłopaki mają rację
miałem coś bardzo podobnego w słoiku (astra III), wymieniac mi chcieli turbine
a było cos związanego z cisnieniem doladowania (sterowanie waste-gate, w starszych generacjach był to prosty zawór podciśnieniowo-mechniczny, a teraz elektronika protestuje :| )
Avatar użytkownika
seburaj
 
Posty: 2469
Dołączył(a): 24 kwi 2007 14:15
Skąd: Śląsk Górny
Auto: aktualnie KZJ 95
było: LJ70, BJ73, HDJ100...

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez lucjan » 19 lut 2010 11:09

panowie !
dzięki za sugestie/podpowiedzi związane z zaworkiem
zdemontowano, wyczyszczono, zamontowano i odpukać od 2 tygodni jak ręką odjął
DZIĘKI !!!
Avatar użytkownika
lucjan
 
Posty: 584
Dołączył(a): 28 cze 2009 22:48
Skąd: Żyrardów
Auto: HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Cobra » 19 lut 2010 15:40

ha:) to dobrze że było to błahostka :) ale od tego trzeba było zacząć sprawdzenie...
Avatar użytkownika
Cobra
 
Posty: 822
Dołączył(a): 10 wrz 2009 09:18
Skąd: Warszawa
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Maciek » 20 lut 2010 23:31

Lucjan, to już chyba czas zacząć pisać książkę napraw do setki, bo widzę, że kolejny raz naprawiłeś auto samemu (przy małej pomocy kolegów). To może się kiedyś spotkamy i popełnimy taką instrukcje dla majsterkowiczów, którzy nie lubią serwisów, bo ja też już trochę rzeczy sam naprawiłem a jak jadę do Toyoty, żeby mi się np podpięli z komputerem to najpierw tłumaczę chłopakom o co chodzi w tym aucie a potem oni powoli zaczynają kumać co i jak :lol:
Avatar użytkownika
Maciek
 
Posty: 108
Dołączył(a): 13 maja 2009 19:06
Skąd: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez lucjan » 21 lut 2010 11:08

tylko ja jeszcze cały czas twierdzę,że setka to samochód, który się wcale nie psuje :mrgreen:
Avatar użytkownika
lucjan
 
Posty: 584
Dołączył(a): 28 cze 2009 22:48
Skąd: Żyrardów
Auto: HDJ100

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Menel » 27 kwi 2010 18:48

Serwus koledzy. Dołaczam sie do tematu, otoz oprocz zapalajacej sie kontrolki check engine zauwazylem u siebie spory spadek mocy. Kolega ma range rover'a z silnikiem 3l 177km i zrobilismy testa w ktorym sie okazalo iz moja 100ka ma mniej wiecej taka sama moc. I teraz kilka pytan. Silnik ma chipa (denso) i ma miec podobno 240km i czy jest mozliwe iz ten wlasnie chip powoduje np. utrate mocy? Zauwazylem, ze jak auto sie zmula (jakby nie bylo turbo) to zapala sie check engine i tu ciekawostka, bo jak sie zapali kontrolka to auto dostaje natychmiastowego kopa (zalacza sie turbina?). No i teraz czy jest to przyczyna tegoz zaworka, czy moze turbina? Czy mozecie podac jakie dokladnie cisnienie ma dawac turbina? Czy przyczyna tak znacznego spadku mocy moga byc opony 33calowe?
Menel
 
Posty: 25
Dołączył(a): 15 paź 2009 19:08
Skąd: Jelenia Góra
Auto: HDJ100+Chip

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez seburaj » 27 kwi 2010 22:39

Menel napisał(a): Kolega ma range rover'a z silnikiem 3l 177km i zrobilismy testa w ktorym sie okazalo iz moja 100ka ma mniej wiecej taka sama moc.


nie ma jak poprawny meodologicznie test :mrgreen:
Avatar użytkownika
seburaj
 
Posty: 2469
Dołączył(a): 24 kwi 2007 14:15
Skąd: Śląsk Górny
Auto: aktualnie KZJ 95
było: LJ70, BJ73, HDJ100...

Re: Problem z turbiną J100

Postprzez Kaziu » 05 wrz 2010 06:39

Koledzy ...Ratujcie . Od kilku dni silnik bardzo głośno pracuje (jak stary ikarus) lecz tylko podczas ruszania . W przypadku baaardzo wolnego ruszania to się nie dzieje. Bez obciążenia jak i na zimnym silniku tego zjawiska brak. Dodam iż wcześniej dochodził spod maski dźwięk podobny do "syczenia" (też tylko pod obciążeniem) i nie udało się go zlokalizować.
W nagrodę oddam pól królestwa lub....konia.
Avatar użytkownika
Kaziu
 
Posty: 63
Dołączył(a): 05 wrz 2010 06:09
Skąd: Gliwice
Auto: j10

Następna strona

Posty: 46 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Powrót do Land Cruiser J10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości