EATON Truetrac Differential w j100?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

Witajcie

Spotkał się ktoś z Was z helikalnym mechanizmem różnicowym - typu Torsen, czy Truetrac, firmy EATON czy innej w j100? Mam mieszane uczucia do pomysłu wrzucania 100% blokady na przód j100 - mam za to rewelacyjne doświadczenia z używania EATON Truetrac w obu mostach w LR Discovery. Chętnie bym zapodał coś takiego na przód do setki.
Jakieś opinie, doświadczenia, linki, oferty?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8416
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem, który typ miałeś w LR. Ale Eaton, który da się zastosować w J100 daje bardzo silne sprzężenie cierne - i odczuwa się to już wyraźnie na kierownicy. Ja mam w RJ73 helikala na przodzie (ale nie eatona - wersję w konfiguracji jak ori tylne dyfry z supry) - i jak dopnę sprzęgi piast (bez dopięcia przedniego wału) - to już starcza, żeby auto miało tendencje do prostowania zakrętów :wink:

Przesadzam trochę - ale faktycznie wyraźnie odczuwa sie efekt zwiększonego tarcia w mechaniźmie różnicowym, auto wymaga użycia większej siły na kole kiery do skręcania. A po dopięciu wału, czyli wywołaniu sporych naprężeń w napędzie ze względu na sztywno spięte osie - czuje się to już bardzo wyraźnie.

J100 ma centralny dyfer, więc pewnie będzie ciut inaczej. tak czy siak - nie spróbujesz - się nie dowiesz - bo i nas torseny to rzadkość. Jak by co - pasuje mechanizm dedykowany do J8, w Stanach kupisz bez ceregieli.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

Witaj!
Dzięki za rzeczową odpowiedź! Nota bene mieliśmy sie kiedyś przyjemność spotkać, jak przywlekłem Tadka z Ukrainy z jego rozwalonym reduktorem J61.

Chciałbym tylko potwierdzić Twoją podpowiedź - DYFER PRZEDNI j100 jest taki sam, jak J80?!?
Jeżeli tak: to chyba będzie blokada pod ten dyfer - Toyota Land Cruiser and FJ
1990 - 2007 8.4" 4-pinion (w), Axle Shaft Diameter 1.30" Spine Count 30, Gear Ratio All

W LR mam na przodzie i tyle Detroit Truetrac - o taki: http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServ ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; na dole strony jest też wideo, dla tych co chcą zrozumeic, jak to działa.

W LR robi mi to REWELACYJNIE! Stanowczo polepsza "drivetrain", a nie obciąża tak napędów, jak blokada 100%. Najlepiej się sprawdza na piachu i śniegu, w stosunku do otwartych dyfrów.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8416
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: Rokfor32 »

Ten typ spina właśnie całkiem mocno - acz możliwe, że przy otwartym centralnym dyfrze działa to sensownie. Ja używałem innego, słabiej spinającego typu, i przy napędzie dołączanym, efekt na kierownicy jest już dosyć silny. Na tyle, że trzeba się przez chwile do tego przyzwyczajać.

J8 to nie FJ cruiser. Dyfer przedni to 8", reverse rotation, high pinion.

Wg. oznaczeń na stronie która diluje w stanach tym szpejem to powinien być TT913A612. (nie wiem czemu na stronie eatona jest oznaczony jako 8,4" - acz możliwe, że te przekładnie używają tego samego typu kosza satelitów, i maja identyczne bazy dla koła talerzowego)

Tu masz link:
http://www.justdifferentials.com/TT913A ... 13a612.htm

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

Znajomy ciśnie na standardowe rozwiązanie z ARB Lockerem...
Osobiście uparcie jednak będę brnął w strone Detroit TT ... Jakoś wydaje mi się, że dla łamanego mostu, to będzie delikatniejsze rozwiązanie, a jednocześnie NIEZNISZCZALNE samo w sobie i eliminujące, bodajrze 2 satelitowy dyfer.

Pierwsza jednak robota w tym zakresie, to i tak tył ... Tylna bloka leży i tylko sobie miga smutno :-(

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: gwt »

Jaki jest ciąg dalszy tych rozważań. Zainstalowałeś?

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

gwt pisze:Jaki jest ciąg dalszy tych rozważań. Zainstalowałeś?
D**a blada i korniki - blokada przyszła, okazała się blokada do j80 i leży w kącie, czeka na j80 lub szczęśliwego nabywcę, co będzie chciał na szybko blokadę w cenie netto, bez narzutów, czyli tyle co zapłaciłem - blokada, shipping + cło, żadnych kosztów dodatkowych.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

Swoją drogą, doktorze Rokfor - nie trafiliście w asortyment :p

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: gwt »

No OK, TT nie podszedł ale masz jakąś blokadę? Czy standardowo tylko centralna.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

Tylko standardy CDL i Tył - też do ogarnięcia

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: gwt »

Do ogarnięcia tzn do naprawy fabrycznej blokady czy do założenia. Jak drugie to o czym myślisz?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8416
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: Rokfor32 »

Takie miałem info, gdzieś z sieci, że dyfer przedni J8 i J100 są kompatybilne co do kosza satelitów. Najwyraźniej nie jest to jednak prawda - acz znamiona prawdopodobieństwa były spore ... :wink: Pisałem że temat wymaga weryfikacji ... :wink:

Bocian - opisz w czym problem. Bo standardowo przy TT eatona był kłopot z łożyskami - i dla blokady przedniej trzeba było stosować spec łożyska (o 5 mm większa średnica wewnętrzna niż ori) - ale było to ogarnialne bez problemu.

Na marginesie - ile to te koszty? Bo ... kusisz ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8416
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: Rokfor32 »

gwt pisze:Do ogarnięcia tzn do naprawy fabrycznej blokady czy do założenia. Jak drugie to o czym myślisz?
Pisał wyżej - blokada tylna jest, ale nie działa ... :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: BOCIAN »

1. Detroit Truetrack, zupełnie po koszcie to 3500zl, nówka sztuka niezakladana. W cenę wchodzi Ta blokada z linka powyżej, plus shipping do Polski tez na stronie + cło 750 zł. Razem 3500. Do j100 polosie są krótsze o ile pamietam tłumaczenie mechanika.
2. Blokada tył zgnita, jak zwykle, mam druga sprawna. Kwestia, czy będzie sygnał w kostce. Łatwe do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8416
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EATON Truetrac Differential w j100?

Post autor: Rokfor32 »

Długość półosi powinna być bez znaczenia. Znaczenie może mieć natomiast ich budowa - w J8 półośka siedzi w mechaniźmie różnicowym jedynie na wielowypuście, natomiast w J100 kosz satelitów łożyskuje jednocześnie kielich - i TT może nie mieć zabazowania na ten kielich. To zabazowanie jest dokładnie pod łożyskiem kosza - i najprawdopodobniej chcąc wykorzystać TT w J100 trzeba by tak własnie zrobić - czyli od strony kielicha osadzić odpowiednie łożysko igiełkowe. To raz - a dwa tenże kielich ma rowek na pierścień rozprężny, i taki sam rowek powinien być wykonany w kole kosza satelitów - TT do J8 pewnie tego nie ma, i też trzeba by to zrobić.

Ogólnie - chętnie bym to w swoje łapki dostał, coby dokładnie oblukać, czy faktycznie kicha całkiem (dla J100).

Co do ceny - muszę przemyśleć, czy mnie stać. Bo cena dolca robi ten temat trochę ciężkostrawnym ... :wink:

ODPOWIEDZ