Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem i pomoże szybko zdiagnozować usterkę.
Co się dzieje?
Przy hamowaniu (mocno czy delikatnie nie ma znaczenia, ale przy większych prędkościach problem staje się bardziej zauważalny) pojawia mi się efekt mimośrodowy. Pomyślałem, że to krzywe tarcze i wymieniłem przód na nowy (po pomiarze coś tam był wykrzywiony, ale minimalnie) - poprawy nie zauważyłem.
Czy możliwe, że to jakiś problem ze skrzynią/napędem, bo już mam wrażenie (jestem przewrażliwiony), że nawet jak się toczę to ten "mimośród" się pojawia. Nie wiem czy wymieniać tył tarcze, czy macie jakieś pomysły w temacie.
Z góry dziękuję za sugestie/rekomendacje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8413
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: Rokfor32 »

Ale ... co to dla Ciebie ten "efekt momośrodowy"? Bo jakoś nie łapię ...

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: kpeugeot »

pewnie wibracje

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

Po naciśnięciu pedału hamulca jednostajnie pojawia się takie "pulsacyjne" hamowanie, jakby co jakiś czas tarcza była uwalona w oleju i przestawał hamować na krótką chwilę. Efekt jest taki, że pochylasz się delikatnie do przodu na fotelu i powracasz do oparcia. Tak jak prasa mimośrodowa mi się skojarzyło.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8413
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: Rokfor32 »

A pojawia sie jednoczesne pulsowanie pedału, jak przy działaniu ABS?

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

Rokfor32 pisze:A pojawia sie jednoczesne pulsowanie pedału, jak przy działaniu ABS?
pedał nie pulsuje

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: mopar »

spróbuj pojechać z rozpiętym przednim czujnikiem ABS , i napisz ,czy jest poprawa zachowania

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8413
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: Rokfor32 »

Jak pedał nie pulsuje - to raczej nie ABS. Pacjent to HDJ100, jak się domyślam, ale automat czy manual?

GRUBSZY
Posty: 45
Rejestracja: 11 gru 2010, 15:52
Auto: FZJ80 40th Anniversary
Nissan Patrol :)
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: GRUBSZY »

Z tyłu 100 też ma tarcze :mrgreen: tam sprawdzaliście i dokonywaliście pomiaru?

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

GRUBSZY pisze:Z tyłu 100 też ma tarcze :mrgreen: tam sprawdzaliście i dokonywaliście pomiaru?
też tak obstawiam, ale szukam jeszcze innych możliwości zanim dobiorę się do tyłu

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: seburaj »

ja wiem :)
przerabiałem to kiedyś w jeepie WG

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

ale co @seba wiesz?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: seburaj »

miałem ślady na tylnych tarczach, takie po wgrzanych klockach... powierzchnia tarczy była niby ok - ale jej struktura już nie :-/

przy hamowaniu dawalo takie właśnie dziwne objawy

edit

oczywiście pisze o tylnych tarczach

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: lucjan »

Dziękuję Seba. Też "obstawiam" tył. Umówiony już jestem po Nowym Roku, to dam znać czy "trafiony-zatopiony".
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Efekt MIMOŚRODOWY przy hamowaniu w setce

Post autor: seburaj »

generalnie zasada jest taka, że jak nie trzęsie kierownicą a przenosi się raczej tak "na budę" - to winne są tarcze tylne :)

ODPOWIEDZ