Zszywacz tapicerski załatwiłby ten problemseburaj pisze:klej to bylo jakies gowno w spraju, ze niby "power" i "super" i och i ach - a wyszło, ze niepraktyczne (bo wywala w atmosfere wiecej niz na powierzchnie klejone) i wcale nie taki mocny
teraz położyłbym to na wikolu
zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Moderator: luk4s7
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Ja robiłem na zszywaczu, bo klej wogóle nie robił.qberus pisze:Zszywacz tapicerski załatwiłby ten problemseburaj pisze:klej to bylo jakies gowno w spraju, ze niby "power" i "super" i och i ach - a wyszło, ze niepraktyczne (bo wywala w atmosfere wiecej niz na powierzchnie klejone) i wcale nie taki mocny
teraz położyłbym to na wikolu
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
niedawno (również chyba w tym wątku) zastanawiałem się jak zamontować lodówkę na zabudowie...
priorytety był mniej wicej trzy:
1. ma być tanio - australijskie patenty typu "wysuń, opuść się" odpadają
2. ma być mega stabilnie - lodówka zapakowan ma stać jak... nie powiem co
3. ma się (lodówka) szybko i sprawnie demontować/montować, zostawiając jednocześnie PŁASKĄ powierzchnię do spania...
oto efekty moich przemyśleń - działa, jest sprawnie i było tanio - i w dodatku solidnie
(jedynie co, to te zawleczki z gwoździków albo musze zmienić, albo powiesić na kawałkach żyłki, bo giną )
do mocowania dolnego (uszko) wykorzystałem te mocowania do siatki w bagażniku... w ich miejsce mam wkręcone mocowanie zabudowy - więc pozostały "luźne"
mocowania rozstawiłem względem obrysu lodówki, np. jedno jest z tyłu zamiast z boku - ma to ustabilizować lodówkę w płaszczyźnie róchów bok-tył (i działa)
śruby rzymskie pozwalają na płynne ustawienie "naciągu" do podłoża - i to też działa.... tutaj szczegóły montażu/demontażu za pomocą tego "patentu":
proste i naprawdę działa... a przykręcenie trzema blachowkrętami (na zawias) do waeco jest naprawdę wystarczające... czteropaki za prawa autorskie proszę przesyłać za pomocą PW
priorytety był mniej wicej trzy:
1. ma być tanio - australijskie patenty typu "wysuń, opuść się" odpadają
2. ma być mega stabilnie - lodówka zapakowan ma stać jak... nie powiem co
3. ma się (lodówka) szybko i sprawnie demontować/montować, zostawiając jednocześnie PŁASKĄ powierzchnię do spania...
oto efekty moich przemyśleń - działa, jest sprawnie i było tanio - i w dodatku solidnie
(jedynie co, to te zawleczki z gwoździków albo musze zmienić, albo powiesić na kawałkach żyłki, bo giną )
do mocowania dolnego (uszko) wykorzystałem te mocowania do siatki w bagażniku... w ich miejsce mam wkręcone mocowanie zabudowy - więc pozostały "luźne"
mocowania rozstawiłem względem obrysu lodówki, np. jedno jest z tyłu zamiast z boku - ma to ustabilizować lodówkę w płaszczyźnie róchów bok-tył (i działa)
śruby rzymskie pozwalają na płynne ustawienie "naciągu" do podłoża - i to też działa.... tutaj szczegóły montażu/demontażu za pomocą tego "patentu":
proste i naprawdę działa... a przykręcenie trzema blachowkrętami (na zawias) do waeco jest naprawdę wystarczające... czteropaki za prawa autorskie proszę przesyłać za pomocą PW
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Trzeba przyznać, że genialne rozwiązanie. Gratulacje.
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
prostota w kazdym calu i to jest genialne, zaczalem sie zastanawiac czy u siebie tak nie zrobic, bo na razie przypinam tasma do kraty w bagazniku i tez robi...
boje sie troche wiercic i wkrecac w lodowke
boje sie troche wiercic i wkrecac w lodowke
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
z tą genialnością to nie przedadzajcie... proste do bólu i funkcjonalne po prostu
a co do wiercenia w lodówce - tam nie ma co zepsuć - jest plastik na zewnątrz, plastik wewnątrz i styropian (zapewne) pośrodku... ważne, żeby nie zastosować zbyt długich wkrętów
a co do wiercenia w lodówce - tam nie ma co zepsuć - jest plastik na zewnątrz, plastik wewnątrz i styropian (zapewne) pośrodku... ważne, żeby nie zastosować zbyt długich wkrętów
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Seburaj, zostało Ci coś z tego projektowania ?najpierw oczywiście projekt na pietnastu kartkach, wymiary, bazgrolenie, męki - generalnie idea
później materiały - z czego zrobić, aby było ekonomicznie, ale przede wszystkim - solidnie i praktycznie...
Zaoszczędziłbym może czasu.
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
nie, zaginęło w odmętach czasu i bałaganie domowym...
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Dobry wieczór
Czy te "oczka" do mocowania bagażu po prostu na końcu mają gwint wkręcony w gwint w podłodze.
Chce je wykręcić, ale boje się uszkodzić.
Czy jest jakiś patent na ich wykręcenie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Sylwiusz
Czy te "oczka" do mocowania bagażu po prostu na końcu mają gwint wkręcony w gwint w podłodze.
Chce je wykręcić, ale boje się uszkodzić.
Czy jest jakiś patent na ich wykręcenie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Sylwiusz
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Trochę odgrzeję temat w ten mroźny dzień. Planuję wyrzeźbić coś podobnego w bagażniku i ogólnie założenia konstrukcyjne bardzo mi się podobają. Chciałbym jednak użyć sklejki wodoodpornej zamiast płyty OSB.
Czy ma ktoś doświadczenia jak użycie takiej sklejki http://www.centrum.meble.pl/p67589,skle ... sosna.html wpłynie to na sztywność i wytrzymałość konstrukcji? Wiadomo że na zabudowie nie będą podróżowały słonie, jednak chciałbym wykorzystać stworzoną w ten sposób płaską przestrzeń do spania czyli co najmniej dwie dorosłe osoby musi to unieść i się nie „rozklekotać”.
Czy 10mm wystarczy?
Czy ma ktoś doświadczenia jak użycie takiej sklejki http://www.centrum.meble.pl/p67589,skle ... sosna.html wpłynie to na sztywność i wytrzymałość konstrukcji? Wiadomo że na zabudowie nie będą podróżowały słonie, jednak chciałbym wykorzystać stworzoną w ten sposób płaską przestrzeń do spania czyli co najmniej dwie dorosłe osoby musi to unieść i się nie „rozklekotać”.
Czy 10mm wystarczy?
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
jak będziesz miał jakieś pionowe deski pod klapą i kratownica będzie jakoś tak mniejsza niż 40 cm powinno być ok, jak będziesz miał płaszczyznę bez podparcia dłuższą - będzie się uginać.
Ta sklejka jest dość odporna ale elastyczna.
zabudowy nie robiłem do auta, ale kiedyś przy łódce coś z podobnej dłubałem'\
Ta sklejka jest dość odporna ale elastyczna.
zabudowy nie robiłem do auta, ale kiedyś przy łódce coś z podobnej dłubałem'\
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Nie mierzyłem jeszcze szczegółowo, ale z tego co pamiętam bagażnik LC95 między nadkolami ma mniej więcej 90cmx90cm. W związku z tym moja skrzynia z szufladami będzie z góry wyglądała mniej więcej tak jak na rysunku (pełna profeska, wiem ). Na czerwono zaznaczyłem wzmocnienie które będzie potrzebne wnioskując z Twojego postu.
Tak powinno być OK, czy dodać więcej poprzeczek?
Aby usztywnić całą konstrukcję planowałem pionowe i poziome elementy połączyć kątownikami (a przynajmniej dolną płytę z pionowymi płytami po bokach i z tyłu).
Tak powinno być OK, czy dodać więcej poprzeczek?
Aby usztywnić całą konstrukcję planowałem pionowe i poziome elementy połączyć kątownikami (a przynajmniej dolną płytę z pionowymi płytami po bokach i z tyłu).
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Ja też robiłem ze sklejki wodoodpornej 12 mm. Zabudowa wszystkie testy przeszła pomyślnie - załadowanie do pełna bagażami, jak i spanie 2 osób. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 8&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Dzięki! Teraz mam już całkiem szeroki ogląd sytuacji
Czy Twoja zabudowa jest na tych zdjęciach w ostatecznym kształcie? Mam na myśli czy okleiłeś ją jakąś wykładziną? Też chcę użyć takich zawiasów listwowych, ale nie wiem jak będzie to współpracowało z wykładziną którą na pewno od góry pokryję płytę. Nacięta wzdłuż zawiasu będzie odstawać bo się nie będzie do niego trzymać. Jeśli góra będzie pokryta jednym kawałkiem (nie naciętym) to się będzie „marszczyć” na zawiasie po otwarciu.
Ile może ważyć Twoja konstrukcja?
Dodatkowo muszę zgrać szuflady z pionową kratą za siedzeniami którą też mam zamiar zamontować. Tutaj pojawia się dodatkowa trudność - krata musi się łatwo podnosić pod sufit jeśli płaska przestrzeń ma być wykorzystana do spania (a tak właśnie ma być). Z drugiej strony musi być na tyle solidnie zamontowana, aby wytrzymała przy hamowaniu napór bagaży zapakowanych pod sufit.
Trzecim założeniem jest pozostawienie rolety bagażnika w obecnym kształcie i funkcjonalności. Istotne jest to o tyle, że auto jest również eksploatowane w mieście i dobrze jest pod nią schować bagaże przed wzrokiem niepowołanych osób.
A ostatnim założeniem jest lekkość konstrukcji, prosta demontowalność i umiarkowana cena wykonania. Sam jestem ciekaw jak mi to wyjdzie…
Ehh… mam trochę do obmyślenia na długie, zimowe wieczory
Czy Twoja zabudowa jest na tych zdjęciach w ostatecznym kształcie? Mam na myśli czy okleiłeś ją jakąś wykładziną? Też chcę użyć takich zawiasów listwowych, ale nie wiem jak będzie to współpracowało z wykładziną którą na pewno od góry pokryję płytę. Nacięta wzdłuż zawiasu będzie odstawać bo się nie będzie do niego trzymać. Jeśli góra będzie pokryta jednym kawałkiem (nie naciętym) to się będzie „marszczyć” na zawiasie po otwarciu.
Ile może ważyć Twoja konstrukcja?
Dodatkowo muszę zgrać szuflady z pionową kratą za siedzeniami którą też mam zamiar zamontować. Tutaj pojawia się dodatkowa trudność - krata musi się łatwo podnosić pod sufit jeśli płaska przestrzeń ma być wykorzystana do spania (a tak właśnie ma być). Z drugiej strony musi być na tyle solidnie zamontowana, aby wytrzymała przy hamowaniu napór bagaży zapakowanych pod sufit.
Trzecim założeniem jest pozostawienie rolety bagażnika w obecnym kształcie i funkcjonalności. Istotne jest to o tyle, że auto jest również eksploatowane w mieście i dobrze jest pod nią schować bagaże przed wzrokiem niepowołanych osób.
A ostatnim założeniem jest lekkość konstrukcji, prosta demontowalność i umiarkowana cena wykonania. Sam jestem ciekaw jak mi to wyjdzie…
Ehh… mam trochę do obmyślenia na długie, zimowe wieczory
Re: zabudowa tyłu J95- moja wersja :)
Krata z roletą jest do ogarnięcia, miałem tak u siebie, natomiast zwróć uwagę na to, że krata aby jej montaż miał jakikolwiek sens musi być bardzo solidna i jej mocowania także.
Tu masz filmik http://vimeo.com/18507223" onclick="window.open(this.href);return false; jak to Gercu zrobił, co prawda bez szuflad i zamontowane w paskudzie ale może coś wykorzystasz.
Tu masz filmik http://vimeo.com/18507223" onclick="window.open(this.href);return false; jak to Gercu zrobił, co prawda bez szuflad i zamontowane w paskudzie ale może coś wykorzystasz.