J 95 porady

Moderator: luk4s7

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

J 95 porady

Post autor: maras »

Witam,

parę słów o sobie napisałem w odpowiednim temacie, więc mogę przejść do konkretów :wink:

Ponieważ mam wstępną zgodę na wymianę placka na 4x4 i jedną z opcji jest J 95 (zastosowanie miejskie, w weekendy nieco poza miejskie, raz w roku narty i raz fajny wypad wakacyjny). W przewidywanym budżecie mieszczą się roczniki ~ 2000, więc zarówno TD jak i D4D. Połowę netu znam już na pamięć, ale mam trochę pytań pogłębiających.

Nie ma tu wprawdzie przyklejonego tematu typu "kupuję J9", ale jest sporo rozrzuconych informacji, postaram się więc kilka zebrać i dorzucić tam swoje pytania / wątpliwości.

Model J9 "Prado" -> J 90 wersja 3d, J 95 wersja 5d

Podstawowe dane (j. niem.)

Najczęstsze przypadłości J9:

- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy
- trzeszcząca deska rozdzielcza
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów
- usterki przekładni kierowniczej
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu
- luzy / stuki tylnej klapy (ze względu na koło zapasowe)
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza
- rozciągający się łańcuch reduktora (?)

silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy
- średnia dynamika (125 KM)
- spali prawie wszystko

D4D (KD-FTV):
- padające SHSV
- konieczność częstszej wymiany filtra paliwa niż 60 tys z instrukcji
- ważna jakość paliwa (ze wzgl. na CommonRail)
- większa moc (163 KM) i nieco niższe spalanie

Jeśli gdzieś się pomyliłem / zapomniałem o czymś, proszę o poprawkę.

A teraz moje pytania / wątpliwości :mrgreen: Wiem, że szukać trzeba auta w dobrym stanie, a dopiero potem patrzeć na rodzaj silnika, ALE..... wolę dłużej szukać i wybrać mniej awaryjny silnik ;) Na niemieckich forach znalazłem informację, że trochę ludzi wymienia SHSV praktycznie co roku (bo się cieszą, że jeszcze na gwarancji i nie płaca za wymianę) - jak to z tym jest faktycznie i ile (w przybliżeniu) kosztuje taka przyjemność? Czytałem również, że niektórzy stosują domieszki olejów do dwutaktów i to niby ma pomagać :shock:

Z innych wątpliwości - niby wszystkie / większość usterek jest powyżej, ale tak na prawdę, jak można to sprawdzić (zakładając, że nie ma się możliwości skorzystania z kolegi z forum)? Wiem, że najlepiej na warsztat, ALE :wink: Sporo z tych rzeczy można sprawdzić samemu, tylko trzeba wiedzieć, na co patrzeć - i tu przydatne byłyby wskazówki. I dopiero po takiej wstępnej ocenie warto zabrać furę na test. I tu kolejne pytanie - czy warto jechać TD i D4d do ASO na podpięcie do komputera? Co można zdiagnozować? Czy wystarczy zwykła SKP / Dekra (w zależności od kraju ;) )?

Czy każda 95 jest fabrycznie przystosowana do rolety bagażnika i kupując wersję "bez" można dokupić ją (jeśli są w używkach) i zamontować Plug&Play ?

Jak rozumiem, oba silniki maja pasek rozrządu -> należy go wymieniać co 150 tys km? I tu ponownie pytanko o koszt takiej przyjemności (i czy przy okazji warto też coś jeszcze wymienić)?

Mam nadzieję, że te informacje się komuś przydadzą, a ja w zamian dostanę parę odpowiedzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

moim zdaniem kz-te / patrz ceny częsci /- na seryjnych kołach nie ma powodu do stresu przy wyprzedzaniu, modele wiecej zciarane mają pewne przypadłosci, a mniej sciarane mają ich mniej , jednym słowem mówiąc nie ma schematu na stan samochodu w stosunku do wieku ,kup dopiero po głebokich oględzinach ,albo od kogos z forum- tu masz najmniejsze szanse ze cie ktos wyroluje :wink: , a mysląc ze nie dołozysz do autka nic poza zestawem po zakupie czyli ;oleje ,płyny, paski ---jestes w wielkim błędzie :!: :!:
Powodzenia w poszukiwaniach i pisz jak cos będzie na oku :wink:

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Ja wiem, że sam zakup, to dopiero początek drogi ;) Ale ze względu na ograniczenia ze strony drugiej połowy, skończy się pewnie tylko na innym zawiasie, ATkach i paru innych drobiazgach ;) Nasza ś.p. Vitara też miała być bulwarem :mrgreen:


Przypomniałem sobie jeszcze o paru pytankach ;) Czy J9 ma instalację 24V ? I jak wygląda kwestia 3 rzędu foteli - czy nadaje się to to np. do upchnięcia tam fotelików dziecięcych, czy to raczej taki chłyt marketingowy?

Pozdro

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

maras pisze:Ja wiem, że sam zakup, to dopiero początek drogi ;) Ale ze względu na ograniczenia ze strony drugiej połowy, skończy się pewnie tylko na innym zawiasie, ATkach i paru innych drobiazgach ;) Nasza ś.p. Vitara też miała być bulwarem :mrgreen:


Przypomniałem sobie jeszcze o paru pytankach ;) Czy J9 ma instalację 24V ? I jak wygląda kwestia 3 rzędu foteli - czy nadaje się to to np. do upchnięcia tam fotelików dziecięcych, czy to raczej taki chłyt marketingowy?

Pozdro
J9 nie ma instalacji 24v tylko 12 v,a widok 2 akumulatorów swiadczy ze autko z terenu gdzie ciut zimniej ,ja mam z Hiszpani i mam jeden , w now. modelach d4d są juz 2 we wszystkich , a po to by miec wiek. pojemnosc akumulatora,
a co do foteli tylnych to są mieszane uczucia - sam sie przekonaj .moim zdaniem są liche :cry:

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Black »

KZ-TE wersja na kraje skandynawskie ma 2 aku = o dziwo polska wersja salonowa się na to łapała, więc świadczy to np., że autko "nasze" - a nie ściągane z Francji, itp.;-)
ja w KZ-TE (uwaga z automatem ;-)) nie mam kompleksów w normalnej jeździe do większości osobówek, ale fakt przy wyprzedzaniu Tira te trzydzieści kilka kucyków więcej by się przydało
co usterek, chyba wszystkie typowe wyłapałeś - o jedną nawet za dużo - łańcuch w reduktorze się rozciąga chyba tylko "szczególnym przypadkom" kierowców, albo w autach z ciężką przeszłością
KZ-TE pasek, ale w europejskiej instrukcji jednak co 100kkm zalecają wymieniać,

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

Black pisze:KZ-TE wersja na kraje skandynawskie ma 2 aku = o dziwo polska wersja salonowa się na to łapała, więc świadczy to np., że autko "nasze" - a nie ściągane z Francji, itp.;-)
ja w KZ-TE (uwaga z automatem ;-)) nie mam kompleksów w normalnej jeździe do większości osobówek, ale fakt przy wyprzedzaniu Tira te trzydzieści kilka kucyków więcej by się przydało
co usterek, chyba wszystkie typowe wyłapałeś - o jedną nawet za dużo - łańcuch w reduktorze się rozciąga chyba tylko "szczególnym przypadkom" kierowców, albo w autach z ciężką przeszłością
KZ-TE pasek, ale w europejskiej instrukcji jednak co 100kkm zalecają wymieniać,
zawsze mozna intercoolera zapodac ONASZ ma taki zmotany i podobno lepiej

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Cobra »

No Panowie, zapomnieliście o jeszcze jednym ważnym aspekcie... Jest jeszcze jeden silnik BENZYNOWY 3,4 LITRA V6 178 km.... Mam taki i nie narzekam.... Spalanie jak na wagę samochodu i stały napęd na 4x4 i automat uważam za normalny.

Gdyż pali mi w mieście od 17,5 do 18,8 litra. W trasie od 14,2 do 16.... Oczywiście przy gazie samochód pali od 20 % 25 % więcej ale paliwo 2 razy tańsze...

Dynamika dużo przyjemniejsza i przy wyprzedzaniu tira nie ma problemu.

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

Nie zapomniałem o benzynie, a po prostu interesują mnie warzywnioki ;) Ze względu na chęć posiadania w bagażniku miejsca a nie butli i ze względu na zasięg.

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

To może bardziej konkretnie :wink:


- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy - czy jest jakieś konkretne miejsce ramy najbardziej narażone?
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów - czy to widać zaglądając nad kołem, czy raczej dopiero na podnośniku?
- usterki przekładni kierowniczej - Czy tu chodzi o wyciek i widać go będzie rzucając się na glebę pod auto, czy są to np. luzy / stuki i powinno być wyczuwalne w czasie jazdy?
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - objawem niedziałania będzie mrugająca kontrolka na desce po załączeniu blokady?
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - czy pod tym hasłem kryje się "sierżant", czy chodzi o normalne wahacze przy kołach?
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - jak rozumiem, jest to niezwykle rzadka usterka i ew. problemy będzie słychać w czasie jazdy (stuki z układu itp)?

silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy - czy jest jakiś objaw wskazujący na takie uszkodzenie - np. problem z odpaleniem, biały dym z rury?

D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - czy podpięcie do kompa w ASO coś pokaże - np. coś jak przy wtryskach? Jest jakaś szansa na wyczajenie tego problemu


No i będę również wdzięczny za info na pozostałe tematy :)

pozdro
M.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Tuco »

Koledzy co to jest shsv bo się nie wyznaję ?

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Michalkrk »

chyba chodzi o elektrozawory na pompie ,ale na forum chyba nikt nie mial z tym problemu :?

maras
Posty: 234
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:28
Auto: kiedyś KDJ 95 vel Krowa :)
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: maras »

To skrót z języka naszych sąsiadów - SaugHubSteuerVentil - zawór sterujący fazy ssącej ( :?: )

Awatar użytkownika
Javo
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2008, 23:38
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Javo »

A moze ktos sie wypowiedziec na temat dostepnosci czesci do benzynowej jednostki?

Jest jakis wiekszy problem i dostepne sa tylko w ASO, czy generalnie sytuacja podobna do wersji TD?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

Zobacz dostepnosc samej jednostki nie ma tego dosc duzo

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: J 95 porady

Post autor: Kames »

maras pisze:To może bardziej konkretnie :wink:


- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy - czy jest jakieś konkretne miejsce ramy najbardziej narażone?
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów - czy to widać zaglądając nad kołem, czy raczej dopiero na podnośniku?
- usterki przekładni kierowniczej - Czy tu chodzi o wyciek i widać go będzie rzucając się na glebę pod auto, czy są to np. luzy / stuki i powinno być wyczuwalne w czasie jazdy?
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - objawem niedziałania będzie mrugająca kontrolka na desce po załączeniu blokady?
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - czy pod tym hasłem kryje się "sierżant", czy chodzi o normalne wahacze przy kołach?
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - jak rozumiem, jest to niezwykle rzadka usterka i ew. problemy będzie słychać w czasie jazdy (stuki z układu itp)?

silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy - czy jest jakiś objaw wskazujący na takie uszkodzenie - np. problem z odpaleniem, biały dym z rury?

D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - czy podpięcie do kompa w ASO coś pokaże - np. coś jak przy wtryskach? Jest jakaś szansa na wyczajenie tego problemu


No i będę również wdzięczny za info na pozostałe tematy :)

pozdro
M.
stary nie masz sie co doktoryzowac na tematy- co ,gdzie sprawdzic ,co nie działa :!: mozna sprawdzic samochód wizualnie . mozna sprawdzic cisnienie na tłokach ,wycieki itp. tematy, ale nikt ci nie zagwarantuje ze przykładowo nie cieknąca przekładnia kierownicza nie rozcieknie sie po dwóch dniach od zakupu , a ty co silnik przeswietlac ,reduktor rozbierac , :!: no nie za duzo wymagasz od sam uzywanego -wez poprostu człeka znającego sie na sprawie do zakupu i na zasadzie jazdy wypowie sie na temat- czy warto czy nie , :!: stan korozji jak to ujołes sprawdzisz sam na podnosniku

ODPOWIEDZ