Najczęstsze usterki J9
Moderator: luk4s7
Najczęstsze usterki J9
Z lektury tego forum wychodzi iż najczęściej awarii ulegają:
-Maglownica
-Skrzynia biegów
Czy jeszcze macie jakieś swoje "typy"?
Co jest najsłabszym elementem J9 i jak sobie z tym radzicie?
I.
-Maglownica
-Skrzynia biegów
Czy jeszcze macie jakieś swoje "typy"?
Co jest najsłabszym elementem J9 i jak sobie z tym radzicie?
I.
Re: Najczęstsze usterki J9
z czesci nie mechanicznych to mocowanie deski / o raju/ nawet w starych patrolach tego nie ma og. plastki i odgłosy z nich dobiegające to zmora tych samochodów metoda - klej na kołki i tyle reszte wsio zawodzi ,istnieje tylko problem przy demontowaniuigor pisze:Z lektury tego forum wychodzi iż najczęściej awarii ulegają:
-Maglownica
-Skrzynia biegów
Czy jeszcze macie jakieś swoje "typy"?
Co jest najsłabszym elementem J9 i jak sobie z tym radzicie?
I.
Re: Najczęstsze usterki J9
słynna blokada tylnego mostu
Re: Najczęstsze usterki J9
silnik D4D i wtryski...
Re: Najczęstsze usterki J9
mysle ze napewno łaczniki stabilizatora i za jakis czas u wszystkich lancuch reduktora do ktorego dojda lozyska (bo wielu juz postukuje)
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: Najczęstsze usterki J9
Ale zepsuł ci się czy napisałeś żeby napisać, bo o tym to pierwsze słyszę w J9.Cobra pisze:silnik D4D i wtryski...
Re: Najczęstsze usterki J9
Cobra lubi sztuczny tlum
dokladnie moja ma 220tys i narazie odpukac wszystko cacy ,o tego typu usterkach pisza w j12..
dokladnie moja ma 220tys i narazie odpukac wszystko cacy ,o tego typu usterkach pisza w j12..
Re: Najczęstsze usterki J9
Ja się tam mało znam ale silników D4-D nie wymieniałem jakoś na potęgę ani nie stwierdziłem u nikogo zgonu.
Re: Najczęstsze usterki J9
w 90-tce nie... ale w 120 musieliśmy silnik wymienić przy 220 tys....
przeciesz w j90 jest ten sam silnik d4d co w 120 ?? co za różnica ...?? silnik to silnik...
przeciesz w j90 jest ten sam silnik d4d co w 120 ?? co za różnica ...?? silnik to silnik...
Re: Najczęstsze usterki J9
Każdy silnik nawet po przebiegu 5 km można zarżnąć. Skoro coś się stało z jednym nie oznacza, że we wszystkich to się zdarza. Po drugie przyznaj się Cobra, że raczej skracasz żywot autek . Pierwszy raz widziałem w życiu jak na trasie Toruńskiej ktoś mnie wyprzedza jednym kołem po pasie zieleni wjeżdżając na krawężnik z prędkością 80 km/h . Nie miałem jeszcze wtedy videorejestratora .
Re: Najczęstsze usterki J9
A to było przed czy już po kręceniu licznika, o którym mi ostatnio opowiadałeś?Cobra pisze:w 90-tce nie... ale w 120 musieliśmy silnik wymienić przy 220 tys....
Re: Najczęstsze usterki J9
Pax, panowie...
Szacowny TLC friend zapytuje, to mu powiedzta bez kasztanów.
Jednym zdaniem - przekładnia kierownicza, skrzynia, silnik blokady tylnego mostu plus skrzypienie deski. To i tak niewiele w porównaniu do analogicznej listy SuperPatrolSuper
Kół większych niż 33" nie przyjmie, V8 Chevy też nie . Najprzyjemniejszy silnik to 3,4 benz. plus automat. W oryginale rzecz jasna
Szacowny TLC friend zapytuje, to mu powiedzta bez kasztanów.
Jednym zdaniem - przekładnia kierownicza, skrzynia, silnik blokady tylnego mostu plus skrzypienie deski. To i tak niewiele w porównaniu do analogicznej listy SuperPatrolSuper
Kół większych niż 33" nie przyjmie, V8 Chevy też nie . Najprzyjemniejszy silnik to 3,4 benz. plus automat. W oryginale rzecz jasna
Re: Najczęstsze usterki J9
Problemem nie są wtryskiwacze tylko ignorancja użytkowników. Problem pierwszy to tankowanie gównianej ropy, która może być w naszym kraju nawet na shellu. Problem drugi to nie wymienianie filtra paliwa lub wymienianie go wg. interwału producenta- idiotyczne 60kkm. Problem trzeci to dolewanie nie takich dodatków zimą jak trzeba, dolewanie benzyny (do diesla na CR to jeden z najgorszych pomysłów ever), zatankowanie benzyny przez pomyłkę i pojechanie na niej trochę za daleko. Oprócz tego wpływ na trwałość D4-D ma też zapewne kretyńska jazda na zimno tym dieslem przez niektórych użytkowników.
A wracając do 90-ki:
- pompy wspomagania (to oprócz samej przekładni, żeby było weselej),
- uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
- seryjne zawieszenie tylne w wersji 3d (wąsko rozstawione amortyzatory przez co zawias bardzo dostaje po dupie przy szybkiej jeździe po wyrypie)
- niezbyt dobrze zabezpieczona przed korozją rama.
Przy blokadzie tylnego mostu to raczej problem jest z jej sterowaniem, nie z samą blokadą i z reguły kończy się na naprawie bądź czyszczeniu kostek itp. Co do skrzyń biegów to raczej są porządne, nie wiem co z nimi niby nie tak.
A wracając do 90-ki:
- pompy wspomagania (to oprócz samej przekładni, żeby było weselej),
- uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
- seryjne zawieszenie tylne w wersji 3d (wąsko rozstawione amortyzatory przez co zawias bardzo dostaje po dupie przy szybkiej jeździe po wyrypie)
- niezbyt dobrze zabezpieczona przed korozją rama.
Przy blokadzie tylnego mostu to raczej problem jest z jej sterowaniem, nie z samą blokadą i z reguły kończy się na naprawie bądź czyszczeniu kostek itp. Co do skrzyń biegów to raczej są porządne, nie wiem co z nimi niby nie tak.
Re: Najczęstsze usterki J9
A konkretnie z doświadczenia:
- wspomniana przekładnia kierownicza (listwa)
- cieknące uszczelniacze na wyjściu z reduktora to raczej standard w wielu Toyotach przy jeździe w terenie
- urywające się górne wahacze w tylnym zawieszeniu (korozja) - jeśli się w odpowiednim czasie ich nie wymieni
- wyjący przedni most jeśli wcześniej naprawiał go Kazio
- wybite górne mocowania amortyzatorów przednich w pierwszych rocznikach
- do wymiany gumy zawieszenia przedniego i tylnego po 100 tyś
- łączniki stabilizatora
- urywające się czasem tylne amorki (górne mocowanie) - korozja i trudny dostęp
- stukająca tylna klapa (duże koło zapasowe)
- tylna blokada zanika od nieużywania
- wspomniany łańcuch w reduktorze
- wspomniana przekładnia kierownicza (listwa)
- cieknące uszczelniacze na wyjściu z reduktora to raczej standard w wielu Toyotach przy jeździe w terenie
- urywające się górne wahacze w tylnym zawieszeniu (korozja) - jeśli się w odpowiednim czasie ich nie wymieni
- wyjący przedni most jeśli wcześniej naprawiał go Kazio
- wybite górne mocowania amortyzatorów przednich w pierwszych rocznikach
- do wymiany gumy zawieszenia przedniego i tylnego po 100 tyś
- łączniki stabilizatora
- urywające się czasem tylne amorki (górne mocowanie) - korozja i trudny dostęp
- stukająca tylna klapa (duże koło zapasowe)
- tylna blokada zanika od nieużywania
- wspomniany łańcuch w reduktorze
Re: Najczęstsze usterki J9
Rafi pisze: - uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
@rafi...jakby tak po polskiemu, bo nie ogarniam...