Najczęstsze usterki J9

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Najczęstsze usterki J9

Post autor: igor »

Z lektury tego forum wychodzi iż najczęściej awarii ulegają:
-Maglownica
-Skrzynia biegów

Czy jeszcze macie jakieś swoje "typy"?
Co jest najsłabszym elementem J9 i jak sobie z tym radzicie?

I.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Kames »

igor pisze:Z lektury tego forum wychodzi iż najczęściej awarii ulegają:
-Maglownica
-Skrzynia biegów

Czy jeszcze macie jakieś swoje "typy"?
Co jest najsłabszym elementem J9 i jak sobie z tym radzicie?

I.
z czesci nie mechanicznych to mocowanie deski / o raju/ nawet w starych patrolach tego nie ma og. plastki i odgłosy z nich dobiegające to zmora tych samochodów metoda - klej na kołki i tyle :!: reszte wsio zawodzi ,istnieje tylko problem przy demontowaniu :wink:

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Zyzol »

słynna blokada tylnego mostu :wink:

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Cobra »

silnik D4D i wtryski...

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Michalkrk »

mysle ze napewno łaczniki stabilizatora i za jakis czas u wszystkich lancuch reduktora do ktorego dojda lozyska (bo wielu juz postukuje)

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: mlodyy »

Cobra pisze:silnik D4D i wtryski...
Ale zepsuł ci się czy napisałeś żeby napisać, bo o tym to pierwsze słyszę w J9.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Michalkrk »

Cobra lubi sztuczny tlum :mrgreen:
dokladnie moja ma 220tys i narazie odpukac wszystko cacy ,o tego typu usterkach pisza w j12.. :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: kylon »

Ja się tam mało znam ale silników D4-D nie wymieniałem jakoś na potęgę ani nie stwierdziłem u nikogo zgonu.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Cobra »

w 90-tce nie... ale w 120 musieliśmy silnik wymienić przy 220 tys....

przeciesz w j90 jest ten sam silnik d4d co w 120 ?? co za różnica ...?? silnik to silnik...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: kylon »

Każdy silnik nawet po przebiegu 5 km można zarżnąć. Skoro coś się stało z jednym nie oznacza, że we wszystkich to się zdarza. Po drugie przyznaj się Cobra, że raczej skracasz żywot autek :wink: . Pierwszy raz widziałem w życiu jak na trasie Toruńskiej ktoś mnie wyprzedza jednym kołem po pasie zieleni wjeżdżając na krawężnik z prędkością 80 km/h :shock: :shock: . Nie miałem jeszcze wtedy videorejestratora :wink: .

Awatar użytkownika
Cooder
Klubowicz
Posty: 1572
Rejestracja: 08 gru 2008, 09:38
Auto: piechot?
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Cooder »

Cobra pisze:w 90-tce nie... ale w 120 musieliśmy silnik wymienić przy 220 tys....
A to było przed czy już po kręceniu licznika, o którym mi ostatnio opowiadałeś? :mrgreen:

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: lech »

Pax, panowie...
Szacowny TLC friend zapytuje, to mu powiedzta bez kasztanów.

Jednym zdaniem - przekładnia kierownicza, skrzynia, silnik blokady tylnego mostu plus skrzypienie deski. To i tak niewiele w porównaniu do analogicznej listy SuperPatrolSuper :mrgreen:

Kół większych niż 33" nie przyjmie, V8 Chevy też nie :wink: . Najprzyjemniejszy silnik to 3,4 benz. plus automat. W oryginale rzecz jasna :wink:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Rafi »

Problemem nie są wtryskiwacze tylko ignorancja użytkowników. Problem pierwszy to tankowanie gównianej ropy, która może być w naszym kraju nawet na shellu. Problem drugi to nie wymienianie filtra paliwa lub wymienianie go wg. interwału producenta- idiotyczne 60kkm. Problem trzeci to dolewanie nie takich dodatków zimą jak trzeba, dolewanie benzyny (do diesla na CR to jeden z najgorszych pomysłów ever), zatankowanie benzyny przez pomyłkę i pojechanie na niej trochę za daleko. Oprócz tego wpływ na trwałość D4-D ma też zapewne kretyńska jazda na zimno tym dieslem przez niektórych użytkowników.

A wracając do 90-ki:
- pompy wspomagania (to oprócz samej przekładni, żeby było weselej),
- uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
- seryjne zawieszenie tylne w wersji 3d (wąsko rozstawione amortyzatory przez co zawias bardzo dostaje po dupie przy szybkiej jeździe po wyrypie)
- niezbyt dobrze zabezpieczona przed korozją rama.

Przy blokadzie tylnego mostu to raczej problem jest z jej sterowaniem, nie z samą blokadą i z reguły kończy się na naprawie bądź czyszczeniu kostek itp. Co do skrzyń biegów to raczej są porządne, nie wiem co z nimi niby nie tak.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: kylon »

A konkretnie z doświadczenia:
- wspomniana przekładnia kierownicza (listwa)
- cieknące uszczelniacze na wyjściu z reduktora to raczej standard w wielu Toyotach przy jeździe w terenie
- urywające się górne wahacze w tylnym zawieszeniu (korozja) - jeśli się w odpowiednim czasie ich nie wymieni
- wyjący przedni most jeśli wcześniej naprawiał go Kazio
- wybite górne mocowania amortyzatorów przednich w pierwszych rocznikach
- do wymiany gumy zawieszenia przedniego i tylnego po 100 tyś
- łączniki stabilizatora
- urywające się czasem tylne amorki (górne mocowanie) - korozja i trudny dostęp
- stukająca tylna klapa (duże koło zapasowe)
- tylna blokada zanika od nieużywania :wink:
- wspomniany łańcuch w reduktorze

lech
Posty: 222
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:46

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: lech »

Rafi pisze: - uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
:shock:

@rafi...jakby tak po polskiemu, bo nie ogarniam...

ODPOWIEDZ