Kasowanie t-belt

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Kasowanie t-belt

Post autor: Michalkrk »

jak w temacie cala procedura, ja u siebie wlasnie sprawdzilem i dziala ,bez rozkrecania deski itp

Where Optitron (Lexus style with digital odometer) dials are fitted, use the following procedure.
Set the digital display to ODO
Turn off IGN
Holding the TRIP reset button, turn on IGN
Hold TRIP for 5sec.
The digital display will show "1"
Pressing the TRIP will advance the number 1, 2, 3, 4 etc...
Each represents 10,000k. So 10 = 100,000
When you get to "10" press and hold TRIP for 5sec.
Display resets back to the ODO reading
Turn off IGN and then back on.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: kylon »

Napisz chłopakom po polsku bo nie każdy może zrozumieć :wink:

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: Michalkrk »

wlaczamy zaplon
ustawiamy sztyfcikiem przy zegarach ODO czyli przebieg calkowity
wylaczamy zaplon
trzymajac wcisniety sztyft wlaczamy zaplon
wciskamy sztyft na 5 sek.
na wyswietlaczu przebiegu pojawi sie "1"
przyciskajac sztyft beda sie pojawiac kolejno cyfry 1,2,3,4,...
kazda cyfra oznacza 10000
kiedy dojdziemy do "10" wciskamy i trzymamy sztyft 5sek.
wylaczamy zaplon ,a nastepnie wlaczamy
to tyle :wink:

rive
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 22:11
Auto: J95

Re: kasowanie t-belt

Post autor: rive »

A jak skasować T-BELT jeśli mam licznik starego typu (analog). Obok T-BELT świeci mi jeszcze pomarańczowa miseczka z olejem. Czy to jest powiązane z t-belt czy to już inna bajka? Od ok 2 tygodni stałem się szczęśliwym pociadaczem 95-ki z 1996 roku i chcę doprowadzić ją do stanu "używalności"
Pozdr
Rive

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: Black »

jak chcesz do stanu używalności doprowadzić a nie do zgonu to wymień ten pasek, a i olej przy okazji zmień, ta pomarańczowa lampka zasadniczo pokazuje na przechyłach niski poziom oleju, ale i na płaskim jak na bagnecie minimum to miga/się zapala na stałe

rive
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 22:11
Auto: J95

Re: kasowanie t-belt

Post autor: rive »

Auto jest u mechanika, wymienia oleje, filtry i wszystko co jest niezbędne. Stan oleju sprawdzałem i na bagnecie był stan max a nawet trochę więcej. Silnik pracuje idealnie, przynajmniej takie odnosze wrażenie. Zobaczę co będzie po wymianie :wink: Rozrządu nie chcę wymieniać bo wiem, że był wymieniany, tyle, że nie była kasowana kontrolka i jakiś czas temu zapaliła się. Dzwoniłem do serwisu i zaśpiewali za tą przyjemność 250PLN i to na dzień dobry :(
Jeśli ktoś wie jak mogę skasować kontrolkę rozrządu bez wizyty w serwisie to będę wdzięczny!
Nie lubię autoryzowanych serwisów bo miałem wielokrotnie złe doświadczenie. Znajomy od którego kupiłem Cruisera naprawiał wspomaganie w autoryzowanym SERWISIE. Zapłacił 9 tys. PLN a wspomaganie działało tylko przez dwa dni. Potem ćwiczył bicepsy jak przed naprawą.
Wspomaganie też naprawiam. Cieknie olej pompą wspomagania.
Pozdr
Rive

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: Michalkrk »

w nowszych modelach np moj ,rocznik 2001 kasowanie jest tak jak pisalem wyzej czyli takie same jak w lexusie ,ty pewnie bedziesz musial rozebrac licznik i przekrecic srobke za licznikiem , tak mi sie wydaje :roll: ,kurcze a myslalem ze wszystki j9 maja taka sama elektronike :roll:

rive
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 22:11
Auto: J95

Re: kasowanie t-belt

Post autor: rive »

Dzięki za pomoc :D
Na razie zostawie jak jest ale jeśli mam zdejmować deskę i metodą prób i błędów coś nagrzebać to pewnie podjadę do jakiegoś elektronika, kóry będzie miał program do J9.
Szerokości i dużo błota na drodze!
Pozdr
Rive

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: Michalkrk »

jak znajde linka z instrukcja jak to zrobic to wkleje ,bo nie pamietam gdzie to bylo ,ale procedura jest banalna poprostu przekrecic śrubkę z jednego miejsca w drugie i tyle

Awatar użytkownika
tomas
Posty: 99
Rejestracja: 10 lut 2009, 17:23
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: tomas »

Kasowanie T-BELT w "analogowych licznikach":
demontujemy zegary,
z tylu, czyli z drugiej strony, na wysokosci kontrolki T-BELT jest srubka i nad lub pod nia jest dziurka (w zaleznosci od tego ile razy byla kasowana kontrolka),
teraz aby skasowac kontrolke wystarczy ta srubka odkrecic i wkrecic w pusta dziurke i to wszystko, zamontowac zegary i jezdzic do kolejnej zmiany paska.

rive
Posty: 13
Rejestracja: 05 maja 2009, 22:11
Auto: J95

Re: kasowanie t-belt

Post autor: rive »

Wielkie dzięki!
Jak odbiorę samochód od mechanika to wypróbuję!

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: pablo200 »

Strzalka,
Zapalnla mnie siem dzis z rana lampka T Belt :o Pomimo faktu, iz pasek podobno byl zmieniany 60 kkm temu. Acha na jakiej zasadzie sie ona zapala? Po przekroczeniu stanu licznika?
Pawel

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: hashid »

fizyczna wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z kasowaniem kontrolki t-belt. Rozrząd "nie czuje", że jest nowy. Kontrolka zapala się po przekroczeniu określonego przebiegu od skasowania. Więc jeśli poprzedni właściciel nie skasował to się i zapaliło. Wot i tiechnika.

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: pablo200 »

Spasiba :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: kasowanie t-belt

Post autor: Kames »

dzięki udało sie :wink:

ODPOWIEDZ