Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Moderator: luk4s7
Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Siłownik pada od nieużywania i braku serwisowania. Tylko tyle. Robi się w nim syf. Aluminium w połączeniu z metalem się utlenia. Land Roverowcy więdzą dokładnie o co chodzi. Raz na jakiś czas czyszczenie i konserwacja zapobiega wymianie przez kolejne 20 lat.
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
Z używaniem to wszystko jasne - wiadomo wszak że organ nieużywany zanikakylon pisze:Siłownik pada od nieużywania i braku serwisowania.
Co do potrzeby serwisowania - podzielisz się szczegółami? Trzeba otwierać obudowę i w środku coś gmerać/smarować? A może tylko łączenie z mostem czyścić i pomadować? Jakich środków użyć?
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
Pomalować lakierem do silników Wurtha. Zdemontować raz na rok albo dwa lata i przesmarować. Jak jest nowy to za dwa lata zajrzyj. W takim tempie na pewno nic się nie stanie.
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
Tak chciałem zrobić od razu, ale zalecono wstrzemięźliwość do chwili wygaśnięcia gwarancji. Niby nic się tym nie dzieje, ale gdyby się jednak zadziało, to farba może być argumentem za odrzuceniem gwarancji. Zrobię więc za rok.kylon pisze:Pomalować lakierem do silników Wurtha.
Przesmarować tylko środek czy na łączenie z mostem też coś nakładać?kylon pisze:Zdemontować raz na rok albo dwa lata i przesmarować.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
O łączenie z mostem idzie w sumie najbardziej.
Silnik trzeba rozłożyć - i pomalować DOBRYM lakierem (dobrze adchezyjnym do aluminium) - w elementach. Potem, przy składaniu, uszczelnić silikonem - same oringi to za mało - chodzi o to żeby woda nie właziła w szczelinę między elementami - zamarzając odsuwa te elementy od siebie. Połączenie z główką mostu również z obu stron (czyli żeliwo również) porządnym lakierem - a tam gdzie się nie da (kołnierz centrujący) - wosk zabezpieczający (w przeciwieństwie do smaru się nie wypłukuje jak most się mocno rozgrzeje latem.
I ostatnie - i też ważne - odpowietrzenie. Ma działać.
Silnik trzeba rozłożyć - i pomalować DOBRYM lakierem (dobrze adchezyjnym do aluminium) - w elementach. Potem, przy składaniu, uszczelnić silikonem - same oringi to za mało - chodzi o to żeby woda nie właziła w szczelinę między elementami - zamarzając odsuwa te elementy od siebie. Połączenie z główką mostu również z obu stron (czyli żeliwo również) porządnym lakierem - a tam gdzie się nie da (kołnierz centrujący) - wosk zabezpieczający (w przeciwieństwie do smaru się nie wypłukuje jak most się mocno rozgrzeje latem.
I ostatnie - i też ważne - odpowietrzenie. Ma działać.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
wsumie... to mógłby to ktoś zielony wydzielić dla potomnych
wątek jak dbać o blokadę lub przenieść do blokady w j9
wątek jak dbać o blokadę lub przenieść do blokady w j9
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
Taki mam plan Waldziu tylko najpierw trzeba wątek odpowiednio doprecyzowaćwaldek_BB pisze:wsumie... to mógłby to ktoś zielony wydzielić dla potomnych
wątek jak dbać o blokadę lub przenieść do blokady w j9
Co konkretnie proponujesz? Obudowa silnika chyba nie jest aluminiowaRokfor32 pisze:pomalować DOBRYM lakierem (dobrze adchezyjnym do aluminium)
A jak to sprawdzić? Strzelam że to pewnie zawór jakiś który trzeba wykręcić i przedmuchać/sprawdzić/wymienić?Rokfor32 pisze:I ostatnie - i też ważne - odpowietrzenie. Ma działać.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [S] Sprawny(!) siłownik blokady tylnego mostu J95
Ja używam epoksydu Interplus 256. kryje również stal, oczywiście. Teoretycznie jest to podkład - ale jeżeli nie ma narażenia na słońce albo glikol (płyn hamulcowy) - to niespecjalnie wymaga wierzchniej warstwy z innego typu lakieru (akryl czy PU).
Odpowietrzenie - czyli rurka idąca do silniczka. Ma być drożna - i szczelnie z silniczkiem połączona
Odpowietrzenie - czyli rurka idąca do silniczka. Ma być drożna - i szczelnie z silniczkiem połączona
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje odnośnie samej blokady - po przekręceniu włącznika zaczyna migać czerwona kontrolka. Jak zaświeci się na stałe, znaczy że blokada zapięta. Tyle teorii.
Co jednak jak miga i miga, i nie chce zgasnąć bez ruszenia do przodu i lekkiego skrętu kół? Słychać wyraźne "cyknięcie" z tyłu i wtedy kontrolka zapala się na stałe (zapięte). Podobnie jest przy rozpinaniu (trzeba ruszyć, skręcić i słychać "cyk").
Czasem zapina/rozpina się bez problemu, a czasem wymaga takich sztuczek. Dla porządku dodam że siłownik jest nowy.
Czy tak właśnie być powinno?
Co jednak jak miga i miga, i nie chce zgasnąć bez ruszenia do przodu i lekkiego skrętu kół? Słychać wyraźne "cyknięcie" z tyłu i wtedy kontrolka zapala się na stałe (zapięte). Podobnie jest przy rozpinaniu (trzeba ruszyć, skręcić i słychać "cyk").
Czasem zapina/rozpina się bez problemu, a czasem wymaga takich sztuczek. Dla porządku dodam że siłownik jest nowy.
Czy tak właśnie być powinno?
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
a wiem to Ci powiem się bawiłem przesuwką blokady całe letnie popołudnie
musi się zrobić "miejsce" i luz (dlatego np. dajesz do przodu ze skrętem żeby się mechanizm różnicowy ruszył) żeby siłownik przesunął tą przesuwkę (silnik elektryczny tylko napina sprężynę a ta kręci wałkiem zdawczym z zębatką na końcu (która wchodzi w most- dokładnie pod przesuwkę) więc Ty zapinając blokadę wyrażasz chęć zablokowania mostu a to sam mechanizm decyduje kiedy się zapnie czy rozepnie a zapnie i rozepnie jak się da
ps. i na to wchodzi Dr. R-r i mówi że "NIedokońca "
musi się zrobić "miejsce" i luz (dlatego np. dajesz do przodu ze skrętem żeby się mechanizm różnicowy ruszył) żeby siłownik przesunął tą przesuwkę (silnik elektryczny tylko napina sprężynę a ta kręci wałkiem zdawczym z zębatką na końcu (która wchodzi w most- dokładnie pod przesuwkę) więc Ty zapinając blokadę wyrażasz chęć zablokowania mostu a to sam mechanizm decyduje kiedy się zapnie czy rozepnie a zapnie i rozepnie jak się da
ps. i na to wchodzi Dr. R-r i mówi że "NIedokońca "
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Otwierają się drzwi lodówki i w blasku żarówki, wychyla się głowa Dr.R-r i mówi "Niedokońca"waldek_BB pisze: ps. i na to wchodzi Dr. R-r i mówi że "NIedokońca "
Naprawdę bawiłeś się przesuwką blokady całe letnie popołudnie?!
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
a tak czekając aż wyschnie obudowa bo nic tak nie cieszy jak serwis blokady
ps. i na pewno nie ostatni - się wezmę i nieszczelność usunę
ps. i na pewno nie ostatni - się wezmę i nieszczelność usunę
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Blokada łączy na sztywno zęby prawej i lewej półosi. Żeby się przesunąć zęby muszą być ustawione równo. W momencie włączenia silnik obraca się o jakieś 180 stopni i napina sprężynę. Od tego momentu sprężyna jest napięta i próbuje wciągnąć przesuwkę na zęby. Jeżeli przypadkiem zęby są ustawione równo to blokada zapnie się od razu. Jeżeli są względem siebie przesunięte to przesuwka nie może się przesunąć i trzeba je (zęby) wyrównać. Trzeba spowodować, żeby jedna półoś przez chwilę kręciła się z inną prędkością niż druga. W tym momencie jazda po prostej nie pomoże - trzeba pojechać kawałek po łuku.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8345
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Jerry ... no w szczegółach ... nie do końca
Blokada (8" OEM) spina na sztywno jedno z kół koronowych z koszem satelitów. na drugą półoś moment idzie normalnie, przez satelity.
dwa - silnik napędu blokady obraca się wele razy, bo tam jest przekładnia ślimakowa, ale wałek wyjściowy wykonuje niemal dokładnie 90st. Natomiast kółko go napędzające - ono robi po jakieś 10st więcej w obie strony, po to żeby sprężyny dociskowe poprawnie dzałały.
Sercem tego mechanizmu jest ta blaszka stykowa na dużym kółeczku zębatym - i o nią należy szczególnie dbać - niby nierdzewna, ale korozon elektrochemiczny z alu potrafi ją zjeść. Już z takimi silniczkami też miałem do czynienia, gdzie naciągnęły wody - i nawet obudowa jeszcze była cała - ale dorabianie tej blaszki było trudniejsze niz łatanie zjedzonej obudowy
Blokada (8" OEM) spina na sztywno jedno z kół koronowych z koszem satelitów. na drugą półoś moment idzie normalnie, przez satelity.
dwa - silnik napędu blokady obraca się wele razy, bo tam jest przekładnia ślimakowa, ale wałek wyjściowy wykonuje niemal dokładnie 90st. Natomiast kółko go napędzające - ono robi po jakieś 10st więcej w obie strony, po to żeby sprężyny dociskowe poprawnie dzałały.
Sercem tego mechanizmu jest ta blaszka stykowa na dużym kółeczku zębatym - i o nią należy szczególnie dbać - niby nierdzewna, ale korozon elektrochemiczny z alu potrafi ją zjeść. Już z takimi silniczkami też miałem do czynienia, gdzie naciągnęły wody - i nawet obudowa jeszcze była cała - ale dorabianie tej blaszki było trudniejsze niz łatanie zjedzonej obudowy
Re: Jak dbać o siłownik blokady tylnego mostu
Panowie, pozwolę sobie zrobić podsumowanie dla "białego człowieka":
Zapinanie oraz rozpinanie blokady które opisałem wyżej (miga, trzeba przejechać kawałek po łuku) jest zjawiskiem jak najbardziej normalnym. Jeśli lampka przestanie migać wcześniej znaczy, że zębatki stały tak, że od razu "dostały w zęby" i jest zapięte
Dobrze panie psorze?
Zapinanie oraz rozpinanie blokady które opisałem wyżej (miga, trzeba przejechać kawałek po łuku) jest zjawiskiem jak najbardziej normalnym. Jeśli lampka przestanie migać wcześniej znaczy, że zębatki stały tak, że od razu "dostały w zęby" i jest zapięte
Dobrze panie psorze?