Pompa wspomagania Zamiennik

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: kylon »

Pompy różnią się między sobą kołem zębatym napędu. Nie wiem od czego to zależy ale nawet w danym modelu są różne zatem jak kupować to po VIN-ie lub naocznie trzymając obie w ręku. Regeneracja to temat rzeka. Można to zrobić samemu. Rozebrać, wymienić komplet uszczelnień i ewentualnie łopatki jeśli jest potrzeba. Jeśli są rysy na obrysie roboczym pompy to już gorzej. Będziemy mieli regenerowane porządnie pompy ale to jest jeszcze kwestia dwóch miesięcy. Zacznij od wymiany oleju bo może masz nalany jakiś szuwaks.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

Pompę można zregenerować poprawnie - ale to obejmuje szlifowanie i rotoru (na szerokość), i ścianek korpusu, i samego korpusu. To nie jest to samo, co wymiana uszczelnień - i nie mam na myśli technologii - ino cenę. Inaczej mówiąc - poprawna regeneracja musi kosztować, bo obróbka mechaniczna jest obecnie mocno w cenie.

Czyli że nie ma opcji na zakup regenerowanej (poprawnie) pompy za grosze. I jak ktoś myśli, ze namierzył "okazję" - to ... jedynie myśli (a w zasadzie wcale nie myśli, a zaklina rzeczywistość) ... :wink:

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

Dzięki za odzew. Na początek wymienię olej. Czy ma jakieś znaczenie czy to będzie Dextro III cz II? Chcę zalać III. Kylon jakiś bliższe info o cenie przyszłych pomp? Może poczekam jak by coś :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: kylon »

Na razie dostałem wewnętrznego newsa z TT. W przyszłym tygodniu podpytam o ceny i dostępności.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

No to jeszcze jedno pytanko dotyczące wspomagania. Mianowicie co jest odpowiedzialne za zwiększenie obrotów silnika na biegu jałowym podczas kręcenia kierownicą? Skąd pobierany jest sygnał?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

Z czujnika ciśnienia w układzie PS. I zależnie od modelu - było to realizowane albo elektronicznie - albo analogowo (podciśnieniem sterującym).

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

Rokfor32 a nie pamiętasz jak to było rozwiązane j9 2001 D4D?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

Elektronicznie.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

Dzięki wielkie. I tu leży chyba u mnie problem. Wszystko jest ok dopóki nie silnik się nie nagrzeje i nie spadną obroty. Układ podnoszenia obrotów nie reaguje na ruch kierą.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

A w czym dokładnie problem?
Akurat ten model ma to realizowane inaczej, niż starsze auta - ponieważ silnik jest kontrolowany elektroniczna przepustnicą - to komp silnika po prostu utrzymuje stałe wolne obroty, bez względu na obciążenie silnika, i czujnika ciśnienia w układzie PS brak. Taki czujnik szedł w VZJ90 - i ogólnie w autach z przepustnica na linkę.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

No tak jak pisałem wcześnie. Mianowicie z dnia na dzień po rozgrzaniu silnika jak już obroty spadną wspomaganie nie robi(przycina się) oleju nie ubyło wycieków nie ma. Wcześniej jak było ok. to na rozgrzanym silniku na postoju ruch kierownicą powodował lekki wzrost obrotów-teraz tego nie ma.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

To raczej wygląda że pompa padła - jak nie daje ciśnienia - więc i oporu dla sinika - to obroty nie podskoczą. A bez ciśnienia wspomaganie robi raczej słabo ... :wink:

ps. Pompy wspomagania to typowy słaby punkt J9 - w komplecie z listwą kiery. Dokładniej - pompa sama w sobie jest ok. - ale sypiąca się listwa powoduje jej destrukcję - temu do wymiany idzie komplet.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

Temat ogarnięty. Wymian pompy załatwiła sprawę. Pompy do 90 są żeliwne i są do bani. W 120 tak się nie dzieje ponieważ pompy są aluminiowe. Czy ktoś posiada może nr OEM pompy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: Rokfor32 »

Przyczyna jest gdzie indziej, nie w pompie (większość starszych pomp ma żeliwne korpusy).

W J9 problem robi nie pompa - a listwa kiery - zużywa się stosunkowo szybko, a że układ PS nie ma właściwie filtracji oleju (sitko w zbiorniczku wychwytuje jedynie większe cząstki) - to z oleju robi sie pasta ścierna, która załatwia dokładnie wszystkie elementy układu. Dlatego w tym modelu do wymiany niemal zawsze jest komplet - listwa i pompa.

Awatar użytkownika
gobio
Posty: 115
Rejestracja: 19 lut 2014, 14:58
Auto: KDJ90
Kontakt:

Re: Pompa wspomagania Zamiennik

Post autor: gobio »

Zdaje sobie z tego sprawę. Listwa wyszła że ok. Pompa była mocno potargana. Zobaczymy co dalej. Będę uczulony na olej. masz może możliwość znaleźć om pompy 2001 j90.

ODPOWIEDZ