Sztywny most zamiast IFS
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Sztywny most zamiast IFS
Na pierwszej stronie @finger wspomniał o swapie J9 na sztywną oś przednią.
Istnieje taka opcja - ale nie jest to specjalnie łatwe. Acz - wiele wskazuje na to - że ... będzie realizowane wkrótce Acz - auto raczej do przepraw i zabawy w terenie - w "cywilnym" wozie to chyba jednak przerost formy. IFS J9 wzorem wytrzymałości nie jest - ale też nie sypie się aż tak. Naumieć się zmiękczać opony na szutry i tarki - i w zasadzie po temacie
Istnieje taka opcja - ale nie jest to specjalnie łatwe. Acz - wiele wskazuje na to - że ... będzie realizowane wkrótce Acz - auto raczej do przepraw i zabawy w terenie - w "cywilnym" wozie to chyba jednak przerost formy. IFS J9 wzorem wytrzymałości nie jest - ale też nie sypie się aż tak. Naumieć się zmiękczać opony na szutry i tarki - i w zasadzie po temacie
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Spuszczałęm powietre z kół i się sypie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Zuzywa Ino wolniej, niż przy nabitych na kamień
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
@Rokforu
Napiszcie 3 słowa na temat tego iście szatańskiego pomysłu IFS in2 DFS w j9, się prosi uprzejmie.
Napiszcie 3 słowa na temat tego iście szatańskiego pomysłu IFS in2 DFS w j9, się prosi uprzejmie.
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Tak szczerze to jak swoją (aktualnie Beduinową) 95tkę kupowałem to była wtedy na allegro wersja na afrykę. Dwa zbiorniki, reduktor bez stałego napędu (brak problemów z łańcuchem). Jakby Jej domotać sztywny most z przodu to się robi bardzo fajne auto wyrpawowe.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Temat sztywnego przedniego mostu do J9 nie jest specjalnie skomplikowany - ino zwyczajnie takowy most trzeba ... zrobić
Nie ma niestety niczego oryginalnego z gruchą po lewej, i szerokością 150cm na WB (wheel base). Zatem takowy most trzeba stworzyć - a już zamocowanie do ramy - to w zasadzie drobiazg
Nie ma niestety niczego oryginalnego z gruchą po lewej, i szerokością 150cm na WB (wheel base). Zatem takowy most trzeba stworzyć - a już zamocowanie do ramy - to w zasadzie drobiazg
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
No widzisz, a ja właśnie mam dostęp do takich mostów, jak na obrazku, tylko konwersję hamulców na tarcze trzeba by zrobić ... a most zacny, przełożenie 5,38 (=2,77*1,94)Rokfor32 pisze:Temat sztywnego przedniego mostu do J9 nie jest specjalnie skomplikowany - ino zwyczajnie takowy most trzeba ... zrobić
Nie ma niestety niczego oryginalnego z gruchą po lewej, i szerokością 150cm na WB (wheel base). Zatem takowy most trzeba stworzyć - a już zamocowanie do ramy - to w zasadzie drobiazg
- Załączniki
-
- 5747651536.jpg (130,46 KiB) Przejrzano 2988 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Ale J9 to nie ciężarówka - i most niekoniecznie dobrze jest, jak wazy 200 kila
Dwa - przekładnia musi pasić do ori tylnego mostu. I nie może to być ponad 5 przełożenie, bo przy klekocie auto by się ledwie do stówy napedziło, przy sensownych jeszcze obrotach silnika.
Dwa - przekładnia musi pasić do ori tylnego mostu. I nie może to być ponad 5 przełożenie, bo przy klekocie auto by się ledwie do stówy napedziło, przy sensownych jeszcze obrotach silnika.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
To całkiem lekki most ... jak na portalowy ... Waży około 150 kg. Zobacz jakie subtelne ma gruszki. To nie giga_hiper_ciężar z LaplanderaRokfor32 pisze:Ale J9 to nie ciężarówka - i most niekoniecznie dobrze jest, jak wazy 200 kila
Dwa - przekładnia musi pasić do ori tylnego mostu. I nie może to być ponad 5 przełożenie, bo przy klekocie auto by się ledwie do stówy napedziło, przy sensownych jeszcze obrotach silnika.
Ale fakt, że taki ciężar, to na wykrzyżach mógłby nawet ramę skręcać ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Wykrzyże to nie problem. Ale jeżeli ogólnie auto nieciężkie - to utrzymanie w ryzach dużej masy nieresorowanej jest trudne. A J9 z D4D może szybko całkiem pomykać - więc zawias musi umożliwić sensowne prowadzenia wozu przy autostradowych prędkościach.
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: [K] LC 95 od Klubowicza
Z tym przełożeniem mostu - się nei rozpędzi do max prędkości autostradowej :pRokfor32 pisze:Wykrzyże to nie problem. Ale jeżeli ogólnie auto nieciężkie - to utrzymanie w ryzach dużej masy nieresorowanej jest trudne. A J9 z D4D może szybko całkiem pomykać - więc zawias musi umożliwić sensowne prowadzenia wozu przy autostradowych prędkościach.
Ale prawdę mówisz. założenie takiego mostu, to zabicie tego auta.
Re: Sztywny most zamiast IFS
Heh, Mosty z toyoty do UAZa to często się montuje ale w drugą stronę...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sztywny most zamiast IFS
I tak, i nie. To z filmiku to grucha po prawej - czyli ta J9 nie ma już reduktora J9 ...