Sztywny most zamiast IFS

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Sztywny most zamiast IFS

Post autor: Rokfor32 »

Na pierwszej stronie @finger wspomniał o swapie J9 na sztywną oś przednią.

Istnieje taka opcja - ale nie jest to specjalnie łatwe. Acz - wiele wskazuje na to - że ... będzie realizowane wkrótce :mrgreen: Acz - auto raczej do przepraw i zabawy w terenie - w "cywilnym" wozie to chyba jednak przerost formy. IFS J9 wzorem wytrzymałości nie jest - ale też nie sypie się aż tak. Naumieć się zmiękczać opony na szutry i tarki - i w zasadzie po temacie :wink:

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: finger »

Spuszczałęm powietre z kół i się sypie 8)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: Rokfor32 »

Zuzywa :mrgreen: Ino wolniej, niż przy nabitych na kamień :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: BOCIAN »

@Rokforu

Napiszcie 3 słowa na temat tego iście szatańskiego pomysłu IFS in2 DFS w j9, się prosi uprzejmie.

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: finger »

Tak szczerze to jak swoją (aktualnie Beduinową) 95tkę kupowałem to była wtedy na allegro wersja na afrykę. Dwa zbiorniki, reduktor bez stałego napędu (brak problemów z łańcuchem). Jakby Jej domotać sztywny most z przodu to się robi bardzo fajne auto wyrpawowe.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: Rokfor32 »

Temat sztywnego przedniego mostu do J9 nie jest specjalnie skomplikowany - ino zwyczajnie takowy most trzeba ... zrobić :wink:

Nie ma niestety niczego oryginalnego z gruchą po lewej, i szerokością 150cm na WB (wheel base). Zatem takowy most trzeba stworzyć - a już zamocowanie do ramy - to w zasadzie drobiazg :wink:

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: BOCIAN »

Rokfor32 pisze:Temat sztywnego przedniego mostu do J9 nie jest specjalnie skomplikowany - ino zwyczajnie takowy most trzeba ... zrobić :wink:

Nie ma niestety niczego oryginalnego z gruchą po lewej, i szerokością 150cm na WB (wheel base). Zatem takowy most trzeba stworzyć - a już zamocowanie do ramy - to w zasadzie drobiazg :wink:
No widzisz, a ja właśnie mam dostęp do takich mostów, jak na obrazku, tylko konwersję hamulców na tarcze trzeba by zrobić ... a most zacny, przełożenie 5,38 (=2,77*1,94) :twisted:
Załączniki
5747651536.jpg
5747651536.jpg (130,46 KiB) Przejrzano 2988 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: Rokfor32 »

Ale J9 to nie ciężarówka - i most niekoniecznie dobrze jest, jak wazy 200 kila :wink:

Dwa - przekładnia musi pasić do ori tylnego mostu. I nie może to być ponad 5 przełożenie, bo przy klekocie auto by się ledwie do stówy napedziło, przy sensownych jeszcze obrotach silnika.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: BOCIAN »

Rokfor32 pisze:Ale J9 to nie ciężarówka - i most niekoniecznie dobrze jest, jak wazy 200 kila :wink:

Dwa - przekładnia musi pasić do ori tylnego mostu. I nie może to być ponad 5 przełożenie, bo przy klekocie auto by się ledwie do stówy napedziło, przy sensownych jeszcze obrotach silnika.
To całkiem lekki most ... jak na portalowy ... :-) Waży około 150 kg. Zobacz jakie subtelne ma gruszki. To nie giga_hiper_ciężar z Laplandera :-)

Ale fakt, że taki ciężar, to na wykrzyżach mógłby nawet ramę skręcać ... :-)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: Rokfor32 »

Wykrzyże to nie problem. Ale jeżeli ogólnie auto nieciężkie - to utrzymanie w ryzach dużej masy nieresorowanej jest trudne. A J9 z D4D może szybko całkiem pomykać - więc zawias musi umożliwić sensowne prowadzenia wozu przy autostradowych prędkościach.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: [K] LC 95 od Klubowicza

Post autor: BOCIAN »

Rokfor32 pisze:Wykrzyże to nie problem. Ale jeżeli ogólnie auto nieciężkie - to utrzymanie w ryzach dużej masy nieresorowanej jest trudne. A J9 z D4D może szybko całkiem pomykać - więc zawias musi umożliwić sensowne prowadzenia wozu przy autostradowych prędkościach.
Z tym przełożeniem mostu - się nei rozpędzi do max prędkości autostradowej :p
Ale prawdę mówisz. założenie takiego mostu, to zabicie tego auta.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Sztywny most zamiast IFS

Post autor: piter69A »

Heh, Mosty z toyoty do UAZa to często się montuje ale w drugą stronę... :shock:

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Sztywny most zamiast IFS

Post autor: Mesel »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Sztywny most zamiast IFS

Post autor: Rokfor32 »

I tak, i nie. To z filmiku to grucha po prawej - czyli ta J9 nie ma już reduktora J9 ... :wink:

ODPOWIEDZ