Napęd
Moderator: luk4s7
Napęd
Witam,
Czy ktoś mi powie o co tu chodzi, zawsze wydawalo mi sie ze j90 ma staly naped 4x4 tylko przelozenia sie zmieniaja miedzy 1 a 2 biegiem na reduktorze, natomiast dzisiaj podczas robienia przegladu na sprawdzeniu mowie do diagnostyka zeby mi nie wjezdzal na rolki bo ma tylko na jedna os a toyka ma naped staly no to on wjechal na rolki jedna osia (tyl) pod druga (przod) podstawil takie dostawiane roki i jedzie, patrze co sie dzieje a kreca sie tylko tylnie kola natomiast przednie ani drgnal pozniej zamienil miejscami i to samo przod sie kreci tyl nie, wiec jak to jest wkoncu z tym napedem w j90 dodam ze oczywisce sprawdzenie bylo wykonywane na pierwszej pozycji w skrzyni reduktora wiec tak jak jezdze po asfalcie.
Czy ktoś mi powie o co tu chodzi, zawsze wydawalo mi sie ze j90 ma staly naped 4x4 tylko przelozenia sie zmieniaja miedzy 1 a 2 biegiem na reduktorze, natomiast dzisiaj podczas robienia przegladu na sprawdzeniu mowie do diagnostyka zeby mi nie wjezdzal na rolki bo ma tylko na jedna os a toyka ma naped staly no to on wjechal na rolki jedna osia (tyl) pod druga (przod) podstawil takie dostawiane roki i jedzie, patrze co sie dzieje a kreca sie tylko tylnie kola natomiast przednie ani drgnal pozniej zamienil miejscami i to samo przod sie kreci tyl nie, wiec jak to jest wkoncu z tym napedem w j90 dodam ze oczywisce sprawdzenie bylo wykonywane na pierwszej pozycji w skrzyni reduktora wiec tak jak jezdze po asfalcie.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Napęd
skoro centralny był nie zablokowany to mógł moment z silnika przerzucić na oś z mniejszymi oporami - a nawet na jedno koło jak byłyby warunki
dopiero zablokowanie centralnego spowoduje że moc będzie dzielona równo na przednią i tylną oś po równe 50% i na pewno będzie się kręcić jedno koło z przodu i jedno koło z tyłu
ja na przegląd wjeżdżam normalnie na każde rolki
dopiero zablokowanie centralnego spowoduje że moc będzie dzielona równo na przednią i tylną oś po równe 50% i na pewno będzie się kręcić jedno koło z przodu i jedno koło z tyłu
ja na przegląd wjeżdżam normalnie na każde rolki
Re: Napęd
czasami nie jest tak, że na rolkach sprawdza się hamulce? a wtedy to rolki napędzają koła i skrzynia jest na neutralu... tak mi się wydaje
zdiagnozowany
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
zdiagnozowany
wojciech endurance
www.polkasteam.pl
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Napęd
pytanie do znawcow-czy centralny mechanizm roznicowy w ukladzie torsena sie zablokuje przy kreceniu kółkami na rolkach? i wtedy trzeba bedzie podlozyc rolki pod druga os?
Re: Napęd
Nic się nie zablokuje, wzrosną opory toczenia na osi napędzanej przez rolki (torsen ma rozdział momentu od 25 do 75%). Drugą oś podnosi się przy centralnej wiskozie i pewnie przy tych wszystkich bardziej zaawansowanych elektronicznie cudach. Pozdrawiam.
Re: Napęd
Wiec wszystko ok, ze jedna os nawet na tych dolanczanych rolkach nie kreci bo nie ma takiego oporu toczenia jaki jest przenoszony w prawdziwych rolkach, tylko teraz jaka powinna byc pozycja skrzyni? bieg czy neutral podczas takiego badania, wynika z tego ze raczej neutral a nie wydaje mi sie zeby ten d. zmienial mi biegi i pewnie trzymal go ciagle na driviedaRon pisze:Nic się nie zablokuje, wzrosną opory toczenia na osi napędzanej przez rolki (torsen ma rozdział momentu od 25 do 75%). Drugą oś podnosi się przy centralnej wiskozie i pewnie przy tych wszystkich bardziej zaawansowanych elektronicznie cudach. Pozdrawiam.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Napęd
tylko N !
a jak jechałeś do przeglądu zwykłym samochodem to na rolkach zostawiałeś na biegu czy luzie ?!
jakbyś zostawił na drive/biegu to rolki napędzały by silnik przez skrzynie
a jak jechałeś do przeglądu zwykłym samochodem to na rolkach zostawiałeś na biegu czy luzie ?!
jakbyś zostawił na drive/biegu to rolki napędzały by silnik przez skrzynie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8383
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napęd
Na rolki wjeżdża się z odpalonym silnikiem - więc na D po puszczeniu hamulca auto będzie prubowało rolki opuścić - acz niezbyt entuzjastycznie. Test hampli mógł więc robić spokojnie na D - to przecie taka sama sytuacja, jak hamowanie na światłach. Nie wyrzuca się wtedy na N ...
Ale - napęd 4x4 faktycznie wtedy napędzi wałek skrzyni (mowa o sytuacji bez rolek pod drugą osią) - tyle że to (przy obrotach rolek) za mało, żeby zapodac funkcę hamowania silnikem na skrzyni. Nawet uwzględniając fakt - że mechanizm różnicowy międzyosiowy zwiększy wtedy prędkość wałka skrzyni x2.
Jak wyżej - problem występuje jedynie z autami z wiskozą, albo elektronicznymi wodotryskami w napędzie międzyosiowym. Przy układach otwartych - problema nie ma.
Ale - napęd 4x4 faktycznie wtedy napędzi wałek skrzyni (mowa o sytuacji bez rolek pod drugą osią) - tyle że to (przy obrotach rolek) za mało, żeby zapodac funkcę hamowania silnikem na skrzyni. Nawet uwzględniając fakt - że mechanizm różnicowy międzyosiowy zwiększy wtedy prędkość wałka skrzyni x2.
Jak wyżej - problem występuje jedynie z autami z wiskozą, albo elektronicznymi wodotryskami w napędzie międzyosiowym. Przy układach otwartych - problema nie ma.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Napęd
Przepraszam tak to jest jak się pisze a później sprawdzawaldek_BB pisze:tylko N !
byłem pewien że w instrukcji obsługi była informacja o tym że N należy włączać w trakcie serwisów (przeglądy pod to podciągnąłem), jednak po przekopaniu całej nie mogę znaleźć tejże informacji a więc...
posypuje głowę popiołem i obiecuję już bzdur nie pisać
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8383
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napęd
Na rolki do testu hamulców - tak. Na rolki hamowni inercyjnej ... raczej nieHeres pisze:rokfor wiec mozna robic spokojnie rolki na D nawet na jedna os i nic sie nie stanie?
Nic sie nie stanie - bo prędkość rolek testowych zwykle jest ślimacza. Ale - jeżeli by jednak nie była ślimacza - albo auto wyjątkowo czule zestrojone, to skrzynka może zapiąć hamowanie silnikiem. Stać - nic się nie stanie - po prostu auto z rolek wyjedzie jak by co.