Napęd

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Napęd

Post autor: Heres »

Witam,

Czy ktoś mi powie o co tu chodzi, zawsze wydawalo mi sie ze j90 ma staly naped 4x4 tylko przelozenia sie zmieniaja miedzy 1 a 2 biegiem na reduktorze, natomiast dzisiaj podczas robienia przegladu na sprawdzeniu mowie do diagnostyka zeby mi nie wjezdzal na rolki bo ma tylko na jedna os a toyka ma naped staly no to on wjechal na rolki jedna osia (tyl) pod druga (przod) podstawil takie dostawiane roki i jedzie, patrze co sie dzieje a kreca sie tylko tylnie kola natomiast przednie ani drgnal pozniej zamienil miejscami i to samo przod sie kreci tyl nie, wiec jak to jest wkoncu z tym napedem w j90 dodam ze oczywisce sprawdzenie bylo wykonywane na pierwszej pozycji w skrzyni reduktora wiec tak jak jezdze po asfalcie.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: waldek_BB »

skoro centralny był nie zablokowany to mógł moment z silnika przerzucić na oś z mniejszymi oporami - a nawet na jedno koło jak byłyby warunki

dopiero zablokowanie centralnego spowoduje że moc będzie dzielona równo na przednią i tylną oś po równe 50% i na pewno będzie się kręcić jedno koło z przodu i jedno koło z tyłu

ja na przegląd wjeżdżam normalnie na każde rolki

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: endurance »

czasami nie jest tak, że na rolkach sprawdza się hamulce? ;) a wtedy to rolki napędzają koła i skrzynia jest na neutralu... tak mi się wydaje

zdiagnozowany
wojciech endurance
www.polkasteam.pl

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Napęd

Post autor: Heres »

ups o tym nie pomyslalem faktycznie moze wzial na N ale jakby zmienial biegi to bym slyszal ze przelacza a nie wydaje mi sie zebym uslyszal ten dzwiek, co do rolek to zgodze sie z endurance sprawdza sie hamulce

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: waldek_BB »

pytanie do znawcow-czy centralny mechanizm roznicowy w ukladzie torsena sie zablokuje przy kreceniu kółkami na rolkach? i wtedy trzeba bedzie podlozyc rolki pod druga os?

daRon
Posty: 49
Rejestracja: 20 lis 2008, 01:23
Auto: LJ70, HDJ100
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: daRon »

Nic się nie zablokuje, wzrosną opory toczenia na osi napędzanej przez rolki (torsen ma rozdział momentu od 25 do 75%). Drugą oś podnosi się przy centralnej wiskozie i pewnie przy tych wszystkich bardziej zaawansowanych elektronicznie cudach. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: waldek_BB »

ototo mi chodziło właśnie ale źle to nazwałem :)

Dziekuję i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Napęd

Post autor: Heres »

daRon pisze:Nic się nie zablokuje, wzrosną opory toczenia na osi napędzanej przez rolki (torsen ma rozdział momentu od 25 do 75%). Drugą oś podnosi się przy centralnej wiskozie i pewnie przy tych wszystkich bardziej zaawansowanych elektronicznie cudach. Pozdrawiam.
Wiec wszystko ok, ze jedna os nawet na tych dolanczanych rolkach nie kreci bo nie ma takiego oporu toczenia jaki jest przenoszony w prawdziwych rolkach, tylko teraz jaka powinna byc pozycja skrzyni? bieg czy neutral podczas takiego badania, wynika z tego ze raczej neutral a nie wydaje mi sie zeby ten d. zmienial mi biegi i pewnie trzymal go ciagle na drivie

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: waldek_BB »

tylko N !
a jak jechałeś do przeglądu zwykłym samochodem to na rolkach zostawiałeś na biegu czy luzie ?!
jakbyś zostawił na drive/biegu to rolki napędzały by silnik przez skrzynie

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Napęd

Post autor: Heres »

w tym jest problem ze to nie ja wjezdzam na rolki tylko ten diagnosta, niby gosciu powinnien sie znac ale jednak warto miec ograniczone zaufanie...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: Rokfor32 »

Na rolki wjeżdża się z odpalonym silnikiem - więc na D po puszczeniu hamulca auto będzie prubowało rolki opuścić - acz niezbyt entuzjastycznie. Test hampli mógł więc robić spokojnie na D - to przecie taka sama sytuacja, jak hamowanie na światłach. Nie wyrzuca się wtedy na N ... :wink:

Ale - napęd 4x4 faktycznie wtedy napędzi wałek skrzyni (mowa o sytuacji bez rolek pod drugą osią) - tyle że to (przy obrotach rolek) za mało, żeby zapodac funkcę hamowania silnikem na skrzyni. Nawet uwzględniając fakt - że mechanizm różnicowy międzyosiowy zwiększy wtedy prędkość wałka skrzyni x2.

Jak wyżej - problem występuje jedynie z autami z wiskozą, albo elektronicznymi wodotryskami w napędzie międzyosiowym. Przy układach otwartych - problema nie ma.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Napęd

Post autor: Heres »

rokfor wiec mozna robic spokojnie rolki na D nawet na jedna os i nic sie nie stanie?

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: waldek_BB »

waldek_BB pisze:tylko N !
Przepraszam :oops: tak to jest jak się pisze a później sprawdza :oops:
byłem pewien że w instrukcji obsługi była informacja o tym że N należy włączać w trakcie serwisów (przeglądy pod to podciągnąłem), jednak po przekopaniu całej nie mogę znaleźć tejże informacji a więc...
posypuje głowę popiołem i obiecuję już bzdur nie pisać :oops:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8383
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napęd

Post autor: Rokfor32 »

Heres pisze:rokfor wiec mozna robic spokojnie rolki na D nawet na jedna os i nic sie nie stanie?
Na rolki do testu hamulców - tak. Na rolki hamowni inercyjnej ... raczej nie :mrgreen:

Nic sie nie stanie - bo prędkość rolek testowych zwykle jest ślimacza. Ale - jeżeli by jednak nie była ślimacza - albo auto wyjątkowo czule zestrojone, to skrzynka może zapiąć hamowanie silnikiem. Stać - nic się nie stanie - po prostu auto z rolek wyjedzie jak by co.

ODPOWIEDZ