TOYOTA j 8 INTERCULER

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: saplakataraska »

MA KTOŚ Z WAS INTERCULER W J 8 ?????
CZY TEN WYNALAZEK BYŁ MONTOWANY SERYJNIE ????
JA W SWOIM samochodzie MAM I W dokunentacji pisze ze ma 150 kw

Kameleon

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Kameleon »

Intercooler w J8 nie był montowany seryjne :cry:,jednak właściciele często go dokładali :mrgreen:
Opcje są dwie:
air to air -przed chłodnicą lub nad silnikiem i wlot powietrza na masce
water to air-z dodatkową chłodniczką dla płynu chłodzącego wymiennik ciepła w kolektorze ssącym.
150kW to ponad 200 koni mechanicznych 8) ,domyślam się że z silnika 1HD-FT 24V :mrgreen:

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: saplakataraska »

tak
autko z 1996 roku
mam interculer z powietrzny

Kameleon

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Kameleon »

saplakataraska pisze:tak
autko z 1996 roku
mam interculer powietrzny
Wklej zdjęcie jak ten zestaw wygląda :mrgreen:
Intercooler z przodu przed chłodnicą :?:



Kameleon

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Kameleon »

Fajny zestaw z dużym intercoolerem 8)
1HD-FT dobrze wystrojony ma potencjł ponad 220 koni mechanicznych 8)
Osobiście pozbył bym się EGRu i części układu dolotowego z napisem TURBO i od razu skierował zimne powietrze do kolektora ssącego :mrgreen:

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: saplakataraska »

co to jest ERGU ???????????????????????

Kameleon

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Kameleon »

EGR to częściowa recyrkulacja spalin do kolektora ssącego :? - ma za zadanie poprawić czystość spalin :mrgreen: -normy Euro I,II itp.
A w rzeczywistośći tylko zamula slinik i brudzi kolektor ssący i często jest źródłem nierównej pracy silnika gdy się zawór EGR zawiesza :mrgreen:

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: saplakataraska »

chetnie bym sie tego pozbył
ale gdzie to jest
masz jakies schematy ????

Kameleon

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Kameleon »

Schematu nie mam, ale popatrz że po lewej stronie silnika w okolicy turbosprężarki są dwa "grzybki" do których doprowadzony jest metalowy przewód z kolektora wydechowego którym prowadzone są spaliny."Grzybki" to zawory EGR sterowane za pomocą ciśnienia i elektrozaworów.
Obrazek
Były też wersje 1HD-FT 24v bez EGR ale to raczej nie w Europie :mrgreen:

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: farmer »

Witam . Od jakiegoś czasu jest zamiar ale przyszedł czas na realizację . Jakiś czas temu była mowa o IC w 70 nowej , taki nad silnikiem 1HDT. Był podany rozmiar i grubość , nawet zapisałem sobie ,,gdzieś,, na kartce i tyle . Teraz nie mogę znaleźć kartki i posty czytam i znaleźć nie mogę. Może jakaś dobra dusza jest w stanie coś pod powiedzieć lub wie gdzie to było pisane . Będę wdzięczny .

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: pki »

Jak zmieścisz to 600x300x76.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: bartekbp01 »

Dzień dobry, odgrzewam kotleta.
Czy możecie wrzucić zdjęcia intercoolerow, bo te stare już nie robią a chciałbym zamontować do 1HD-T, i szukam inspiracji

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8335
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TOYOTA j 8 INTERCULER

Post autor: Rokfor32 »

A wiesz, jak zmodyfikować pompę? Bo bez zmiany nastaw pompy IC to jedynie optyczny gadżet?

Nie bez przyczyny IC toyota zaczęła montować dopiero w silnikach z elektronicznym sterowaniem wtrysku. Bez korekcji po temperaturze powietrza w dolocie NIE MA MOŻLIWOŚCI poprawnego ustawienia dawki w przypadku klasycznej pompy rotacyjnej. Upraszczając temat - nie mam możliwości takiego ustawienia pompy - żeby wykorzystać pełne działanie IC - i jednocześnie silnik nie dymił na czarno. Czyli albo się wykorzysta częściowo, czyli uzyska dosyć marny efekt przyrostu parametrów - albo silnik będzie dymił gdy IC się "wysyci" temperaturowo - czyli rozgrzeje, lub gdy na zewnątrz będzie mocno gorąco.

W nowszych modelach, z elektroniką - zaraz za IC jest czujnik tempertury powietrza. Na podstawie jego odczytów komp koryguje wartość odczytywanej (po MAP) masy tlenu - i dopiero na tej podstawie oblicza max dawkę paliwa. klasyczna pompa rotacyjna nie ma możliwości takiej korekcji. Można jedynie dawki uśrednić - co oznacza że zawsze zdarzą się okoliczności do SILNEGO dymienia.

Poza dyskomfortem innych użytkowników dróg wejście w dymienie to gwałtowne windowanie EGT. Można więc taką metodą całkiem szybko usmażyć i turbinę - i stopić denka tłoków (w skrajnych przypadkach).

ODPOWIEDZ