Instalacja elektryczna LJ78 - bezpieczniki,przekazniki

Moderator: luk4s7

xmaro
Posty: 7
Rejestracja: 18 paź 2008, 21:56

Instalacja elektryczna LJ78 - bezpieczniki,przekazniki

Post autor: xmaro »

Witam,

Niedawno stalem sie uzytkownikiem LJ78 import z Japoni. Mam zamiar autem wrocic do Polski (jestem w UK) ale narazie to walcze z instalacja.

Poprzedni wlasciciel podobno oddal auto do mechanika zeby usunac immobiliser, ten chyba po prostu ucial kable i samochod przestal dzialac, tzn. Zapalal ale nic z elektryki nie dziala(albo do zapalania jest osobny obwod albo cos jest spiete na krotko).
Zdziwilo mnie to ze w jedynych bezpiecznikach jakie znalazlem nie ma napiecia.
Bezpieczniki za prawa lampa - przypominam ze to auto z kiera po prawej wiec moze byc cos odwrotnie)
Od razu pytanie gdzie jest reszta bezpiecznikow i gdzie sa przekazniki.

Po podlaczeniu napiecia bezposrednio z akumulatora do bezpiecznikow auto ozylo, wszystko dziala z malym ale(to w osobnym poscie)

Zeby zlokalizowac problem musze wiedziec jak dostarczane jest napiecie do tych glownych bezpiecznikow (3 bezpieczniki w malej obudowie z tego co pamietam 10/10/15A):
- Moze jest jakis glowny bezpiecznik(gdzie jest?)
- Czy obwod zalaczany jest bezposrednio przez stacyjke, czy jest przekaznik(gdzie?)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Instalacja elektryczna LJ78 - bezpieczniki,przekazniki

Post autor: kylon »

Jedna puszka bezpieczników jest pod trójkątną osłoną przy nogach (prostokątną klapka) druga zaś pod maska w czarnym pudełku. Przekaźniki umiejscowione są pod deską rozdzielczą w okolicy kierownicy (wersja europejska).

xmaro
Posty: 7
Rejestracja: 18 paź 2008, 21:56

Re: Instalacja elektryczna LJ78 - bezpieczniki,przekazniki

Post autor: xmaro »

kylon pisze:Jedna puszka bezpieczników jest pod trójkątną osłoną przy nogach (prostokątną klapka) druga zaś pod maska w czarnym pudełku. Przekaźniki umiejscowione są pod deską rozdzielczą w okolicy kierownicy (wersja europejska).
Te bezpieczniki pod maska to zlokalizowalem, te przy nogach to jak rozumiem na podlodze blizej srodka auta(jest tam taka plastikowa oslona). Jakies przekazniki cykaja po lewej, czyli wyglada na to ze ich lokalizacja nei zalezy od polozenia kiery.

Jeszcze moze ktos podpowie gdzie znalezc kompletny schemat instalacji.

mam manuala RM315m ze strony (chyba dobry, ale kpl. schamatu tam nei ma ) http://forums.bauchan.org/portal/downlo ... cid=17&p=3

Name: Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: RM315E
Description: Chassis and body manual for the LC FZJ/HZJ/LJ/PZJ/RJ 7* Series & FZJ/HDJ/HZJ 80 series - 1992

Applicable models:
Hardtop & Canvas Top RJ70, 73, 77 series
LJ70, 72, 73, 77, 79 series
FZJ7O, 73, 75 series
PZJ70, 73, 75 series
HZJ7O, 73, 75 series
Station Wagon FZJ8O series
HZJ80 series
HDJ80 series

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Instalacja elektryczna LJ78 - bezpieczniki,przekazniki

Post autor: MariuszS »

Podłączę się może w tym wątku, choć zbliżona tematyka występuje jeszcze w dwóch wątkach w dziale J7:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2864
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2302
(To polecam ewentualnej łaskawej uwadze modów :-))

Poszukuję schematu instalacji elektrycznej (EWD) do J-7 Light Duty, a w szczególności najchętniej do długich (J-77, J-78, J-79).
Mam ściągnięte jakieś manuale, ale schematu w nich nie ma, jedynie fragmentaryczne przykłady diagnozowania typowych usterek elektrycznych.

W pierwszej kolejności muszę bowiem wygasić "dyskotekę", która zagościła na rufie mojego trałowca.... ;-)
Np. oświetlenie tablicy rej. działa tylko wtedy, gdy otwarte są któreś z bocznych drzwi auta oraz tylne. :mrgreen:
Co ciekawe, gdy otwiera się same tylne drzwi, to lampki podsufitowe zapalają się tylko wtedy, gdy nie są równocześnie włączone światła pozycyjne....
Przypuszczam, że jak powęszę trochę w okablowaniu "ogona", to znajdę i bez schematu jakąś przyczynę, ale to trochę nie licuje z godnością pracy białego inżyniera... ;-)
Schemat przydałby mi się bardzo do dalszej części prac elektrycznych, czyli np. zamontowaniu światła tylnego przeciwmgielnego, oraz instalacji do haka holowniczego przyczepy itp.
W fabrycznych wiązkach kablowych jest bowiem mnóstwo wolnych odgałęzień i złączek, do których, zapewne, można by się elegancko wpiąć, zamiast ciągnąć kilometry nowych kabli przez cała długość auta.

ODPOWIEDZ