Silnik od KZJ do LJ ???
Moderator: luk4s7
Silnik od KZJ do LJ ???
Witam. Ktoś przerabiał temat wymiany silnika z toyoty kzj do lj?? Dokładniej chodzi mi jakie mogą być z tym kłopoty?? Jest to duża rzeźba czy w miare wszystko pasuje??
- Magnus
- Klubowicz
- Posty: 985
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
- Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
- Kontakt:
Nawet jest taka Lj-ta sprzed 90 r. na allegro.
http://www.moto.allegro.pl/item43297604 ... tanio.html
http://www.moto.allegro.pl/item43297604 ... tanio.html
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Pytanie do tych co to już robili bądź się orientują. Czy przy swapie silnika 1kzt do Lj po 90 roku ze skrzynką R151 potrzebny jest również dzwon od tegoż to silnika czy podejdzie on pod ten istniejący? (poprzednia jednostka 2lt2).
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Potrzebny jest dzwon.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8347
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Żelazna zasada - dana rodzina silników ma swoją, niepowtarzalną w innych typach, konstrukcję tylnej części bloku silnika.
do skrzynki przygotowanej pod 2L-T powiedzmy da się zapakować cokolwiek, z rodziny L silników - czyli np. 5L. I nic więcej. Żeby zapakować cokolwiek innego - toyota wymyśliła odkręcalny dzwon sprzęgła (i jest to jedyna marka która zastosowała ten patent). To pozwala - przy użyciu odpowiedniego dzwonu - zapodać dowolny silnik - do w zasadzie dowolnej skrzyni (a przynajmniej w sensownej wytrzymałościowo konfiguracji).
do skrzynki przygotowanej pod 2L-T powiedzmy da się zapakować cokolwiek, z rodziny L silników - czyli np. 5L. I nic więcej. Żeby zapakować cokolwiek innego - toyota wymyśliła odkręcalny dzwon sprzęgła (i jest to jedyna marka która zastosowała ten patent). To pozwala - przy użyciu odpowiedniego dzwonu - zapodać dowolny silnik - do w zasadzie dowolnej skrzyni (a przynajmniej w sensownej wytrzymałościowo konfiguracji).
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Dziękuje za odpowiedź. W takim razie czy jest może ktoś na forum kto ma na sprzedaż lub wie gdzie można nabyć(wszelkie namiary mile widziane) taki właśnie dzwon?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Ewentualnie czy pasowałby dzwon od 90tki (od silnika 1kzte)
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8347
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Spasuje - pod warunkiem że Twój LJ nie ma skrzynki G52 (miały ją początkowe roczniki tego modelu). Sprawdź kod na tabliczce znamionowej, tam jest wybity typ skrzyni. Jak R151F - to spasuje.
A - i przy J9 nie jestem pewien czy czasem dzwon nie jest dłuższy (starsze modele, w tym J7, mają około160 mm długość tego dzwonu, młodsze ok. 190. Oba typy przychodzą do silnika 1KZ-T lub 1KD-FTV i skrzynki R151F - więc teoretycznie powinny spasować - ale ze względu na tę różnicą długości przychodzą też odpowiednio dłuższe lub krótsze wałki sprzęgłowe.
Na 100% spasi od 4runnera drugiej generacji (do '96). Przy J9 trza dla pewności sprawdzić długość. J12 miały już prawie na 100% te dłuższe wałki/dzwony - i były też inne skrzynie do silników 1KD-FTV (w późniejszych latach modelu J12 - chodzi o te szesiciobiegowe).
A - i przy J9 nie jestem pewien czy czasem dzwon nie jest dłuższy (starsze modele, w tym J7, mają około160 mm długość tego dzwonu, młodsze ok. 190. Oba typy przychodzą do silnika 1KZ-T lub 1KD-FTV i skrzynki R151F - więc teoretycznie powinny spasować - ale ze względu na tę różnicą długości przychodzą też odpowiednio dłuższe lub krótsze wałki sprzęgłowe.
Na 100% spasi od 4runnera drugiej generacji (do '96). Przy J9 trza dla pewności sprawdzić długość. J12 miały już prawie na 100% te dłuższe wałki/dzwony - i były też inne skrzynie do silników 1KD-FTV (w późniejszych latach modelu J12 - chodzi o te szesiciobiegowe).
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
G52 to nie mam napewno bo już kiedyś pamiętam sprawdzałem jest r150f albo r151f dokładnie nie pamiętam. Chyba raczej R150f - ale to chyba też powinno pasować.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8347
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
R150F i R151F są identyczne zewnętrznie - różnią sie przełożeniami jedynki i dwójki. Te pierwsze są dla benzyniaków, te drugie dla diesli.
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Uwaga na wydech - w trzylitrowce rura ma wieksza srednice
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 20:31
- Auto: LJ 70 1990r
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Jeśli różnica jest tylko w przełożeniach to czy wciąż jest szansa dopasowania 1kzt wraz z dzwonem do R150F. Do tej pory lałem diesla do zbiornika...może były jakieś wyjątki z tymi skrzyniami? A sam wydech to nie problem wyspawa sie nowy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8347
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik od KZJ do LJ ???
Tylko w przełożeniach. Korpusy skrzyń są te same.