Błękitny dymek przy starcie

Moderator: luk4s7

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

Koledzy potrzebuję diagnozy mianowicie ostatnio odpaliłem moją J7 jak zwykle bez problemów przejechałem pod górę ok 2 km do pracy po czym jeszcze nie zagrzane autko zostało zgaszone i stało sobie godzinkę przy ponownym odpaleniu silnik zapracował nierówno tak jakby na jeden cylinder nie pracował przez chwilę a z tłumika kłąb białego śmierdzącego spalenizną dymu ujechałem kawałek i dalej kopcił na błękitno ale już nie tak bardzo po prostu błękitna poświata za autem po przejechaniu kilku km dymienie ustało silnik pracował normalnie. po powrocie do domu jak olej się odstał sprawdziłem i okazało się ze było ok 200 ml za dużo (ponad max)w silniku więc ściągnąłem go potem przez ok 2 dni żaden objaw błękitnego dymienia nie był obserwowany tylko przy starcie delikatnie zakopcił na czarno, a wczoraj zauważyłem że po odpaleniu puszcza leciutki dymek błękitny po czym znowu ustaje a po ponownym odpaleniu znowu lekko zakopci i zupełnie nie mam pojęcia co się stało kilka dni temu że tak buchnął na biało i co się teraz dzieje że tak zakapca na błękitno proszę o pomoc co to może być? Auto miało zakładaną nową uszczelkę i zakładana była nowa głowica po regeneracji i przez ok 1000km all bylo ok.

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: wolf »

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=3896" onclick="window.open(this.href);return false;

nie wiem czy czytales...

IMHO
glowica
pompa
wtryskiwacze

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: MaxLux »

Sprawdz jeszcze swiece zarowe - mialem tak raz ze przy przepaleniu jednej straszne dymil na bialo i nierowno pracowal przez parenascie sekund. Po wymianie ustapilo ...

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

No właśnie te świece może być coś z tym bo wcześniej przed odpaleniem po włączeniu zapłonu słyszalne było 4 cyknięcia przekaźnika świec a teraz słyszę tylko 3 cyknięcia ale nie wiem czy to świece czy przekaźniki? co do głowicy to tak jak pisałem jest po regeneracji pompa diesla była też regulowana i wszystko było tip top, wszystkie uszczelki były wymieniane więc podejrzewam że to nie pompa czy głowica z wtryskami to mam fakturę że poprzedni właściciel regenerował końcówki wtrysków wiec nie wiem czy to to ale z drugiej strony mówił też ze wymieniał świece bo mam na fakturze najbardziej zastanawia mnie to że przekaźnik cyka teraz tylko 3 razy a nie 4 jak poprzednio.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: MaxLux »

Wszystkie swiece sa na jednej szynie zasilane z jednego przekaznika wiec "cykniecie" powinno byc jedno ...

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

dziś z kolei po odpaleniu rano nawet trochę nie zadymił na błękitno tylko normalny standardowy czarny dymek jak po odpaleniu diesla sam już nie wiem co myśleć

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

Koledzy mniej więcej to dymienie wygląda tak jak na załączonym linku dla vectry tyle że nie jest to nagminne tzn nie dzieje się przy każdym odpaleniu czy co dziennie na razie w ciągu miesiąca zdarzyło się to dwa razy po odpaleniu ale nie zimnego auta tylko po przejechaniu za pierwszym razem ok 3km a za drugim po ok 15 km auto stało w obu przypadkach jakieś pół godziny po czym bach i dymienie.
http://w35.wrzuta.pl/film/6mFxRQfuu1F/dymienie_vectry" onclick="window.open(this.href);return false;
moje pytanie czy to może są uszczelniacze zaworowe bo czytałem że skoro niebieski dymek to spalanie oleju silnikowego ale to albo turbina spala ale wówczas by kopcił cały czas a nie tylko przy odpaleniu raz na jakiś czas albo uszczelniacze i w tym przypadku olej może ściekać do jednego z cylindrów i po odpaleniu spala się błękitnym dymem i na tym koniec.
zaznaczam że po odpaleniu jak pojawił się dym silnik pracował nierówno tzn drżał tak jak by pracował na 3 cylindry parę sekund a potem dołączył się 4.
proszę o pomoc w diagnozie

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

zyżby nikt nie miał pomysłu co może być powodem tego dymienia?

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: Heniu »

miałem tak w innym aucie gdzie właśnie powodem były
lukasz30k pisze: uszczelniacze i w tym przypadku olej może ściekać do jednego z cylindrów i po odpaleniu spala się błękitnym dymem i na tym koniec.
przebieg miał wtedy 500 tyś, bez problemów zrobił jeszcze 100 tyś i został sprzedany tylko , że to był silnik MB bez turbiny.

Sprawdzałeś:
czy w odmie masz olej?
uszczelnienie turbiny?
świece żarowe?
ubywa oliwy z silnika?
ciśnienie w cylindrach?

Ja i tak z takimi problemami pojechałbym do dobrego mechanika od silników, tylko nie takiego z laptopem w ręku 8)

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

Tak wiem uszczelniacze ale gdyby to były uszczelniacze to czy nie powinien kopcic co dziennie rano po pierwszym odpaleniu? a on kopci raz na jakiś czas 3 x w tym miesiącu się tak zdarzyło. auto miało wymienianą głowicę jakoś 3-4 miechy temu czy moze to być wada tej nowej głowicy? zauważyłem zwiększony ubytek oleju po tych bakach poza tym auto kupiłem rok temu i poprzedni właściciel wymienił świece na nowe mam na to fakturę więc wydaje mi sie że świece żarowe służą dłużej niż rok a przynajmniej powinny służyć. jak robiona była głowica to zostały założone nowe uszczelki turbo głowicy i pokrywy zaworów oraz kolektora. zauważyłem tylko że po wymianie głowicy po odpaleniu auta rano autko puszcza delikatny czarny dymek a wcześniej tego nie robiło. specyfiką diesla jest czarny dym jako objaw spalania ropy ale wcześniej tego nie obserwowałem po odpaleniu. sam już nie wiem co to może byc bo te bąki nie są regularne i nie pojawiają się co rano ale raz na jakiś czas i wtedy silnik nie pracuje na jeden cylinder przez moment. Samochód serwisuje tylko i wyłącznie w warszawie u chłopaków w ALLJapanCars. ale na tą chwilę jestem daleko od nich i sam próbuje zdiagnozować co to. A powiedzcie mi czy jak zmieniana została głowica to czy uszczelniacze zaworowe są też z tej nowej głowicy czy może z mojej zepsutej( tzn czy uszczelniacze zaworowe przechodzą wraz z głowicą?) pytam bo przy mojej starej głowicy nie było takich objawów.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: MaxLux »

Bozesz to ty jeszcze nic nie sprawdziles tylko rachunkami sie podpierasz :shock: ??
Nikt ci zdanie auta nie zdiagnozuje chocby nawet mial 100lat doswiadczenia - sprawdz co mozesz sam inne daj mechanixom
i stres ci minie - tym bardizej napisalem ci ze mialem to samo jak skonczyla sie jedna swieca !

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Błękitny dymek przy starcie

Post autor: lukasz30k »

no nie sprawdzałem świec bo nie zauważałem żeby słabo odpalał ale inna sprawa jak sie mają świece do niebieskiego dymienia tzn błękitnego? przecież to spalany olej ma taką barwę a świece nie mają styku z olejem silnikowym.

ODPOWIEDZ