Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
hejka
silnik 2LT -
objaw następujący
jeździłem cały dzięń autem po mieście i wszystko było OK
gdy już wracałem do domu koło 18 auto przestało przyśpieszać - a silnik dązył do zgaszenia
objawy prawie jak przy braku paliwa, ale nie szarpał tylko jakby go ktoś odciął
przy mocnym deptaniu na luzie ledwo się wkrecał na obroty a gdy się już wkręcił zaczynał dymić na niebiesko - ale nie jakoś strasznie intensywnie że nic nie widać
jak postał 10 minut - wszytko wróciło do normy
podobne objawy miała żona kilka dni wcześniej gdy jechała do pracy ale wtedy silnik nawet nie zdążył się jeszcze porządnie zagrzać
ma ktoś pomysł co może być powodem
uszczelka, - czy wystarczy tylko wymienić czy trzeba planować głowicę
pęknięta głowica?
edit-irko// zmieniłem tytuł żeby pytanie było bardziej jasne
silnik 2LT -
objaw następujący
jeździłem cały dzięń autem po mieście i wszystko było OK
gdy już wracałem do domu koło 18 auto przestało przyśpieszać - a silnik dązył do zgaszenia
objawy prawie jak przy braku paliwa, ale nie szarpał tylko jakby go ktoś odciął
przy mocnym deptaniu na luzie ledwo się wkrecał na obroty a gdy się już wkręcił zaczynał dymić na niebiesko - ale nie jakoś strasznie intensywnie że nic nie widać
jak postał 10 minut - wszytko wróciło do normy
podobne objawy miała żona kilka dni wcześniej gdy jechała do pracy ale wtedy silnik nawet nie zdążył się jeszcze porządnie zagrzać
ma ktoś pomysł co może być powodem
uszczelka, - czy wystarczy tylko wymienić czy trzeba planować głowicę
pęknięta głowica?
edit-irko// zmieniłem tytuł żeby pytanie było bardziej jasne
Re: objawy peknięcia głowicy
uszczelka racej tak drastycznymi spadkami mocy sie nie objawia. szukał bym przyczyny w zasilaniu silnika albo filtr powietrza, albo paliwa albo niestety popma wtryskowa lub jakiś jej czujnik.
przy uszczelce to mamy objaw wzrostu temperatury lub znikania płynu chłodniczego lub wzrastania jego poziomu lub białego nalotu na korku wlewu oleju. lub nawet objawów niet
przy uszczelce to mamy objaw wzrostu temperatury lub znikania płynu chłodniczego lub wzrastania jego poziomu lub białego nalotu na korku wlewu oleju. lub nawet objawów niet
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: objawy peknięcia głowicy
to czemu dymi na niebiesko skąd bierze olej w komorze spalania?
Re: objawy peknięcia głowicy
znalezione w internecie:
"Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy watpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połaczeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarka kłęby niebieskiego dymu mogš być spowodowane uszkodzeniem turbiny."
"Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy watpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połaczeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarka kłęby niebieskiego dymu mogš być spowodowane uszkodzeniem turbiny."
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
problem z tym że dyminie na niebiesko towarzyszyło spadkowi mocy - jak by duszeniu silnika
normalnie nie dymi na niebiesko - nawet odma nie smrodzi za bardzo
normalnie nie dymi na niebiesko - nawet odma nie smrodzi za bardzo
Re: Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
Miałem identycznie jak był zapchany smok w baku i posprawdzaj najpierw układ paliwowy bo opis usterki na niego wskazuje. Problem z uszczelką możesz sprawdzić w warsztacie robiąc test na obecność spalin w układzie chłodzenia, nie jest to 100% pewność ale wielce prawdopodobny.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
smok w baku to moze byc to - czyli cały dolot paliwa sprawdzę
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
wyczyściłem cały układ, był woda w baku - choć nie dużo
smok brudny rdzawym nalotem od środka filterka
filtr paliwa wymieniony - tez był zasyfiony
podczas odpalania - i odpowietrzania gdy było jeszcze mało paliwa objawy były jak wcześniej opisałem - więc to chyba ta przyczyna
w sobotę jedziemy na sobolewiadę więc sprawdzę czy to ta przyczyna
smok brudny rdzawym nalotem od środka filterka
filtr paliwa wymieniony - tez był zasyfiony
podczas odpalania - i odpowietrzania gdy było jeszcze mało paliwa objawy były jak wcześniej opisałem - więc to chyba ta przyczyna
w sobotę jedziemy na sobolewiadę więc sprawdzę czy to ta przyczyna
Re: Brak mocy i dymienie na niebiesko - głowica?
no widzisz. silnik jak kapota to raczej nie znika mu nagle moc tylko równomiernie nie ma jej od początku