Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Moderator: luk4s7
Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
witam szanowne grono!
nie dawno nabyłem fajna LJ73 z równie fajnym silnikiem jak w temacie niestety pech chciał po zrobienie nie całego tysiąca km pekło koło pasowe na wale co okazało sie dopiero po jego z ciągnięciu w poszukiwaniu przyczyny zaje...tego wycieku oleju. Części już mam ogarnięte teraz moje pytanie co zrobić przy składaniu tego żeby za jakiś czas nie było znowu takiej niespodzianki, mam znajomego dobrego mechanika mówi ze damy jakiś specjalny klej do gwintów na śrube i bedzie OK ale czy na pewno ?? Jakie jest wasze zdanie na ten temat jakieś podpowiedzi sugestie mile widziane
wolał bym żeby to sie nie powtórzyło
nie dawno nabyłem fajna LJ73 z równie fajnym silnikiem jak w temacie niestety pech chciał po zrobienie nie całego tysiąca km pekło koło pasowe na wale co okazało sie dopiero po jego z ciągnięciu w poszukiwaniu przyczyny zaje...tego wycieku oleju. Części już mam ogarnięte teraz moje pytanie co zrobić przy składaniu tego żeby za jakiś czas nie było znowu takiej niespodzianki, mam znajomego dobrego mechanika mówi ze damy jakiś specjalny klej do gwintów na śrube i bedzie OK ale czy na pewno ?? Jakie jest wasze zdanie na ten temat jakieś podpowiedzi sugestie mile widziane
wolał bym żeby to sie nie powtórzyło
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Jest do tego ustalona konkretna siła do dokręcenia. Nie używaj kleju bo koło stanie się nieodkręcalne. Z resztą jedno takie mam bez kleju. Nie przypadkiem miało być dla Ciebie Silnik jest luźno leżący i dotychczasowe kombinacje nie dały efektu .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Klej nie na koło a na gwint śruby dokręcającej.
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Tak to miało być dla mnie koło ale wole nie poruszać tu tego tematu.
a co do kleju to tak właśnie myślimy zrobić na śrube ale nie za dużo żeby w razie co dało sie je odkręcić
A jeszcze apropo tej konkretnej siły masz na myśli klucz dynamometryczny ?
a co do kleju to tak właśnie myślimy zrobić na śrube ale nie za dużo żeby w razie co dało sie je odkręcić
A jeszcze apropo tej konkretnej siły masz na myśli klucz dynamometryczny ?
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Tak. W manualu będziesz miał podaną wartość.
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
luz , srobe mozna dac na kleju ,potem pneumatem i po sprawiea co do kleju to tak właśnie myślimy zrobić na śrube ale nie za dużo żeby w razie co dało sie je odkręcić
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
Właśnie ze względu na klucze udarowe stosuje klej na gwint. Jak robie silnik, którego się nikt wcześniej nie tykał, to dokręcam tylko kluczem dynamometrycznym, bez kleju. Ale jak śruba była wcześniej dokręcana udarem, to gwint lubi być nieco przeciągnięty, i nie zawsze dobrze trzyma - wtedy klej.
Ludziska zapominają, że zwykły półcalowy klucz udarowy osiąga do ok. 700 Nm momentu. W aucie, gdziekolwiek (poza głowicą, ale tam jest inna procedura) stosuje się nie więcej niż ok. 150Nm.
Szczególnie to widać przy szpilkach kół ...
Ludziska zapominają, że zwykły półcalowy klucz udarowy osiąga do ok. 700 Nm momentu. W aucie, gdziekolwiek (poza głowicą, ale tam jest inna procedura) stosuje się nie więcej niż ok. 150Nm.
Szczególnie to widać przy szpilkach kół ...
Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE
oj zebys wiedziałSzczególnie to widać przy szpilkach kół