Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Moderator: luk4s7

Chysiu
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2011, 16:51
Auto: LJ-73
Kontakt:

Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Chysiu »

witam szanowne grono!
nie dawno nabyłem fajna LJ73 z równie fajnym silnikiem jak w temacie niestety pech chciał po zrobienie nie całego tysiąca km pekło koło pasowe na wale :shock: co okazało sie dopiero po jego z ciągnięciu w poszukiwaniu przyczyny zaje...tego wycieku oleju. Części już mam ogarnięte teraz moje pytanie co zrobić przy składaniu tego żeby za jakiś czas nie było znowu takiej niespodzianki, mam znajomego dobrego mechanika mówi ze damy jakiś specjalny klej do gwintów na śrube i bedzie OK ale czy na pewno ?? Jakie jest wasze zdanie na ten temat jakieś podpowiedzi sugestie mile widziane
wolał bym żeby to sie nie powtórzyło :?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Jest do tego ustalona konkretna siła do dokręcenia. Nie używaj kleju bo koło stanie się nieodkręcalne. Z resztą jedno takie mam bez kleju. Nie przypadkiem miało być dla Ciebie :?: Silnik jest luźno leżący i dotychczasowe kombinacje nie dały efektu :oops:.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8379
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Rokfor32 »

Klej nie na koło a na gwint śruby dokręcającej.

Chysiu
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2011, 16:51
Auto: LJ-73
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Chysiu »

Tak to miało być dla mnie koło ale wole nie poruszać tu tego tematu.

a co do kleju to tak właśnie myślimy zrobić na śrube ale nie za dużo żeby w razie co dało sie je odkręcić

A jeszcze apropo tej konkretnej siły masz na myśli klucz dynamometryczny ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: kylon »

Tak. W manualu będziesz miał podaną wartość.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Kames »

a co do kleju to tak właśnie myślimy zrobić na śrube ale nie za dużo żeby w razie co dało sie je odkręcić
luz , srobe mozna dac na kleju ,potem pneumatem i po sprawie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8379
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Rokfor32 »

Właśnie ze względu na klucze udarowe stosuje klej na gwint. Jak robie silnik, którego się nikt wcześniej nie tykał, to dokręcam tylko kluczem dynamometrycznym, bez kleju. Ale jak śruba była wcześniej dokręcana udarem, to gwint lubi być nieco przeciągnięty, i nie zawsze dobrze trzyma - wtedy klej.

Ludziska zapominają, że zwykły półcalowy klucz udarowy osiąga do ok. 700 Nm momentu. W aucie, gdziekolwiek (poza głowicą, ale tam jest inna procedura) stosuje się nie więcej niż ok. 150Nm.

Szczególnie to widać przy szpilkach kół ... :wink:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Koło pasowe na wale korbowym 1KZ-TE

Post autor: Kames »

Szczególnie to widać przy szpilkach kół
oj zebys wiedział

ODPOWIEDZ