J7 Japan import

Moderator: luk4s7

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

J7 Japan import

Post autor: tyci »

Witam szanowne grono posiadaczy J7 i nie tylko, ja co prawda zaliczyc sie to was nie moge ale pracuje nad tym :D
mam takie cus na oku
http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/2014802" onclick="window.open(this.href);return false;
a, ze zielony w temacie jestem :oops: , zasiegne waszej fachowej opini i zapewne nabede ta tojke bo jest strasznie zajefajna :mrgreen:
jak sie wam ona podoba ?? ja oczadzialem i musze ja miec :mrgreen: za dwa tygodnie jade ogladac to cudo.
jakie kolwiek sugestie mile widziane

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: MaxLux »

Ja kupilem taka sama :)

Superanckie auto - ale troche skrzynia automatyczna zamula ten silniczek 2.4 dlatego u mnie bedzie swap na 3.0 i manuala

Autko jest mega pojemne dluuugie , fajnie zorganizowane fotele i sliczniutki wyglad - te z importu z Japonii uzytkowane na wyspach sa w fabrycznym stanie :o

Standardowo sprawdz wszystko przed zakupem i moze cos jeszcze utargujesz ale i tak przy takiej cenie na pewno nie stracisz bo nawet u nas mozesz spokojnie taka sztuke z kiera po prawej sprzedac za 15k od reki

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: MariuszS »

Trudno Ci coś więcej doradzić, bo za mało wiemy o Twoich planach, potrzebach, sposobach i miejscach użytkowania auta.
A to wszystko ma kolosalne znaczenie. Wygląda na to, że auto znajduje się w Irlandii - czy będziesz je tam użytkował i nie trzeba się martwić przekładką i rejestrowaniem w Europie oraz znikomą podażą części specyficznych dla tej długiej wersji??
Auto wygląda super, i obecnie w Polsce wiele osób o czymś takim marzy/myśli, ponieważ część osób dorosła, obrosła w rodziny, i topienie po klamki krótkiego obrzyna przestało być ich głównym celem. ;-)
Na lekki minus trzeba zaliczyć (moim zdaniem) automat i mały silnik.
Fajne auto do turystyki i na dalsze wyprawy. Sam bardzo długo szukałem i znalazłem w końcu podobne, z kierownicą dla kierowcy, a nie pasażera :mrgreen: ; niestety, dramatycznie ubogie (wersja robocza).

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

nie zamierzam jej upalac strasznie moze jkis lekki teren, do upalania mam jeepa. Mieszkam w Ire i tu chce ja uzytkowac, ot jakies rodzinne wypady i na codzien, problem jest w tym ze nie mam nikogo kto by ze mna ogladnol to autko a sam zieloniutki jestem, troche mi sie rozjasnia w miare czytania forow, moze macie jakies patety na sprawdzenie czy wszystko chula ok? np jak sprzegielka, skrzynke, reduktor mosty itd posprawdzac. to co bylo na forum juz wessalem ale moze cos tam macie w zanadzu :D . posiadam teraz Jeepa granda ale zadnej analogi do J7 nie ma i tym bardziej zagubiony w tym jestem :oops: . tak prawde mowiac nawet tak do konca nie wiem o co zapytac :oops:

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

a wlasnie jak z czesciami? czy ta tojka to jakis nietyp i bedzie cieniutko jak sie cos rozsypie?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: MariuszS »

tyci pisze:a wlasnie jak z czesciami? czy ta tojka to jakis nietyp i bedzie cieniutko jak sie cos rozsypie?
Chodziło mi o to, że w Polsce takich aut (długich, pięciodrzwiowych z serii J-7) jest tylko kilka sztuk, i brakuje tych części, które są inne, niż dla krótkich J-7 (których w PL i w Europie kontynentalnej jest sporo), np. tylne światła, boczne szyby itp.
Ale na Wyspach jest ich sporo.

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

MariuszS pisze:
tyci pisze:a wlasnie jak z czesciami? czy ta tojka to jakis nietyp i bedzie cieniutko jak sie cos rozsypie?
Chodziło mi o to, że w Polsce takich aut (długich, pięciodrzwiowych z serii J-7) jest tylko kilka sztuk, i brakuje tych części, które są inne, niż dla krótkich J-7 (których w PL i w Europie kontynentalnej jest sporo), np. tylne światła, boczne szyby itp.
Ale na Wyspach jest ich sporo.
przyjolem :D

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

powiedzcie mi świerzakowi gdzie ta tojke do kompa podlaczyc?????????

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: MaxLux »

Ten model to czysta mechanika - zero komputerow jedynie elektronika do pompy paliwa bo to model EFI - czala reszta to wajhy i pstryczki on-off :mrgreen:

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

Witam
w sobote brykam ogladnac toyke, dostalem pare zdjatek
https://picasaweb.google.com/1134452335 ... andCruiser#" onclick="window.open(this.href);return false;
i mam pare pytanek:
1.wycieki na kulach - grozne???????? filce poszly czy uszczelniacz miedzy mostem a zwrotnica, stawiam na filce bo nie cieknie ale to tylko teoria z mojej strony, fachowe oko musi ocenic :wink: , pordzewiale kule - duzy, sredni czy maly bol????
2. flansze niewidoczne, ciezko ocenic czy sie poca czy na ciekna, wlasciciel zapewnia ze wyciekow nie ma ( ogolnie :wink: )
3. czy ta tojka ma blokade tylca czy LSD, jak jest blokada jak ja zalaczyc?
4.jak rozpoznac czy sprzegi sa zapiete i czy w ogole jeszcze sa zywe
5.jaka procedura przy wlanczaniu 4H i sprzegielek przy automatycznej skrzynce, krzynka musi byc N :?: , pojazd musi stac :?: reduktor na N??
6. co to za ustrojstwo przy guziorach 4H i hablocki(chodzi mi o sprzegielka :D ) PREHEAT i FILTER i jakas wajcha pod kierownica wyglada jak zapalniczka :) , i jakies dwa przy drazku zmiany biegow?
i w ogole co wam sie podoba a co nie, bardziej co nie :D
z gory dziekuje

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: kpeugeot »

ogólnie wygląda nieźle martwi mnie tylko ten nalot od spodu wygląda jak sól na stali - a to nie dobrze (ale aż tak się nie znam)

zdradziś jaka cena?

hub lock blokuje sprzęgiełka a ten drugi dopina przedni most do napędu

czyli jak masz zapięty hub - przedni most się kręci ale nie jest napędzany
pre heat - to grzanie świec - zawsze czekamy jak zgaśnie dopiero potem odpalamy silnik
filter - to czujnik wody w filtrze paliwa jak się zaświeci podczas pracy silnika należy spuścić wodę z filtra - na jego dole jest mały zaworek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: kpeugeot »

ta po prawej wajcha to ssanie - albo inaczej mówiąc ręczny gaz

mała wajcha przy skrzyni załącza reduktor

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: kylon »

Całkiem ładna salonka. Cieknące kule to nie problem. Widać wyciek z przednich amorków. Jeśli wymienisz je na zwykłe to zapomnij o opcji ich utwardzania. Tak tak to auto ma takie amorki jak we współczesnych J120 :wink:. Trochę podniszczona podsufitka w tylnej części, pomarszczone osłonki przeciwsłoneczne i odstająca klapka schowka z połamaną klameczką. Moim zdaniem drobiazgi. Jeśli sprawna technicznie i przede wszystkim blacharsko to trza jeździć i się cieszyć.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: MaxLux »

W naszych smietnikach najwazniejszy jest silnik, skrzynia mosty i rama :)
Oczywiscie fajnie tez jak buda i wnetrze ladne ale na twoich zdjeciach to jest bez zarzutu jak na wiek auta.

Nic nie napisales o silniku - jak zapala, jak chodzi itp jak dziala skrzynia jak wrazenia z jazdy ?

Most wyglada mi na zwykly bez blokady - moze ma lsd ale musisz zrobic fotke tabliczki znamionowej to sie rozkoduje to dolna linijke z ciagiem cyfr i liter

Kule wygladaja na troche zaniedbane ale to nie fortuna - da sie zrobic korzystajac z fajnego zestawu naprawczego od Kylona

tyci
Posty: 16
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:50
Auto: J7 w planach
Kontakt:

Re: J7 Japan import

Post autor: tyci »

MaxLux pisze:
Nic nie napisales o silniku - jak zapala, jak chodzi itp jak dziala skrzynia jak wrazenia z jazdy ?

Most wyglada mi na zwykly bez blokady - moze ma lsd ale musisz zrobic fotke tabliczki znamionowej to sie rozkoduje to dolna linijke z ciagiem cyfr i liter
jeszcze nie mialem okazji pojezdzic a zdjatka nadeslal sprzedawca.
gdzie jest przelacznik do blokady tylu na desce rozdzielczej???

ODPOWIEDZ