zawieszenie OME + dzwonienie z silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

zawieszenie OME + dzwonienie z silnika

Post autor: seburaj »

Panowie, pomóżcie - jakim cudem polibusze poskladane na molibdenie moga trzeszczeć ? :shock: a moze to co innego, choc dzwieki dochodza wyraznie z okolic mocowan resorow... szczegoly tutaj:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

i jeszcze jeden problem - dzwonienie gdzies z przodu silnika, wygladajace na padajace łożysko... w 2L-T w ciemno powiedzialbym, ze to łożysko napinacza paska klinowego, ale tutaj takiego napinacza nie ma (13B)

podejrzewalem od razu alternator, ale to tez nie on... nie pompa wody... zostale tylko zabudowana pompa wspomagania:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=43156

dzieki za sugestie :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Posmarować i jeździć. Mi tez troszke w Navarce zaczęło trzeszczeć. Jutro psiknę smaru i po zawodach. Pamietajcie że każde mycie sprzęta po rajdzie karcherkiem wypłukuje ten smar.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

z pinów wieszakowych to raczej karcher nie wypłucze... zreszta ja po ostatnim myciu demontowałem wiekszosc (tych niesmarowalnych) i smarowałem... a smarowalne smarowalem bez demontażu :wink: no nic, bede szukał dalej

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

Kylon - jeszcze pytanie do Ciebie: tylne resory z oznaczeniem "B" idą na strone pasażera, "A" na stronę kierowcy ???

i po jaki h... one sa wogóle rozróznialne? :shock:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18026
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Tak. Jest to związane z obliczeniami inżyniera, który je projektował. Tak samo jest ze sprężynami w wielu przypadkach. Chodzi o odpowiednie rozłożenie mas w samochodzie. Akumulator, układ kierowniczy, niesymetryczny reduktor, klimy wspomagania, dupa kierowcy itp. To wszystko waży.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Post autor: seburaj »

no to jeszcze jedno pytanie - bo mnie to "A" i "B" nieco zaciekawilo... a to dlatego, ze moj BJ po zamontowaniu zgodnie z wytycznymi tylnych resorow (B pasazer, A kierowca) zauwazalnie zaczal "lezec" troche na prawa strone (pasazera) :? widac to bylo wyraznie po kacie ustwaienia wieszakow... tak jakby resory A i B byly odwrotnie :?

pisze w czasie przeszlym, bo pare dni temu w rumunii wpadlem prawa strona w niezabezpieczona (to typowe w tych okolicach, uważajcie!) studzienke kanalizacyjna metrowej srednicy - bilans: zgieta felga, zgienty amor (na smieci), resor OME zgiety (ale na szczescie nie pekł... no i w wyniku tego zgiecia poszedl do gory - dlatego auto juz nie "lezy" na prawa strone 8) :D :D

ale do czego zmierzam - przypadkowo zauwazylem, ze tylne sprezyny OME do LJ70 maja rowniez oznaczenia "A" i "B", tylko ze tam sprezyna "B" pasuje wyłącznie na strone KIEROWCY :o

czy to czasami nie tak, że "B" ma isc na strone pasazera. owszem - ale w Australii - czyli na lewą - u nas na strone kierowcy :?:

seb

ODPOWIEDZ