3B mało mocy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Cześć. Jeżdze moim Bj juz ponad rok i dotąd nie było problemu, aż do dzisiaj ,bo przejechałem się BJ73 @Darka :D
Wrażenia są takie że mój zamula :shock: Tamten ciągnie super w porównaniu z moim, z czego to może wynikać?
Różnice w sinikach:
Mój ma rotacyjną pompę wtryskową i jest normalnym 3B z okrągłymi pokrywami zaworów. temperatura silnika nigdy nie przekracza połowy skali i raczej plasuje się nad minimum.Osiągana raczej szybko również w zimie. Spalanie 10-13 litrów.
@Darka ma rzędówkę i kwadratowe pokrywy zaworów (czy to nie jest przypadkiem 13B bez turbo?) temperatura silnika trochę poniżej połowy skali.

Z czego może wynikać różnica w mocy, niedogrzanie mojego silnika? Złe ustawienie pompy wtryskowej? Czy może silnik @Darka jest po prostu mocniejszy ze względu na różnice konstrukcyjne, ale żeby aż taka róznica? Jak się przejechałem to myślałem ze tam jest turbo :roll:

Proszę o poradę, pozdr Sebastian

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: Zibi »

Ciężko odpowiedzieć bo to zawsze są subiektywne oceny. Moja BJ też nieźle daje sobie radę i wcale jej turbo nie potrzebne. Ale z doświadczenia wiem, ze lekie przestawienie pompy daje odczuwalne zmiany. Może coś nie tak masz ustawione, a może tak po prostu ma być.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Dotąd nie narzekałem bo myślałem że tak ma być, ale gdyby coś dało się przestawić to byłoby ekstra. Teraz przy wyprzedzaniu potrzebuję miejsca po horyzont :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: kylon »

Różnice mogą powstać tylko w wyniku innych ustawień pompy lub układu wtryskowego. Zakładam że inne parametry silnika takie jak sprężanie jest ok. Do 3B występowały różne końcówki wtryskiwaczy.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Czy w Warszawie jest jakiś pompiarz magik który mogłby się tym zająć?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: kylon »

Ołtarzew ale powiedz mu że masz rotacyjna bo rzędowymi się nie zajmuje. Nie pytajcie mnie o adres bo podaje to średnio dwa razy w tygodniu i mnie to już męczy :wink: Jest tu na forum tez ew kilku miejscach na niego namiar. Na ul. poznańskiej 409A chyba. W domu jestem i nie pamiętam.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Dzięki :D Umówiłem się juz tam, ale efekty bedą raczej nieprędko bo najbliższy termin na 9 maja :shock:
Poszukam ewentualnie gdzies jeszcze ale pewnie trzeba będzie przeboleć te ponad półtora miesiąca. W sumie auto jeżdziło tak od paru lat, więc jeszcze miesiąc pojeździ.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Ponieważ na uszczelnienie i regulację pompy wtryskowej jestem umówiony dpiero na maj, wiec zaczynam kombinować czy by czegoś nie zmienić. Czy ze zmianą pompy z rotacyjna na rzędową w 3B byłoby dużo roboty? W miarę ogarnięty mechanik dałby radę?
Pozdr Sebastian

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18029
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: kylon »

Należy sprawdzić element mocujący czyli plaster aluminiowy wraz z pompą oleju. Nie potrafię powiedzieć czy jest taki sam. Trzeba porównać fizycznie. W ASO to jedyne 2800 :mrgreen: a z używki ciężko kupić bo kto silnik rozbiera na części. W dodatku ja bym nie kupował używanej pompy oleju. Co prawda jest rozbieralna, można ją pomierzyć i ewentualnie wymienić dekiel. podejrzewam że końcówki wtrysków też się różnią. No i przewody będą inaczej ukształtowane.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Ok, chyba skutecznie wybiłes mi z głowy:)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Jeszcze nie byłem u pompiarza ,ale sprawdzałem ciśnienie sprężania. Jakie powinno być, bo różne źródła mówią o różnych wartościach..

brt
Posty: 59
Rejestracja: 06 wrz 2010, 00:21
Auto: kdj95 d4d
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: brt »

min 20 ... choc to duzy juz skok od fabryki ktora ma 30...

brt
Posty: 59
Rejestracja: 06 wrz 2010, 00:21
Auto: kdj95 d4d
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: brt »

byles juz u tego pompiarza??

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Niestety chwiliowo brak gotówki, ale być może się odmieni w najbliższym czasie. Mój wykres jest jakiś dziwny, nie wiem jak mam go interpretować
Obrazek
http://imageshack.us/photo/my-images/204/spranie.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdjęcie trochę niewyraźne, żeby nie było nieporozumień według cylindrów I-40 bar; II-38 bar; III-36 bar; IV-38 bar

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: 3B mało mocy

Post autor: sebastian44 »

Może ktoś mógłby powiedzieć coś o takim wykresie sprężania, mechanik mówił że jest ok, bo powyżej 30, ale to jest wolnossący ,wiec powinno byc wiecej niż w wiekszości silników z turbiną. W sumie jest sporo powyżej 30 ,ale trochę nierówno. Gdyby ktoś się wypowiedział to wiedziałbym, czy wydawać kasę na pompiarza, czy silnik jest już trupowaty i nie ma to sensu??

ODPOWIEDZ