Przekaznik sterowania swiec zarowych LC 70 - 2LT

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
KLOSZ
Posty: 214
Rejestracja: 19 sty 2010, 09:57
Auto: J120 + 1KD-FTV + 6MTM
Kontakt:

Przekaznik sterowania swiec zarowych LC 70 - 2LT

Post autor: KLOSZ »

Witam,
za wiele na tym forum jeszcze nie pisuje, bo zbieram sily na zakup LC, ale poniewaz mam kilku znajomkow, ktorzy posiadaja i mnie naklaniaja (wlasciwie to juz im sie udalo, tylko czekam na $$ ;) ), a z drugiej strony jestem elektrykiem to probuje znajomemu pomoc rozwiazac nastepujacy problem:

Pacjent: LC 70 1993 rok, silnik 2LT.
Objawy: pewnego dnia zmarl kupiony miesiac temu akumulator. Zmarl definitywnie, do zera. Po zapieciu dzialajacego akumulatora stwierdzilem pobor spoczynkowy (przy wylaczonej stacyjce) na poziomie 7A. Poniewaz metoda "wyjmuje kolejno bezpieczniki i patrze czy spadl pobor pradu" nie dala efektu postanowilem szukac idac od zrodla. Odkrecilem wszystkie drobniejsze kable od klemy + i stwierdzilem, ze prad smiga przewodem, ktory prowadzi do przekaznika umieszczonego nad lewym nadkolem. Z opisu na obudowie (28610-54280) i internetowej bazy czesci dopatrzylem sie, ze jest to przekaznik sterujacy swiecami zarowymi. Omomierz potwierdzil fakt, ze przy wszystkim wylaczonym i odlaczonych klemach przekaznik utrzymuje polaczenie pomiedzy klema + i swiecami (rezystancja na poziomie 3 Ohm).
W kolejnym kroku sprawdzilem podlaczajac sterowanie do wspomnianego przekaznika bezposrednio, ze cewka w nim dziala i slychac stukniecie z elektromagnesu. Po teoretycznym zalaczeniu (pykniecie z cewki sterujacej przekaznikiem) rezystancja na stykach pradowych spada do okolo 1 Ohma.