Właśnie odkryłem, że turbina CT20 występuje w co najmniej dwóch wariantach.
Mianowicie mam silnik 2.4 TD tzw. 2LT2 z turbiną CT20 i jak się w praktyce okazało turbina o takim samym sybolu ale od 2LT nie pasuje.
Różnice są dwie:
1 - trochę inne mocowanie chłodzenia ale to da się łatwo przysposobić
2 - inne mocowanie układu smarowania olejem i tu niestety nie podjąłem się dopasowania. Trzeba rozebrać turbinę i kombinować, a to już traci wg. mnie sens.
Przestrzegam poszukiwaczy takiej turbiny, ja się naciąłem przy montażu.
Ale co tam dwie godziny grzebania w garażu ... przy zabawce po pracy
Turbina CT20 do 2LT2
Moderator: luk4s7
- MilitarniKris
- Posty: 121
- Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
- Auto: LJ70 - CeJota
- Kontakt:
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Turbina CT20 do 2LT2
Ja znam conajmniej 4 wersje ...
Aczkolwiek zawsze się mi wydawalo, że rdzeń (tzw. CHRA) jest identyczny, a różnice są w korpusach kompresora i turbiny, czy adapterze wydechu. No ale też i nigdy się aż tak dokładnie nie przyglądałem ...
Tyrbiny są znakowane - CT 20, i literka A, B, C lub D, kawałek dalej. Tyle widziałem ...
Aczkolwiek zawsze się mi wydawalo, że rdzeń (tzw. CHRA) jest identyczny, a różnice są w korpusach kompresora i turbiny, czy adapterze wydechu. No ale też i nigdy się aż tak dokładnie nie przyglądałem ...
Tyrbiny są znakowane - CT 20, i literka A, B, C lub D, kawałek dalej. Tyle widziałem ...