j7 diesel i benzyna

Moderator: luk4s7

kemping
Posty: 210
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Auto: land cruiser lj 70
Kontakt:

j7 diesel i benzyna

Post autor: kemping »

szukam porównań dotyczących pracy tych dwóch silników i kultury jazdy wozami z takimi motorami. chodzi mi o 2lt 2 i 22r(chyba tak sie nazywa benz. 2.4) co zdaje lepiej egzamin w terenie,i czy benz jest znacznie silniejsza.proszę o namiar na link bądż odpowiedz pzdr

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: Magu »

http://www.cruiserfaq.com/05-04.php" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

kemping
Posty: 210
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Auto: land cruiser lj 70
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: kemping »

w tabeli mam czarno na białym dzięki a jak się ma to w praktyce?? :D 22r łyka dużo więcej? no i kultura pracy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: Rokfor32 »

Papierowo nie jest wiele mocniejsza, a nawet moment obrotowy jest chyba mniejszy. W praktyce - jeździ się po prostu inaczej niż dieslem. Na wyższych obrotach silnika, i reduktor zapina się na dzień dobry, a nie jak brakuje uciągu. Nie żeby brakowało na szosowych przełożeniach - po prostu jedzie się znacznie wygodniej korzystając ze wszystkich biegów na reduktorze, a zakres pracy silnika pozwala i tak na zupełnie normalne szybkości (przy fabrycznych przełożeniach 4,56 i kołach 33" rj70 na reduktorze rozpędza się go ok. 110 km/h). Jest też niesamowicie odporna cieplnie, przy sprawnej chłodnicy wogule nie ma opcji przegrzania silnika, niezależnie od warunków terenowych i temperatur zewnętrznych.

Spalanie - w mojej na trasie (na 33/12,5") to ok. 11 - 11,5L/100 przy spokojnej jeździe z prędkościami ok. 90 - 100 km/h. Przy 130 - 140 ok 14/100. W terenie - zależy od terenu. Zazwyczaj zbiornik paliwa na dzień mi wystarcza ... :mrgreen:

Do silnika 22R jest też masa szpeju tuningowego, pozwalająca dosyć mocno podnieś parametry jednostki. Jest to po prostu bardzo popularna baza za kałużą, tania i łatwa w modyfikacjach.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: Rokfor32 »

ps. Końcem maja będę w kraju, więc jak chcesz namacalnie poczuć, jak się benzynowym jeździ - to zapraszam. Z Tarnowa nie jest daleko :wink:

kemping
Posty: 210
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:17
Auto: land cruiser lj 70
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: kemping »

Rokfor32 pisze:ps. Końcem maja będę w kraju, więc jak chcesz namacalnie poczuć, jak się benzynowym jeździ - to zapraszam. Z Tarnowa nie jest daleko :wink:
z zaproszenia chętnie skorzystam daleko nie ma fakt :D powiedz mi jeszcze czym różni się 22r od 22r-e poza 10 kóńiami oczywiście :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8380
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: j7 diesel i benzyna

Post autor: Rokfor32 »

Ten pierwszy na gaźniku, ten drugi na wtrysku wielopunktowym.

ODPOWIEDZ