Sterowanie nawiewem
Moderator: luk4s7
Sterowanie nawiewem
Pytanie do ogarniętych w temacie.
Gdzie szukać tych cholernych oporników do sterowania nawiewem? Za samym pokrętłem, czy gdzieś przy wirniku? Muszę doprowadzić to w końcu do porządku.
I czy da się te oporniki wymienić?
Podziękował z góry.
Gdzie szukać tych cholernych oporników do sterowania nawiewem? Za samym pokrętłem, czy gdzieś przy wirniku? Muszę doprowadzić to w końcu do porządku.
I czy da się te oporniki wymienić?
Podziękował z góry.
Re: Sterowanie nawiewem
Przy silniku dmuchawy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterowanie nawiewem
Ja to robię tak - olewam oryginalne oporniki. W zamian, biorę oporniki z corolki (są zatopione w masie ceramicznej, nie pada to nigdy), wycinam odpowiedni otwór w tunelu łączącym wiatrak i nagrzewnicę, i wstawiam tam ten opornik z corolki (w oryginalne miejsce się nie mieści, jest za wysoki). Jest inny układ pinów, i trza kabelki poprzekładać w oryginalnej kostce - sama kostka pasuje (bez poprzekładania zestopniowanie poszczególnych biegów wiatraka jest cokolwiek dziwne ... ). I cieszę się bezproblemowym działaniem wiatraka aż do śmierci auta ...
ps. Poszczególne piny są oznakowane, w obu opornikach, i taką samą nomenklaturą, więc przekłada się bardzo łatwo.
ps. Poszczególne piny są oznakowane, w obu opornikach, i taką samą nomenklaturą, więc przekłada się bardzo łatwo.
Re: Sterowanie nawiewem
Rokfor Ty pracujesz w jakimś mega zajebistym miejscu . Ja też tak chcę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterowanie nawiewem
Niestety specjalizacja tylko w toykach - i dobrze, bo by mi chyba się zwoje na mózgu wyprostowały jakby w firmie były jeszcze inne marki ...
Re: Sterowanie nawiewem
ASO czy serwis niezrzeszony w tak szanownej sieci
Re: Sterowanie nawiewem
A co zrobic z tym p... opornikiem przy instalacji 24V ??
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterowanie nawiewem
Ani jedno, ani drugie Choć czasem coś naprawiam, to główna działalność to rozbiórka aut na części. Temu przewija się ich sporo, i temu wybebeszam je że tak powiem "do goła" ... I temu mam spore możliwości porównawcze - trochę tych części na półkach leży ...kylon pisze:ASO czy serwis niezrzeszony w tak szanownej sieci
Piter - to samo co przy 12 V - wstaw opornik z corolki. Silnik wiatraka masz na 24V, ale opornik cechuje rezystancja a nie napięcie. Wartości rezystancji między opornikami z LC 12V a corolki też nie są idealnie takie same - ale nie robi to jakiejś specjalnej różnicy. Znając dokładne wartości oporów można policzyć, czy przypadkiem nie będzie się za mocno grzał - ale przy cenie tego na szrocie chyba nie warto se zawracać głowy - po prostu zrób próbę na aucie, i będziesz widział jak działa.
Możesz też poeksperymentować z innymi - carina, LC90 - też mają te ceramiczne, (nieco większe, ten z corolki jest najmniejszy), wartości rezystancji są nieco inne. Wtyczka taka sama - w zasadzie wszystkie toyki gdzieś do dwutysięcznego drugiego, może trzeciego miały tak rozwiązany system nawiewu. W młodszych zaczęto bardziej kombinować (szczegulnie w tych składanych w europejskich fabrykach), i tam już jest różnie - czasem jest rezystor, czasem scalak, z aluminiowymi radiatorami.
Re: Sterowanie nawiewem
Nie wiem jak z tymi ceramicznymi ale te oryginalne ze spiralami oporowymi sa inne dla wersji 12V od tych 24V. Zamontowałem taki oryginalny 12V i wszystkie biegi działały ale predkosci były prawie takie same, zblizone do maksymalnej.
Czy z takim ceramicznym nie bedzie podobnie przy podłączeniu do 24V??
Przy 24V sa mniejsze prądy niz przy 12V.
Chyba po prostu zrobie test na kabelkach z opornikiem ceramicznym od starlet (mniej o jeden bieg)
p.s.
dzieki za info dot. mostów
Czy z takim ceramicznym nie bedzie podobnie przy podłączeniu do 24V??
Przy 24V sa mniejsze prądy niz przy 12V.
Chyba po prostu zrobie test na kabelkach z opornikiem ceramicznym od starlet (mniej o jeden bieg)
p.s.
dzieki za info dot. mostów
Re: Sterowanie nawiewem
Czy jak niedziała 3 i 4 zakres, to wina tego opornika czy szukac gdzie indziej przyczyny? Dzisiaj przy -22 jak załączyłem 3 to też wiatrak na chwile staną
Re: Sterowanie nawiewem
w patrolu była wina opornika ,ale to ta sama zasada wiecWiktor pisze:Czy jak niedziała 3 i 4 zakres, to wina tego opornika czy szukac gdzie indziej przyczyny? Dzisiaj przy -22 jak załączyłem 3 to też wiatrak na chwile staną
Re: Sterowanie nawiewem
jak nie działa na najwyższym biegu to raczej przełącznik lub instalacja - opornik jak pada to nie ma niższych biegów
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sterowanie nawiewem
Piter - zwróć uwagę na to co pisałem o oznaczeniach pinów - są one różne w różnych modelach (pojęcia nie ma czemu). I, jeżeli założysz opornik z innym układem pinów, to tak może być (mała różnica między stopniami) nawet między instalacjami 12 - 12.
A to dlatemu, że układ nie działa na zasadzie doboru pojedynczego oporu dla każdego biegu, tylko spina wszystkie opory w szereg (i musi je spiąć we właściwej kolejności, żeby na najniższym prąd płynął przez wszystkie naraz).
A to dlatemu, że układ nie działa na zasadzie doboru pojedynczego oporu dla każdego biegu, tylko spina wszystkie opory w szereg (i musi je spiąć we właściwej kolejności, żeby na najniższym prąd płynął przez wszystkie naraz).