Hamulec ręczny - skuteczność

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

Mam pytanie czy udało się komuś wyregulować tak hamulec ręczny by był skuteczny?
Pytam, bo próbowałem u siebie kilkukrotnie i niestety zawsze z miernym powodzeniem. Znaczy coś trzymał, nawet na małych gółrkach ale nawet w szczytowej formie na badaniach technicznych szału nie było.
Dla wyjasnienia okładziny hamulcowe JC albo orgianalne Toyoty, niewiele zmieniały. Bębny hamulcowe nowe, oczywiście wszystko odbagnione i sprawne.
Hamulec roboczy działa perfekcyjnie, a że nie mam korektora hamowania, to nawet często zbyt i dryftem się hamuje 8)

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

a i koła 32/11,5 MT BFG na 15"

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MariuszS »

MilitarniKris pisze:Mam pytanie czy udało się komuś wyregulować tak hamulec ręczny by był skuteczny?
Tak, bez problemów, zarówno w KZJ-70 jak i LJ-79.
Owszem, trzeba co jakiś czas przeczyścić porządnie bębny i bebechy wewnątrz, zwracając przy tym uwagę na samoregulatory, które trzeba rozruszać ręcznie, bo często przyrdzewieją.

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

ale ja zawsze wszystko czyściłem, samoregulatory rozbierałem i smarowałem, więcchodziły lekko;potem była regulacja i bębny zakładane na lekki wcisk. Pytanie czy działały Ci przy dużych kołach, bo przecież to nie to samo co przy standardowych?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MariuszS »

Jeżdżę na 32" kołach (235/85R16 i 7.50R16), i zatrzymuję auto bez problemu w dość stromym wąwozie (na tyle stromym, że do podjazdu potrzebny jest reduktor)

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

czyli się da, dobra wiadomość :P Jak myślisz co mogę robić źle?

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: farmer »

A czy regulowałeś na założonych bębnach ,z tyłu powinien być otworek do regulacji

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

tak regulowałem też przez ten "ginekologiczny" otworek. Pozostaje pytanie, do którego momentu regulować?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MariuszS »

MilitarniKris pisze:Pozostaje pytanie, do którego momentu regulować?
Jeśli szczęki dałeś nowe, to pewnie muszą się trochę ułożyć, czyli regulację trzeba ponowić, do skutku.
Ja już nie mam więcej pomysłów, u mnie działa :-(

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

sprzęt już trochę przejechał, również w błocie.Jutro tam ponownie zajżę i podkręcę. Dzięki za rady, dam znać czy się polepszyło.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: Gladzio »

U mnie wielokrotnie był "dostrajany" ręczny. Również nigdy szału nie było. Zawsze po jeździe w terenie skuteczność ręcznego spadała prawie do zera - podobno to norma. Słyszałem że można zrobić hamulec postojowy hydrauliczny tylko że on wtedy łapie przód. Sam powoli rozważam to rozwiązanie.

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: farmer »

Musisz podciągać po ząbku i delikatnie młotkiem w bęben i obracać . Bęben nie może za ciasno bo będzie się grzał , jak za ciasno to młotkiem albo cofnąć o 2 ząbki. Regulacja ma zabezpieczenie powinna mieć żeby się nie rozkręcać czasami dość kłopotliwą . Podciągnąć i młotkiem , czasami dobrze jest nacisnąć hamulec to też układa szczęki .Bęben może obcierać ale lekko . Pozdrawiam .

farmer
Posty: 102
Rejestracja: 08 gru 2010, 19:01
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: farmer »

Jeśli do tyłu idzie 1 przewód hamulcowy to można zrobić hydrauliczny . Potrzebny jest wysprzęgliki trzeba go dopasować do dźwigni ręcznego i będzie blokować na kamień . Synowi w maluchu tak zrobiłem i jest dębowy on jeżdzi trochę na rajdach i sobie chwali . Jak dobrze wyregulujesz taki na linkę to wystarczy . Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
MilitarniKris
Posty: 121
Rejestracja: 29 lis 2010, 09:46
Auto: LJ70 - CeJota
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: MilitarniKris »

z regulacji nici, trzeba poczekać do wiosny, bo linka zamarzła :?

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny - skuteczność

Post autor: hashid »

MilitarniKris pisze:z regulacji nici, trzeba poczekać do wiosny, bo linka zamarzła :?
normalka :( a do tego jeszcze lubi zamarznąć linka od prędkościomierza wewnątrz pancerza i trach nie ma wskazań...

ODPOWIEDZ