Wymiana stacyjki

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Wymiana stacyjki

Post autor: JaroFix »

Jakich niespodzianek spodziwać się przy wymianie stacyjki? A przede wszystkim czy da się to zrobić bez kluczyka? Bo jak patrzę na nową to wydaje mi się, że będę miał problem. :?

Dzięki za ewntualne rady.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: Rokfor32 »

Bez kluczyka - da sie wymienić całość (razem z obudową, mocowaną do rury kolumny kiery). Są tam takie specyficzne śruby ze zrywalnym łbem (zabezpieczenie antykradzieżowe - standard w toykach chyba od zawsze), wykręca się je przecinakiem :wink:

Samą wkładkę - też się da, ale trza rozwalić bębenek. Znaczy tam, gdzie się wtyka kluczyk - wszystkie te drobniutkie duperela trza wyłamać, i dostać się do wnętrza. Ja używam w takiej sytuacji dobrego płaskiego śrubokręta z opcją podłączenia klucza oczkowego - wbijam zamiast kluczyka, i kręcę. Potem przekręcasz w pierwszą pozycję, wciskasz kołek blokujący i wyciągasz stara wkładkę. Trzecia opcja to dobry wybijak - i wbijasz na siłę kołeczek blokujący do wnętrza wkładki. Wkładka jest ze stopu cynku, pod dobrym młotkiem sie poddaje ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: JaroFix »

Rokfor32 pisze:Bez kluczyka - da sie wymienić całość (razem z obudową, mocowaną do rury kolumny kiery). Są tam takie specyficzne śruby ze zrywalnym łbem (zabezpieczenie antykradzieżowe - standard w toykach chyba od zawsze), wykręca się je przecinakiem :wink:

Samą wkładkę - też się da, ale trza rozwalić bębenek. Znaczy tam, gdzie się wtyka kluczyk - wszystkie te drobniutkie duperela trza wyłamać, i dostać się do wnętrza. Ja używam w takiej sytuacji dobrego płaskiego śrubokręta z opcją podłączenia klucza oczkowego - wbijam zamiast kluczyka, i kręcę. Potem przekręcasz w pierwszą pozycję, wciskasz kołek blokujący i wyciągasz stara wkładkę. Trzecia opcja to dobry wybijak - i wbijasz na siłę kołeczek blokujący do wnętrza wkładki. Wkładka jest ze stopu cynku, pod dobrym młotkiem sie poddaje ... :mrgreen:
Dzięki wielkie. Teraz będę spał spkojniej.

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: sMAJSTER »

Taka historia.
Nie moge znaleźć klucza do stacyjki.
Dzwonie do punktu dorabiania kluczy. Pan prosi zebym przywiózł wklad stacyjki , to dorobi nowy klucz.
W takim razie bede dorabiał także wkladki drzwi.
Demontaż przez wciśniecie pina oraz wybijanie wkladki przez kołnierz.
jak na obrazku.
Taka opcja w razie zagubienia albo zablokowania wkladki i braku klucza zapasowego. Obrazek




Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: kpeugeot »

Taniej i lepiej kupić nowe serio
Robiłem w Lublinie dorabiał klucze i 2 wkładki i chyba wybulilem z 350. A nowych kaletnicze to chyba z 1100. No i max kpl do wszystkiego

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: sMAJSTER »

Konrad ale w czym są nowe wkładki lepsze od dorobionych. Pracują tak samo.
Napewno dorobiona ma tą zalete ze jest w tym samym dniu. A nowe raczej trzeba czekać. Pozatym to instrukcja jakby kluczyk zginął na wyjeździe. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji

Wysłane z mojego SM-A325F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: Jake »

Woow, drogo, ja za dorobienie zamka do istniejacego kluczyka placilem 30 do 60zl.

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: sMAJSTER »

Jake pisze:Woow, drogo, ja za dorobienie zamka do istniejacego kluczyka placilem 30 do 60zl.
Aktualnie zaplaciłem 2 kluczyki, stacyjka i zamek drzwi 180pln.W Lublinie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: kpeugeot »

sMAJSTER pisze:
17 paź 2023, 20:48
Konrad ale w czym są nowe wkładki lepsze od dorobionych. Pracują tak samo.
Napewno dorobiona ma tą zalete ze jest w tym samym dniu. A nowe raczej trzeba czekać. Pozatym to instrukcja jakby kluczyk zginął na wyjeździe. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji

Wysłane z mojego SM-A325F przy użyciu Tapatalka
u mnie bazowali na starych wkładkaach i je przystosowywali - robiłem na witosa przy carefurze - nie dość że tak sobie to wyszło czasowo to i jakościowo słabo jak masz lepszy namiar to dawaj :mrgreen:

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 95
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki

Post autor: sMAJSTER »

Mi zależało na czasie i byłem wlasnie tam gdzie Ty.
Korzystam tez tutaj
https://maps.app.goo.gl/NhMGkQmv5SKAYDBu9

ODPOWIEDZ