jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
Moderator: luk4s7
jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
WItam
zaczynam skladac KZJ70 do zabawy i rajdow, juz dawno sie napalilem na amory FOX, no i stac mnie na fox shocks 2.0" pro series, mam 2" liftu i teraz amory (te stare) maja ok 8" skoku, wymyslilem ze kupie 10" prod i 11 albo 12" tyl
no i teraz sie zaczyna, w sklepie chca mi je ustawic "podemnie" (jakkolwiek by to brzmialo) a ja niemam pojecia jak powinny byc ustawione do KZJ70 i tu prosze fachowcow o pomoc
chcialbym zeby auto prowadzilo sie pewnie, moze byc troche twarde, ale nie taczka, jezdze raczej w przeprawach w wyczynie, ale moze i bym na jakies H6 kiedys sie wybral, no i puki co musze jezdzic tym na codzien
toyota nie bedzie cieta, ani jakos strasznie dociazana, z przodu twardy zderzak i warn 8274, bagaznik na dach (moze z 40kg), kilka ror do okola, ale nie klatka, kola to 33x12.5 super swamper wiec ciezkie
rozpisalem sie bo miewiem ktore informacje moga byc wazna w doborze zawieszenia, licze na pomoc kolegow
dzieki i pozdrawiam
Lukasz
zaczynam skladac KZJ70 do zabawy i rajdow, juz dawno sie napalilem na amory FOX, no i stac mnie na fox shocks 2.0" pro series, mam 2" liftu i teraz amory (te stare) maja ok 8" skoku, wymyslilem ze kupie 10" prod i 11 albo 12" tyl
no i teraz sie zaczyna, w sklepie chca mi je ustawic "podemnie" (jakkolwiek by to brzmialo) a ja niemam pojecia jak powinny byc ustawione do KZJ70 i tu prosze fachowcow o pomoc
chcialbym zeby auto prowadzilo sie pewnie, moze byc troche twarde, ale nie taczka, jezdze raczej w przeprawach w wyczynie, ale moze i bym na jakies H6 kiedys sie wybral, no i puki co musze jezdzic tym na codzien
toyota nie bedzie cieta, ani jakos strasznie dociazana, z przodu twardy zderzak i warn 8274, bagaznik na dach (moze z 40kg), kilka ror do okola, ale nie klatka, kola to 33x12.5 super swamper wiec ciezkie
rozpisalem sie bo miewiem ktore informacje moga byc wazna w doborze zawieszenia, licze na pomoc kolegow
dzieki i pozdrawiam
Lukasz
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
Chcesz założyć typowo sportowe amortyzatory i chciałbyś aby posiadały uniwersalną charakterystykę pracy a tak się chyba nie da. Albo zdecydujesz się do czego głównie będą ci potrzebne i przekaż wytyczne firmie albo poszukaj takich z zewnętrzną regulacją twardości pracy i sam sobie dostosujesz do swoich aktualnych potrzeb.
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
Można kupić Foxy z zewnętrzną regulacją ale niestety generuje to większe koszty. Należy podać dokładne obciążenie na poszczególne osie, masę auta itd. Popieram Henia. Takie rzeczy jak chcesz to tylko w Erze . Kup sobie amorki z regulacją.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
Jak dobrze pamiętam te amory ustawia się w parametrze energii tłumienia. Można to przeliczyć, ale najprostsza metoda to taka, jak pisali koledzy - podać dokładne parametry auta (oprócz mas i ich rozkładu również parametry sprężyn, ich sztywność, skok i napięcie wstępne), i zdefiniować zastosowanie (ale precyzyjnie, a nie że do wszystkiego). Na podstawie takich danych dobiorą Ci wstępne ustawienia. I po wytestowaniu na aucie określa się, w którą stronę ewentualnie coś zmienić (foxy są w pełni serwisowalne). Nie tak dawno temu był w Krakowie serwis foxa (znaczy chłopaki dilowali tą marką, i przy okazji robili nastawy). Nie wiem, czy jeszcze funkcjonują, ale od nich nawięcej się dowiesz w kwestii szczegułów. Namiary do znalezienia w necie, jak dobrze pamiętam firma "polon offroad team". Może ktoś jeszcze, w każdym razie zawsze to fajniej w rodzimym języku się dogadywać niż słać amory do regulacji za kałużę ...
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
dokładnie. Polon ogarnie ale też dojdzie do wniosku że najpierw trzeba mieć konkretne potrzeby. My kupując Foxy zgłaszamy wszelkie potrzeby i dane z auta klienta. Teraz np idzie komplet zrobiony pod wydumkę. Serwisowalność pełna. Wszystkie elementy można wymienić. W Warszawie w serwisie Ohlinsa tez można to zrobić. Ja miałem też okazję zmodernizować Foxy na pustyni i daje się je naprawić przez zamianę oringów i przy pomocy taśmy samowulkanizujacej się . Za olej posłużył płyn z AHC setki .
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
luki
przerabialem jakis czas temu podobny temat.
chcialem wypasione amory, ale jak to zawsze bywa fundusze ograniczone.
kupilem bilstainy 5150 z zewnetrznym zbiorniczkiem podawalem w stanach , masy mostow, auta, valving, rodzaje sprezyn itd.
efekt byl dupiaty, tyl mi dobijal, skok zle dobralismy itd. amor oczywiscie o pare klas nizszy od tych foxow , ale problem podobny.
po 2 latach kombinacji ze sprezynami , znajomy mechanik wrzucil mi jakies "zwykle" uzywki - czulem sie jakbym ohlinsy wrzucil.
reasumujac.
nie da sie wypasionego zawieszenia ustawic na oko czy kartce( chyba ze ma sie ogromna wiedze) .
jezeli chcesz dobry efekt, kup sobie foxy coilovery z regulacja ( z tego co wiem to w polsce kosztuja ok 2,5 - 3 k sztuka ) . po paru dniach testow bedziesz mial super amor.
Nie raz widzialem ile czasu trwa ustawianie rajdowych zawieszen , wcale nie jest to takie proste.
Suma sumarum wyjdzie ci niwiele drozej a bedziesz mial genialne zawieszenie.
Na rajdy bedziesz mogl sobie ustawic twoardo a do codziennej jazdy miekko.
przerabialem jakis czas temu podobny temat.
chcialem wypasione amory, ale jak to zawsze bywa fundusze ograniczone.
kupilem bilstainy 5150 z zewnetrznym zbiorniczkiem podawalem w stanach , masy mostow, auta, valving, rodzaje sprezyn itd.
efekt byl dupiaty, tyl mi dobijal, skok zle dobralismy itd. amor oczywiscie o pare klas nizszy od tych foxow , ale problem podobny.
po 2 latach kombinacji ze sprezynami , znajomy mechanik wrzucil mi jakies "zwykle" uzywki - czulem sie jakbym ohlinsy wrzucil.
reasumujac.
nie da sie wypasionego zawieszenia ustawic na oko czy kartce( chyba ze ma sie ogromna wiedze) .
jezeli chcesz dobry efekt, kup sobie foxy coilovery z regulacja ( z tego co wiem to w polsce kosztuja ok 2,5 - 3 k sztuka ) . po paru dniach testow bedziesz mial super amor.
Nie raz widzialem ile czasu trwa ustawianie rajdowych zawieszen , wcale nie jest to takie proste.
Suma sumarum wyjdzie ci niwiele drozej a bedziesz mial genialne zawieszenie.
Na rajdy bedziesz mogl sobie ustawic twoardo a do codziennej jazdy miekko.
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
witam
dziekuje za liczne odpowiedzi
szczerze mowiac mialem nadzieje ze ktos juz przechodzil przez ten problem i zna takie ustawienia ktore beda dobre, wkoncu J70 kilka w kraju jest....
a moze tak: wybrac ustawienie podobne do np dedykowanego trial mastera, tylko czy jest sens zapodawac foxy wtedy...?
tak sobie mysle ze jakosciowo sa pewnie lepsze niz TM, OME i takie tam
prosze o weryfikacje moich wydumek
pozdrawiam
Lukasz
dziekuje za liczne odpowiedzi
szczerze mowiac mialem nadzieje ze ktos juz przechodzil przez ten problem i zna takie ustawienia ktore beda dobre, wkoncu J70 kilka w kraju jest....
a moze tak: wybrac ustawienie podobne do np dedykowanego trial mastera, tylko czy jest sens zapodawac foxy wtedy...?
tak sobie mysle ze jakosciowo sa pewnie lepsze niz TM, OME i takie tam
prosze o weryfikacje moich wydumek
pozdrawiam
Lukasz
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
jeszcze tylko dodam ze te foxy o ktorych tu mowa moge miec w domu za $670 za 4 sztuki z transportem, czyli jak by tak dobrze policzyc to w kraju moge sobie kupic za te pieniadze Trial Master st2
doradzcie dobrzy ludzie
Lukasz
doradzcie dobrzy ludzie
Lukasz
Re: jakie wybrac ustawienia amortyzatorow FOX do KZJ70?
Kupujesz tanio bo cena jest dobra i inwestujesz w regulacje i zmianę charakterystyki. Wtedy wyjdzie na normalną cenę bo inaczej pewnie policzą za serwis kupionych w kraju a inaczej przyjezdnych.
Musisz podać dokładne wymiary mocowań bo w USA nawet nie wiedzą jak ten samochód wygląda.
Musisz podać dokładne wymiary mocowań bo w USA nawet nie wiedzą jak ten samochód wygląda.