ironman czy dobinson do lj70

Moderator: luk4s7

Ibuś
Posty: 3
Rejestracja: 17 lis 2010, 20:16
Auto: HZJ73
Kontakt:

ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Ibuś »

nie wiem czy na dobrym miejscu ten post ale ... mam pytanie co do zawiechy do lj70 co jest lepsze ironman czy dobinson o 3 cale auto bedzie sporo jezdzic w terenie ale tez bedzie urzytkowane do jazdy po miescie :)

BigU
Posty: 1016
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: BigU »

ja bym brał Dobinsona :D Iron niech idzie do Jeep bo tam jego miejsce :D

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Zibi »

Nie ma liftu 3 cali z dobinsonsa, jest lift 40 mm.

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Heniu »

Nie kłam :evil: bo jest 45-50 mm oraz 60-65mm :arrow: http://www.dobinsons.pl/?id=434" onclick="window.open(this.href);return false;

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: onasz »

Myślę ,że moge się tu wypowiedzieć ponieważ używałem i IM i Dobinsona. IM jest fajny do pierwszego może drugiego :wink: większego wyjazdu w teren a potem robi się straszne bujadło i to samo jest w Patrolach i Pajero. Natomiast Dobinson jest od początku sztywniejszy i dobrze sprawdza się do codziennego użytkowania jak również do sporadycznych - nawet cięższych wypraw w teren.Natomiast żadne z tych amorków nie dadzą rady w jako takim sporcie ,no ale do tego to już troche inne ceny :evil: Ale ja pogodziłem tych dwóch rywali i siedzą obok siebie i wtedy dają radę nawet w wygłupach
Załączniki
Babia Góra
Babia Góra
olkusz
olkusz

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Damian »

używałem IM, OME i jeździłem też na Dobinsonie
Dobinson do lekkiej 70tki wg mnie jest zbyt sztywny (to ogólnie cecha Dobinsonów)
fakt, jest b. mocny, ale brak mu elastyczności, jeżeli zamierzamy się trochę "poważniej" bawić w terenie

zbytnia sztywność powoduje, że np. przy szybszej jeździe terenowej koła zbyt często tracą kontakt z podłożem, przez co auto gorzej słucha kierownika
ma to też znaczenie przy przeprawie, w pewnych warunkach, kiedy np. siłowo pokonujemy gluta czy śliskie głazowisko

ja się trzymam znanej zasady: miękka sprężyna i sztywny amortyzator (w moim przypadku to sprężyna IM + amor OME)
zestaw dobrze działa, przy szybkiej jeździe na oeasach auto jest posłuszne, co może potwierdzić hashid :mrgreen:
oczywiście amory OME przy dłuższej, szybszej jeździe się gotują - alternatywy są już sporo droższe, ale to inna historia

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Damian »

i jeszcze co do IM - onasz napisał, że mu auto buja
to dlatego, że amory IM są słabiutkie, warto wziąść z tego zestawu springi, a dokupić porządny amortyzator - niekoniecznie OME ;) sam jestem ciekaw jakby to robiło z amorami Dobinsona
bądź pierwszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Heniu »

Damian ale jeździłeś na tym 45mm czy 60 mm?

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Damian »

60mm

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Zibi »

Heniu pisze:Nie kłam :evil: bo jest 45-50 mm oraz 60-65mm :arrow: http://www.dobinsons.pl/?id=434" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry ale albo nie umiesz czytać katalogów albo robisz to celowo. Spojrzyj w kataklog - o ile dobrze widzę tam jest oznaczenie GMV - czyli to jest zawieszenie do stałego obciążenia - np jeżdzenia z przyczepą lub dodatkowym zbiornikiem itd - trzeba auto obciążyć dodatkowo o jakies 200 kg aby stało normalnie. W przeciwnym przypadku zawias będzie za twardy i auto bedzie stało wyzej (65 mm ale to tez nie jest 3 cale). Tyle ze co z tego, ze bedzie stało wyzej jak zawias nie pracuje.

Następnym razm zanim zarzucisz komuś kłamsto poczytaj ze zrozumieniem katalog.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Zibi »

sorry literówka - powinno być GVM - Gross Vehicle Mass.

A teraz wyjaśnienie co to jest:

GVM Upgrades and Special Application Suspension Systems



The usable payload of most 4x4 vehicles these days is small. Additional optional equipment and two or three adult male occupants will bring the vehicle to its legal maximum weight. Long range fuel tanks or other heavy options will exceed the vehicles allowable Gross Vehicle Mass (GVM).
OEM manufacturer suspension is designed for comfort above all other considerations. Lovells design suspension for performance, whether load carrying capacity or enhanced road-holding.



Our heavy duty suspension kits are track tested at full rated load and also at empty for stability, braking performance and operator comfort.



We have also undertaken extensive testing of the following vehicles to increase the GVM to give greater and legal payloads. The following suspension upgrades are approved by the Australian Federal Government Department for Transport.



Lovells hold Compliance Plate Approval CPA 25742, as a secondary manufacturer, for GVM Upgrade for Toyota Landcruiser LC70 Cab Chassis/Troop Carrier to 3900kg. (Original GVM is 3300kg), CPA 25742-8 for Toyota Landcruiser LC76 Series 4 door Wagon to 3510kg. (Original GVM is 3000kg), CPA 28971 for secondary manufacturer GVM Upgrade for Nissan Patrol Cab Chassis Y61 to 3900kg. (Original GVM is 3400kg) and CPA 40257 for Toyota Landcruiser 200 Series Wagon to 3800kg (Original GVM is 3300kg).



We also wish to advise that we will be releasing a GVM Upgrade for Toyota Hilux to 3300kg, within the next 3-4 weeks.



Lovells have supplied GVM Upgrade Kits and Fleet Suspension systems for Australian Government Departments, mining, military, armoured/ballistic vehicles, fire, ambulance, police, heavy industry, television networks, power and gas companies, to name a few, these include the following:

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Heniu »

Zibi, zaczyna się niepotrzebna pyskówka.
Wchodzisz z nowym produktem - OK, ale niepotrzebnie chcesz reklamować Lovellsa próbując znaleźć minusy u konkurencji. Dodatkowo szukasz ich po omacku i nieudolnie.
Po pierwsze dobierając zawieszenia nie czytam katalogów tylko ich specyfikacje techniczne.
Ostro rzucasz angielskojęzycznymi określeniami technicznymi więc zapewne wiesz co to jest parametr RATE i jakie cechy pracy sprężyny charakteryzuje.
Próbujesz wszystkim dookoła wmówić, że sprężyny Dobinsons w wersjach wyższych niż 40mm są twardsze a tak nie jest.
Żeby nie byż gołosłownym poniżej podaje współczynniki RATE dla sprężyn do LJ70

C59-082 przód 45mm lift – 36,71 N/mm
C59-404 przód 60mm lift – 36,72 N/mm

C59-083 tył 50mm lift – 41,17 N/mm
C59-405 tył 65 mm lift – 41,17 N/mm

Po drugie samo oznaczenie GVM, nie charakteryzuje sprężyny jako przeznaczonej do dodatkowego obciążenia. Dopiero opis „coś tam” to GVM, określa jej dodatkową nośność.
Sprężyny tylne Dobinsons do LJ70 opisane są jako Medium Load to GVM, (ale w obu wersjach -zarówno 50mm jaki i 65mm, a nie jak sugerujesz tylko te wyższe). W tym przypadku oznacza to około 100kg dodatkowego obciążenia.


A tak na marginesie: nie próbuj innym zarzucać niekompetencji jeśli sam wypisujesz bzdury na temat swoich produktów.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Damian »

Panowie, rynku starczy dla każdego...

Awatar użytkownika
czakolo
Posty: 175
Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: czakolo »

Gwoli wyjaśnienia, bez wymądrzania się jakim to znawcą języków jestem, i bez wyrzucania kto tam ma rację a kto nie... :D
GVM to nic innego jak całkowita masa brutto samochodu dopuszczalna przez producenta, a więc masa auta + ładunek - nic innego!
A więc zwrot "Medium load to GVM" oznacza że sprężyny zwiększają standardowe GVM i do zwykłego załadunku można dodać dodatkowo "średnią" ilość sprzętu - znowu - bez wnikania co "średnia" oznacza... ;) a zawieszenie powinno dobrze pracować zarówno z jak i bez ładunku...

PS. nie wiem jak do J7 ale do J8 Dobinson ma w ofercie lift 75 mm czyli około 3 cale :)

pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 659
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: ironman czy dobinson do lj70

Post autor: Zibi »

Proponuję stonować, bo to TY zarzucileś mi kłamstwo. Forum nie jest od przekrzykiwania się i tak gwoli ścisłości - czy ja gdzieś w temacie reklamowałem lovellsa? bo jakoś nie zauwazyłem. Stwierdziłem tylko zgodnie z prawdą, że nie ma liftu 3 cale.

Nie zamierzam się kopać, jeśli ja popełniłem bład to chetnie za niego przeproszę. Opieram się jednak tylko na danych katalogowych i opiniach użytkowników co do twardości. Wyciągasz dane rate to prosze podaj czy to jest linear, raising czy falling. Bo to by akurat dużo powiedziało.

ODPOWIEDZ