mały problem wielka niewiadoma
Moderator: luk4s7
mały problem wielka niewiadoma
mam pytanko od kiedy zapaliła mi się kontrolka filtr w mojej lj70 ( z 87 roku) nie mam ładowania czy ktoś wie co sygnalizuje. Znajduje się po prawej stronie kierownicy nad kontrolką świec proszę o pomoc z góry dzięki
Re: mały problem wielka niewiadoma
kontrolka "filter" zapala się kiedy to czujnik w postaci pływaka zamontowany na filtrze paliwa zostanie podniesiony przez poziom wody w tymże - czyli złapałeś syfu do układu paliwowego. należy odkręcić kranik pod filtrem i spuścić wodę i zaobserwować czy zgaśnie kontrolka no przed zimą wymienić filtr bo będzie słabo - jak woda będzie nisko w filtrze i zamarznie a syf masz np. w baku to zamrożony czujnik już nie będzie działał a woda elegancko dalej będzie przedzierać się w stronę pompy itd. jeśli po spuszczaniu i wymianie filtra nie gaśnie szukać zwarcia.zielu pisze:mam pytanko od kiedy zapaliła mi się kontrolka filtr w mojej lj70 ( z 87 roku) nie mam ładowania czy ktoś wie co sygnalizuje. Znajduje się po prawej stronie kierownicy nad kontrolką świec proszę o pomoc z góry dzięki
Re: mały problem wielka niewiadoma
wielkie dzięki za pomoc jutro sprawdzę czy to to :D:D
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: mały problem wielka niewiadoma
Miałem dokładnie to samo-kontrolka filter działa jeżeli czujnik jest oryginalnie, jeżeli go nie ma, a u mnie nie ma zapala się gdy jest cos nie tak z ładowaniem ( nie wiem czemu ale u mnie tak było). Raz oznaczała obluzowanie klemy na aku, a raz jakies niestykające kabelki. W każdym razie z filtrem ani paliwem nie miała nic wspólnego. Ogarnij altrenator, kable, ogolnie ładowanie, u mnie ta kontrolka zapalała sie zazwyczaj równolegle z kontrolka ładowania.Pozdr
Re: mały problem wielka niewiadoma
a mam pytanko czy ma ktoś może schemat ładowania do lj70 z 87r ????? i co to jest relay cleaner cont. ????? jeszcze takie jedno pytanko ?????
Re: mały problem wielka niewiadoma
Tak, przy problemach z łądowaniem zapala się tez kontrolka "filter" ale nie ma nic z nim wspólnego.
Tak to zrobili, żeby wyraźnie była widoczna awaria a a ta lampka jest duża i pomarańczowa.
Powinna się wtedy też jednocześnie świecić lampka t-belt i kontrolka ładowania a wskaźnik bedzie pokazywal nizsze napiecie.
Tak to zrobili, żeby wyraźnie była widoczna awaria a a ta lampka jest duża i pomarańczowa.
Powinna się wtedy też jednocześnie świecić lampka t-belt i kontrolka ładowania a wskaźnik bedzie pokazywal nizsze napiecie.
Re: mały problem wielka niewiadoma
normalnie jak byś siedział w aucie i widział coś takiego się dzieje kurde najgorsze że nie możemy dojść co i jak z tym ładowaniem niby wszystko dobre a nie ładuje kurde w cywilnej działa a w tej do katowania nie i nie wiem już co z nią zrobić dlatego był bym bardzo wdzięczny jak by ktoś posiadał w miarę przejrzysty schemat ładowania czy mógł by go jakoś udostępnić
Re: mały problem wielka niewiadoma
U mnie ostatnio taki objaw spowodowały słabe styki na klemach akumulatora.
W poprzedniej LJ73 ustawić trzeba było regulator napięcia.
W poprzedniej LJ73 ustawić trzeba było regulator napięcia.
Re: mały problem wielka niewiadoma
znaczy się jak ustawić to jego da się jakoś ustawiać bo o tym to nie wiedziałem
Re: mały problem wielka niewiadoma
Starsze LJ mają mechaniczny regulator napięcia na prawym nadkolu.
Ustawia się go przez zmianę naciągu sprężynki odciągowej płytki elektromagnesu. Odgina się po prostu języczek od spręzynki. W manualu jest to opisane.
Dla próby przełóż regulator i drugiej Toyki to bedzie wiadomo czy to jest przyczyna.
Ustawia się go przez zmianę naciągu sprężynki odciągowej płytki elektromagnesu. Odgina się po prostu języczek od spręzynki. W manualu jest to opisane.
Dla próby przełóż regulator i drugiej Toyki to bedzie wiadomo czy to jest przyczyna.
Re: mały problem wielka niewiadoma
regulator na pewno nie jest przyczyną był sprawdzany i w drugim ładuje alternator też mi gość sprawdzał i niby też dobry ale chyba będę musiał go i tak dać jeszcze komuś do zweryfikowania bo coś mi się nie podoba w nim niby diody wymienione niby miał być git a tu kicha. Obawiam się jeszcze że mi kacap zwarcie zrobił bo jak twierdził nie trzeba klemy zdejmować do montażu alternatora ja uważałem inaczej ale chyba i tak zrobił po swojemu normalnie osiwieje przez te prądy. Kurde w cywilnej wszystko śmiga a w tej nie chce.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: mały problem wielka niewiadoma
Próbowałem coś zrobić z tym regulatorem bo u mnie było z kolei za dużo. Jak odgiąłem sprężynkę to napięcie cały czas spada aż do zbyt małego(jakby w ogle nie było ładowania) , kiedy dognę to rośnie aż do zbyt dużego. Nie wiem czy ja coś zle robie, czy może regulator nie sprawny. Czy to może być wyłącznie wina regulatora, czy altek też coś knoci?
Re: mały problem wielka niewiadoma
A jesteś może w posiadaniu tej instrukcji ustawiania regulatora. Jeżeli tak to ja ładnie prosić o udostępnienie...piter69A pisze:Starsze LJ mają mechaniczny regulator napięcia na prawym nadkolu.
Ustawia się go przez zmianę naciągu sprężynki odciągowej płytki elektromagnesu. Odgina się po prostu języczek od spręzynki. W manualu jest to opisane.
Dla próby przełóż regulator i drugiej Toyki to bedzie wiadomo czy to jest przyczyna.