blacharka w J7
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
blacharka w J7
hello
właśnie wziąłem się za blacharkę nadkoli i słupków środkowych
jaką stosować blachę do łączeń
czy oryginalnie blacha w 7 była kryta czymś na kształt baranka? jak mocno blachy winny zachodzić na siebie na zakładkę gdy łatam dziury.
czym zabezpieczyć blachy po połataniu? - podkład i farba czy jakieś specjalne specyfiki najpierw
czy gniazdo sprężyny na moście można gdzieś kupić ?
właśnie wziąłem się za blacharkę nadkoli i słupków środkowych
jaką stosować blachę do łączeń
czy oryginalnie blacha w 7 była kryta czymś na kształt baranka? jak mocno blachy winny zachodzić na siebie na zakładkę gdy łatam dziury.
czym zabezpieczyć blachy po połataniu? - podkład i farba czy jakieś specjalne specyfiki najpierw
czy gniazdo sprężyny na moście można gdzieś kupić ?
Re: blacharka w J7
Wiem jakie mozesz zabezpieczenie zrobic ktore na gola blache mozna zrobic. ja tak zrobilem.
http://picasaweb.google.com/10880792832" onclick="window.open(this.href);return false; ... IOBYCOBRA#
http://picasaweb.google.com/10880792832" onclick="window.open(this.href);return false; ... IOBYCOBRA#
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: blacharka w J7
link nie robi
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: blacharka w J7
pytanie do tych co robili
między nadkolem a błotnikiem rdza zżarła łączenie i jest jedna totalna dziura
czy w takim przypadku lepiej jest połatać łączenie wspornikami co np 5 cm a resztę uzupełnić jakąś żywicą/laminatem
czy też lepiej starać się wszytko wyspawać wszystko na szczelnie
między nadkolem a błotnikiem rdza zżarła łączenie i jest jedna totalna dziura
czy w takim przypadku lepiej jest połatać łączenie wspornikami co np 5 cm a resztę uzupełnić jakąś żywicą/laminatem
czy też lepiej starać się wszytko wyspawać wszystko na szczelnie
Re: blacharka w J7
Choć nie miałem u siebie dużego ubytku ale wspawano mi brakujące kawałki blachy tak jak jest w oryginale zgodnie ze sztuką i z tego co pamiętam nie było to łatwe. Blachy połączyli tą specjalną gumą, minęło od tego czasu pięć lat i jest OK.
Re: blacharka w J7
Takie połączenia nie są trudne co pracochłonne. Nie wiem czy łatasz sam czy ktoś ci pomaga. Reperaturki zewnętrznych błotników kupisz np tu http://www.wyprawa4x4.pl/info/toyota_j7 ... _-299.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Łączenie błotnika zewnętrznego z wewnętrznym to dłubanina przy docinaniu i kształtowaniu blachy. Idealnie nie dopasujesz, ale jak pisał Heniu w sklepach blacharsko-lakierniczych można zakupić specjalną gumę na spawy. Nakładasz to przy pomocy twardego pędzla lub szpachelki. Gumę tą stosują fabrycznie w połączeniu spawów w elementach samochodowych. Jak dobrze spasujesz utkasz gumą to i woda się nie dostanie a to najważniejsze. Blacha na spawy powinna być samochodowa idź do blacharza to ci co odpali. Ja wszystkie spawy robię ze zwykłej blachy ocynk gdzie się spali przy spawaniu ocynk od wewnątrz to trudno ale całości nie musisz wytrawiać . Jedyny mankament trudniej się spawa. Wewnątrz przy spawaniu łat stosujesz zakładki po około 1 cm. Spawasz punktowo co 1-1,5cm. Całość zabezpieczam corizonem - to farba tlenowa stosowana w okrętownictwie. Robiliśmy eksperymenty - pomalowany element zostawiliśmy na dworze w zimę. Wiosną po oczyszczeniu pod powłoką farby była śliczna blacha. Corizonem można malować wszelakie blachy również ocynk. Jako zabezpieczenie spodu, ramy i nadkoli polecam tzw. baranek np: APP 200 a do jego utwardzenia APP 100. Opłaca się stosować tylko z kompresorem - nie baw się w żadne spraye. Moja LJ od spodu jest tak zakonserwowana, że nie powinna rdzewieć nawet codziennie topiona (ale to tylko marzenie).
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: blacharka w J7
z powodu tego baranka to ja mam teraz rudą szalejaca po całej budzie
żadnego baranka nie będzie ale guma na pędzel w dużej ilości zostanie zastosowana
dzięki za info z tym corizonem
żadnego baranka nie będzie ale guma na pędzel w dużej ilości zostanie zastosowana
dzięki za info z tym corizonem
Re: blacharka w J7
Jeszcze się wtrącę. Oczywiście mój opis dotyczy konserwacji ramy leciwej wiekiem i wyglądem, która utraciła oryginalny czarny kolor na rzecz czerwonej rdzy. Gdy nie planujemy piaskowania ramy, tylko doraźną naprawę nie mamy możliwości idealnego przygotowania blachy - brak dostępu. Ale najważniejszy jest sam podkład - to co pisałem corizon i jeszcze raz corizon. Tlenkowa farba (corizon) to sprawdzony środek - trwale się łączy z blachą wgryza w rdzę i jeśli ją dodatkowo zabezpieczyć środkiem w postaci gumowego barana to zamortyzuje ci uderzenia żwiru, drobne otarcia nie niszcząc struktury podkładu. Przy stosowaniu tegoż baranka jest istotna jakość i rodzaj specyfiku. Tak jak pisałem jak zastosujesz APP 200 i nie utwardzisz 100 to będzie lipa. Ze względu na konstrukcję ramy (profil zamknięty) proponuję zastosowanie jeszcze środek do wewnątrz ramy (w profile zamknięte). To głęboko penetrujące środki, które tworzą tłustą strukturę i wypierają wodę - która ma tendencję do odkładania się w tym typie konstrukcji.
Starości nie oszukać jak jest rdza to już będzie wychodzić tu i tam. Nasze samochody to nie bulwarówki jeżdżone od święta, a w deszcz i zimę trzymane w garażu. Dlatego nawet stosowanie dobrych środków blacharskich powstrzyma rdzę tylko doraźnie.
Starości nie oszukać jak jest rdza to już będzie wychodzić tu i tam. Nasze samochody to nie bulwarówki jeżdżone od święta, a w deszcz i zimę trzymane w garażu. Dlatego nawet stosowanie dobrych środków blacharskich powstrzyma rdzę tylko doraźnie.
Re: blacharka w J7
witam , dlaczego jak piszesz rdza szaleje pod barankiem , czy podłoże było dobrze wyczyszczone ze rdzy , odrdzewione porządnym odrdzewiaczem
kpeugeot pisze:z powodu tego baranka to ja mam teraz rudą szalejaca po całej budzie
żadnego baranka nie będzie ale guma na pędzel w dużej ilości zostanie zastosowana
dzięki za info z tym corizonem
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2509
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: blacharka w J7
nie wiem czy było oczyszczone takiego już kupiłem
ale co tylko widzę odstającego baranka to liczę się z porządną rdzą pod nim - i niestety widzę takich miejsc coraz więcej
ale co tylko widzę odstającego baranka to liczę się z porządną rdzą pod nim - i niestety widzę takich miejsc coraz więcej
Re: blacharka w J7
I jesli juz to szukajcie reperaturek takich jak byly np w polcarze za 180zl szt ktore konczyly sie za tym szerokim przetloczeniem na boku samochodu, moze jeszcze gdzies znajdziecie.
Re: blacharka w J7
w żadnym wypadku nie kładziemy jakiegokolwiek baranka na pojazd terenowy, nawet najlepszej firmy produkt ma właściwości "picia" wody przy czym wchłonięta np. w zimie, zamarza i z zew. jest pięknie ładnie a pod powłoką rdza zbiera plony, farby tlenkowe czy poliwinylowe to rozwiązania na chwilę, fakt mają bardzo dobrą adhezję do podłoża lecz inne środki kładzione "na nie" bardzo słabo się ich trzymają, najwłaściwszym rozwiązaniem jest jako podkład epoksyd, a do zamknięcia poliuretan, wspomnianą gumę stosować na pierwszą warstwę epoksydu (ona uszczelnia,a nie zabezpiecza przed rdzą), teraz coś o spawach, najskuteczniejsza jest spoina do czoła i spaw ciągły, jeśli umiejętności niewystarczające to na zakładkę, przy czym zakładka jak najmniejsza nawet 1-2mm i spaw również ciągły, w żadnym wypadku nie stosujemy spawu punktowego chyba że robimy rzeźbę, przy odpowiednim spawaniu nie przegrzejemy blachy.
Re: blacharka w J7
Nie wiem czy bylo ale jest pare przydatnych reparaturek do J7
http://www.autoblechteile.de/index.php? ... ebe3041735
http://www.autoblechteile.de/index.php? ... ebe3041735
Re: blacharka w J7
Moze ktos polecic blacharza w wawie i okolice kto ma doswiadczenie w lepieniu terenowek.
Zalezy mi ze by bylo solidnie, nie slicznie,no i tanio ma sie rozumiec.
Samochod J7.Do roboty nadkola tyl ,progi ... najlepiej bez reperaturek.
Przy okazji ; zeby zalozyc kola 16 terenowe trzeba powiekszac nadkola?
Dzieki.
Zalezy mi ze by bylo solidnie, nie slicznie,no i tanio ma sie rozumiec.
Samochod J7.Do roboty nadkola tyl ,progi ... najlepiej bez reperaturek.
Przy okazji ; zeby zalozyc kola 16 terenowe trzeba powiekszac nadkola?
Dzieki.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: blacharka w J7
Jakie to koła 16 Jak założysz gumy jak do Nivy na pewno wejdą.