blacharka w J7

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

blacharka w J7

Post autor: kpeugeot »

hello

właśnie wziąłem się za blacharkę nadkoli i słupków środkowych

jaką stosować blachę do łączeń

czy oryginalnie blacha w 7 była kryta czymś na kształt baranka? jak mocno blachy winny zachodzić na siebie na zakładkę gdy łatam dziury.

czym zabezpieczyć blachy po połataniu? - podkład i farba czy jakieś specjalne specyfiki najpierw

czy gniazdo sprężyny na moście można gdzieś kupić ?

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: Cobra »

Wiem jakie mozesz zabezpieczenie zrobic ktore na gola blache mozna zrobic. ja tak zrobilem.

http://picasaweb.google.com/10880792832" onclick="window.open(this.href);return false; ... IOBYCOBRA# :mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: kpeugeot »

link nie robi

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: kpeugeot »

pytanie do tych co robili

między nadkolem a błotnikiem rdza zżarła łączenie i jest jedna totalna dziura
czy w takim przypadku lepiej jest połatać łączenie wspornikami co np 5 cm a resztę uzupełnić jakąś żywicą/laminatem

czy też lepiej starać się wszytko wyspawać wszystko na szczelnie

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: Heniu »

Choć nie miałem u siebie dużego ubytku ale wspawano mi brakujące kawałki blachy tak jak jest w oryginale zgodnie ze sztuką i z tego co pamiętam nie było to łatwe. Blachy połączyli tą specjalną gumą, minęło od tego czasu pięć lat i jest OK.

GIZMO
Posty: 5
Rejestracja: 15 sie 2010, 19:37
Auto: Land Cruiser LJ70
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: GIZMO »

Takie połączenia nie są trudne co pracochłonne. Nie wiem czy łatasz sam czy ktoś ci pomaga. Reperaturki zewnętrznych błotników kupisz np tu http://www.wyprawa4x4.pl/info/toyota_j7 ... _-299.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Łączenie błotnika zewnętrznego z wewnętrznym to dłubanina przy docinaniu i kształtowaniu blachy. Idealnie nie dopasujesz, ale jak pisał Heniu w sklepach blacharsko-lakierniczych można zakupić specjalną gumę na spawy. Nakładasz to przy pomocy twardego pędzla lub szpachelki. Gumę tą stosują fabrycznie w połączeniu spawów w elementach samochodowych. Jak dobrze spasujesz utkasz gumą to i woda się nie dostanie a to najważniejsze. Blacha na spawy powinna być samochodowa idź do blacharza to ci co odpali. Ja wszystkie spawy robię ze zwykłej blachy ocynk gdzie się spali przy spawaniu ocynk od wewnątrz to trudno ale całości nie musisz wytrawiać . Jedyny mankament trudniej się spawa. Wewnątrz przy spawaniu łat stosujesz zakładki po około 1 cm. Spawasz punktowo co 1-1,5cm. Całość zabezpieczam corizonem - to farba tlenowa stosowana w okrętownictwie. Robiliśmy eksperymenty - pomalowany element zostawiliśmy na dworze w zimę. Wiosną po oczyszczeniu pod powłoką farby była śliczna blacha. Corizonem można malować wszelakie blachy również ocynk. Jako zabezpieczenie spodu, ramy i nadkoli polecam tzw. baranek np: APP 200 a do jego utwardzenia APP 100. Opłaca się stosować tylko z kompresorem - nie baw się w żadne spraye. Moja LJ od spodu jest tak zakonserwowana, że nie powinna rdzewieć nawet codziennie topiona (ale to tylko marzenie).

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: kpeugeot »

z powodu tego baranka to ja mam teraz rudą szalejaca po całej budzie

żadnego baranka nie będzie ale guma na pędzel w dużej ilości zostanie zastosowana
dzięki za info z tym corizonem

GIZMO
Posty: 5
Rejestracja: 15 sie 2010, 19:37
Auto: Land Cruiser LJ70
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: GIZMO »

Jeszcze się wtrącę. Oczywiście mój opis dotyczy konserwacji ramy leciwej wiekiem i wyglądem, która utraciła oryginalny czarny kolor na rzecz czerwonej rdzy. Gdy nie planujemy piaskowania ramy, tylko doraźną naprawę nie mamy możliwości idealnego przygotowania blachy - brak dostępu. Ale najważniejszy jest sam podkład - to co pisałem corizon i jeszcze raz corizon. Tlenkowa farba (corizon) to sprawdzony środek - trwale się łączy z blachą wgryza w rdzę i jeśli ją dodatkowo zabezpieczyć środkiem w postaci gumowego barana to zamortyzuje ci uderzenia żwiru, drobne otarcia nie niszcząc struktury podkładu. Przy stosowaniu tegoż baranka jest istotna jakość i rodzaj specyfiku. Tak jak pisałem jak zastosujesz APP 200 i nie utwardzisz 100 to będzie lipa. Ze względu na konstrukcję ramy (profil zamknięty) proponuję zastosowanie jeszcze środek do wewnątrz ramy (w profile zamknięte). To głęboko penetrujące środki, które tworzą tłustą strukturę i wypierają wodę - która ma tendencję do odkładania się w tym typie konstrukcji.
Starości nie oszukać jak jest rdza to już będzie wychodzić tu i tam. Nasze samochody to nie bulwarówki jeżdżone od święta, a w deszcz i zimę trzymane w garażu. Dlatego nawet stosowanie dobrych środków blacharskich powstrzyma rdzę tylko doraźnie.

robi55
Posty: 81
Rejestracja: 15 cze 2009, 20:46
Auto: Suzuki Jimny
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: robi55 »

witam , dlaczego jak piszesz rdza szaleje pod barankiem , czy podłoże było dobrze wyczyszczone ze rdzy , odrdzewione porządnym odrdzewiaczem
kpeugeot pisze:z powodu tego baranka to ja mam teraz rudą szalejaca po całej budzie

żadnego baranka nie będzie ale guma na pędzel w dużej ilości zostanie zastosowana
dzięki za info z tym corizonem

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: kpeugeot »

nie wiem czy było oczyszczone takiego już kupiłem

ale co tylko widzę odstającego baranka to liczę się z porządną rdzą pod nim - i niestety widzę takich miejsc coraz więcej

qbartx
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2007, 10:56
Auto: J70 86' j71 90'

Re: blacharka w J7

Post autor: qbartx »

I jesli juz to szukajcie reperaturek takich jak byly np w polcarze za 180zl szt ktore konczyly sie za tym szerokim przetloczeniem na boku samochodu, moze jeszcze gdzies znajdziecie.

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: kmiecio »

w żadnym wypadku nie kładziemy jakiegokolwiek baranka na pojazd terenowy, nawet najlepszej firmy produkt ma właściwości "picia" wody przy czym wchłonięta np. w zimie, zamarza i z zew. jest pięknie ładnie a pod powłoką rdza zbiera plony, farby tlenkowe czy poliwinylowe to rozwiązania na chwilę, fakt mają bardzo dobrą adhezję do podłoża lecz inne środki kładzione "na nie" bardzo słabo się ich trzymają, najwłaściwszym rozwiązaniem jest jako podkład epoksyd, a do zamknięcia poliuretan, wspomnianą gumę stosować na pierwszą warstwę epoksydu (ona uszczelnia,a nie zabezpiecza przed rdzą), teraz coś o spawach, najskuteczniejsza jest spoina do czoła i spaw ciągły, jeśli umiejętności niewystarczające to na zakładkę, przy czym zakładka jak najmniejsza nawet 1-2mm i spaw również ciągły, w żadnym wypadku nie stosujemy spawu punktowego chyba że robimy rzeźbę, przy odpowiednim spawaniu nie przegrzejemy blachy.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: MaxLux »

Nie wiem czy bylo ale jest pare przydatnych reparaturek do J7

http://www.autoblechteile.de/index.php? ... ebe3041735

Biafer
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:57

Re: blacharka w J7

Post autor: Biafer »

Moze ktos polecic blacharza w wawie i okolice kto ma doswiadczenie w lepieniu terenowek.
Zalezy mi ze by bylo solidnie, nie slicznie,no i tanio ma sie rozumiec.
Samochod J7.Do roboty nadkola tyl ,progi ... najlepiej bez reperaturek.
Przy okazji ; zeby zalozyc kola 16 terenowe trzeba powiekszac nadkola?
Dzieki.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: blacharka w J7

Post autor: sebastian44 »

Jakie to koła 16 :shock: Jak założysz gumy jak do Nivy na pewno wejdą.

ODPOWIEDZ