Stukot w kierownicy
Moderator: luk4s7
Stukot w kierownicy
Witajcie,to znowu ja z zapytaniem
Co moze być przyczyną stukotu metalicznego w kierownicy,kiedy jade samochodem i są jakieś nierównosci na drodze słysze jakieś stukanie od czasu do czasu ,które dochodzi od układu kierowniczego .Auto nie sciąga na zadną strone
Pozdrawiam
Co moze być przyczyną stukotu metalicznego w kierownicy,kiedy jade samochodem i są jakieś nierównosci na drodze słysze jakieś stukanie od czasu do czasu ,które dochodzi od układu kierowniczego .Auto nie sciąga na zadną strone
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Stukot w kierownicy
Krzyżaki drążka kiery. W starszych wersjach były one wymienialne, w młodszych są zaprasowywane, i wymienia się cały drążek.
Re: Stukot w kierownicy
A stuka ta część rozsuwana drążka w kształcie krzyża. Krzyżaki można wymienić ale na długo z doświadczenia to nie starcza bo i tak są zazwyczaj luzy na opisanym przez mła elemencie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Stukot w kierownicy
Czyli kompensator długości.
Tak ogólniej - nie we wszystkich toykach 4x4 wygląda on tak samo. Są przynajmniej trzy typy (tyle widziałem). Dwa teleskopowe (krzyżowy, o którym Kylon pisze i taki ni to eliptyczny, ni to prostokątny), oraz "harmonijkowy". Ten ostatni nie nabiera luzów, bo nie ma tam ruchomych części.
Ten element ma dwa zadania - służy do dopasowania długości drążka w razie ruchów nadwozia względem ramy, ale też i jest zabezpieczeniem w razie dzwonu czołowego, coby kierownica nie przenosiła kierownika na tylne siedzenie w takim przypadku. Dlatego nawet wyluzowanego drążka (tego w wersji teleskopowej) nie można po prostu zaspawać - trzeba wymienić na nowy.
Tak ogólniej - nie we wszystkich toykach 4x4 wygląda on tak samo. Są przynajmniej trzy typy (tyle widziałem). Dwa teleskopowe (krzyżowy, o którym Kylon pisze i taki ni to eliptyczny, ni to prostokątny), oraz "harmonijkowy". Ten ostatni nie nabiera luzów, bo nie ma tam ruchomych części.
Ten element ma dwa zadania - służy do dopasowania długości drążka w razie ruchów nadwozia względem ramy, ale też i jest zabezpieczeniem w razie dzwonu czołowego, coby kierownica nie przenosiła kierownika na tylne siedzenie w takim przypadku. Dlatego nawet wyluzowanego drążka (tego w wersji teleskopowej) nie można po prostu zaspawać - trzeba wymienić na nowy.
Re: Stukot w kierownicy
Jest jeszcze jedna opcja Hella FF300. U mnie tak stukało i stukało... Najpierw sam właziłem pod auto i ruszałem wszystkim czym się dało. Potem skakałem na progu, a kumpel nurkował pod autem i nasluchiwał... i tak przez 2 miesiace.
Aż w końcu przez przypadek podczas mycia samochodu, przejechałem szczotką po halogenie i usłyszałem znajomy stukot
(tył obudowy stukał o metal pod atrapą)
pozdrawiam
Aż w końcu przez przypadek podczas mycia samochodu, przejechałem szczotką po halogenie i usłyszałem znajomy stukot
(tył obudowy stukał o metal pod atrapą)
pozdrawiam
Re: Stukot w kierownicy
To jeszcze do takich stukaczy należą rolki od wyciągarki
Re: Stukot w kierownicy
no i klasyk mazowiecki - szekla przyczepiona do uchwytu ciągania
Re: Stukot w kierownicy
Z tym drążkiem kierownicy można sobie poradzić samemu przy wymianie czy to skomplikowane i muszę do mechanika jechać,i gdzie go można kupić.Ostatnio to więcej po mechanikach jeżdze jak po drogach,narazie jestem na etapie wymiany głowicy i mam nadzieje ze jakiś czas będzie spokój.
Dziękuje wszystkim za porady.
Dziękuje wszystkim za porady.
Re: Stukot w kierownicy
Możesz samemu jeśli potrafisz. Tylko Toyota - nie ma zamiennika, a używka starczy albo i nie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Stukot w kierownicy
Jedna uwaga - przy tego typu drążkach (z dwoma przegubami krzyżakowymi), podobnie jak w wałach napędowych, istotne jest wzajemne ustawienie obu krzyżaków względem siebie. W przypadku kierownicy nie ma co prawda obawy o wibracje, ale jednak powinno to być złożone tak, jak ma być.
Najprościej jest po prostu zaznaczyć markerem pozycję, w jakiej było złożone oryginalnie (no chyba że są podejrzenia, że już było złożone byle jak, wtedy trza sięgnąć do manuala).
Nieprawidłowe złożenie tego (w bardzo skrajnych przypadkach, i nie dotyczy J7, bo tam drążek kiery idzie prawie prosto) powoduje, że na samym drążku robi się nieliniowa przekładnia.
Jak kto ciekawy o co biega dokładniej, to polecam pogrzebanie po necie w temacie "przegubu kardana", i zachowania się tego układu pod dużymi kątami.
Najprościej jest po prostu zaznaczyć markerem pozycję, w jakiej było złożone oryginalnie (no chyba że są podejrzenia, że już było złożone byle jak, wtedy trza sięgnąć do manuala).
Nieprawidłowe złożenie tego (w bardzo skrajnych przypadkach, i nie dotyczy J7, bo tam drążek kiery idzie prawie prosto) powoduje, że na samym drążku robi się nieliniowa przekładnia.
Jak kto ciekawy o co biega dokładniej, to polecam pogrzebanie po necie w temacie "przegubu kardana", i zachowania się tego układu pod dużymi kątami.
Re: Stukot w kierownicy
Podziękował bardzo .
Re: Stukot w kierownicy
Ja mam podobny problem a mianowicie przy jeździe po nierównościach a nawet przy hamowaniu i raptownym ruszaniu kierownica rusza się w przód i tył tak jak by była odkręcona kolumna ale nie jest. Najpierw myślałem że to luzy na krzyżaku ale jest ok,potem że tuleje wahaczy tylnych bo były lekko wyrobione i że przenosi po ramie więc wymieniłem,przednie są ok ale i to nic nie dało .Wszystko co widoczne jest poskręcane i bez zauważalnych luzów więc co to k..wa może być? Wrażenie takie jakby kierownica mała się zaraz urwać.
Re: Stukot w kierownicy
Witaj.To mamy ten sam problem tyle ze ja jeszcze go nie rozwiązałem a nawet nic nie rozbierałem bo miedzy czasie wyszły inne uszkodzenia samochodu i auto nie jezdzi a mianowicie stoi u blacharza i dopiero po tym zabiorę sie za to stukanie,juz kupiłem krzyzak kierownicy jak koledzy radzili i zobacze czy to faktycznie to.Jak co będę informował o postępach w usuwaniu usterki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Stukot w kierownicy
Przecież napisałem co to
Re: Stukot w kierownicy
Znaczy sie to:
To jest widoczne od strony komory silnika zaraz przy grodzi?
kylon pisze:A stuka ta część rozsuwana drążka w kształcie krzyża. Krzyżaki można wymienić ale na długo z doświadczenia to nie starcza bo i tak są zazwyczaj luzy na opisanym przez mła elemencie.
To jest widoczne od strony komory silnika zaraz przy grodzi?