wyciek z tylnego bebna LJ73

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

Witam!

LJ73 88r 2LT

Dzis przez przypadek zauwazylem na tylnym prawym kole od wewnetrznej strony na oponie jakis slady wycieku.
Pierwsza mysl to cylinderek hamulcowy wiec w wolnej chwili auto do gory i kole z bebnem na zewnatrz, i tutaj niespodzianka:

cylinderek suchy, ale okladziny mokre w oleju przekladniowym tak samo beben w srodku caly w oleju i to on wyciekal.

Wiec prawdopodobnie uszczelniacz padl i teraz pytanie do was koledzy doswiadczeni :)

Szukalem ale nic konkretnego nie znalazlem

Zeby wymienic ten uszczelniacz co musze demontowac, na co sie nastawiac i co odrazu kupowac zeby nie zostac z jakims brakujacym pierscieniem czy lozyskiem. Przod byl opisany bardzo fajnie i poszlo gladko, ale tylu nie znalazlem :/

Moze jakos da sie wyjac polos latwo, choc podejzewam ze latwo nie bedzie, cos czytalem juz o jakims pierscieniu w LJ100 wiec pewnie tutaj to samo. Ma ktos moze jakies rysunki pogladowe jak to wyglada?

Z gory dziekuje i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: fobos »

Też to miałem, tylko u mnie poleciało łożysko, a opiłki z koronki rozwaliły uszczelniacz.
Tu masz wszystko opisane, oczywiście w wersji dla J70 '89.

http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=1608" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

No patrz a tyle szukalem :O zmeczony czlowiek po pracy.

Kawka i lektura i znowu z twoim postem bede babral lapy w smarach :D

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: kylon »

- zdejmujesz koło po wcześniejszym zabezpieczeniu mostu na kobyłce
- spuszczasz olej z mostu
- zdejmujesz bęben hamulcowy (czasem trzeba poluzować szczęki jeśli jest próg na bębnie)
- odczepiasz od tyłu linkę hamulcową zdejmując kołek z zabezpieczeniem
- zdejmujesz szczęki i wszelkie zabezpieczenia
- odkręcasz przewód hamulcowy od cylinderka wcześniej zaciskając przewód gumowy aby nie zszedł cały płyn z układu
- odkręcasz cztery nakrętki M14 od strony pochwy mostu (najlepiej użyć klucza sześciokątnego, dwunastokątny potrafi się obmykać śrubę jeśli jest mocno zapieczona)
- wyciągasz półoś

W tym miejscu zaczynają się problemy :mrgreen:
- zdejmujesz zeger zabezpieczający pierścień
- podgrzewasz pierścień i na prasie go wyciskasz (prasa musi być na tyle wysoka aby zmieściła Ci się półoś w pionie)
- możesz w warunkach polowych ściąć go szlifierką ale uważaj aby nie uszkodzić półosi
- po zdjęciu owego wyjmujesz łożysko
- czyścisz wszystkie elementy
- wkładasz łożysko na miejsce
- podgrzewasz pierścień do temp 100 stopni (np w garnku z wodą)
- wciskasz go delikatnie i równomiernie na prasie
- zakładasz seger
- wymieniasz uszczelniacz kurzowy
- wymieniasz uszczelniacz na półosi (znajduje się w pochwie mostu).
- zakładasz oring na pochwę mostu
- i działasz dalej w drugą stronę czyli wszystko składasz
- wsuwając półoś nie kładziesz jej na nowym uszczelniaczu.

Ot cała filozofia
Zestawy kompletne występują (np TT) lub na części jak kto woli. Zestawy w IC itp posiadają tylko łożysko z jednym uszczelniaczem reszta wtedy na części w ASO.

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

na wyprawa4x4 nie moge ogarnac zestawu, ciezko mi tam szukanie idzie. Poszukam i zamawiam.

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!

P.S. Tez sam bede walczyl choc moglbym oddac i w tym czasie zarobic na naprawe spokojnie :) A tylko dlatego ze u nas tez brak dobrych opinii na temat takich napraw :/ (zachodnio-pomorskie)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: kylon »

WBKHL1 w dziale piasty

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

Zamowione

Dziekuje za pomoc i zdam relacje po pracy.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: Rokfor32 »

Parę uwag w przypadku roboty mającej na celu doraźne usunięcie wycieku, a nie kompletny remont mostu ... :mrgreen:

Ważne jest, aby zablokować ucieczkę płynu hamulcowego (po odkręceniu przewodu od cylinderka w tarczy kotwicznej). Ja stosuję kleszcze morsa na przewodzie elastycznym łączącym most z resztą układu hamulcowego. Szybko i bezproblemowo.
Drugie - olej w moście. Wystarczy most przechylić, czyli podnieść niesymetrycznie, w pobliżu jednego z kół. Parę stopni przechyłu wystarcza, żeby nawet kropla nie wyciekła :wink:
Trzecie - jeżeli do wymiany jest tylko simering, to nie ma potrzeby demontować po kolei elementów z koła. Cały moduł półosi, wraz z piastą i hamulcami schodzi po odkręceniu go od pochwy mostu (4 nakrętki na klucz 14mm). Czasem z lenistwa nawet koła nie ściągam ... :mrgreen: (konieczne jest jedynie odpięcie linki od hamulca ręcznego, no i wspomniana rurka od hamulca roboczego).

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: kylon »

- Z samym uszczelniaczem jest tak jak piszesz
- z przechylaniem mostu również
- o zaciskaniu wspomniałem i też stosujemy morsa :wink:

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

No i po sprawie. Dlugo bo dlubalem dziennie po godzince niecalej (auta klientow niestety maja pierwszenstwo) ale zrobione :)
Porady z forum bezcenne, nawet nie tracilem czasu na kombinowanie z pierscieniem, odrazu flex i po 15 minutach zdjety, lozysko troszke dluzej ale z odsiecza przyszedl palnik i tez zalatwione, bez prasy. Montaz odwrotny dluga rura i gotowana woda :) Co do oleju w moscie przechyl mostu jest dosc logicznym posunieciem wiec to oczywiscie tez bez problemu :)
Przy rozbieraniu ukrecil sie przewod hamulcowy, rano odbieram gotowy z dorabiania i bedzie wszystko. Przy okazji pomalowane wszystko. Niestety sprezyny nadal nie udalo mi sie kupic wiec ten punkt naprawy przechodzi na inny termin. Jutro z kolei biore sie za rozrzad :)

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Ahh no i jutro kolegi LJ70 z 94 na uszczelnienei kuli , chyba bedzie tak samo jak w moim, mam nadzieje :)

RICHI
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:11
Auto: 2-LT70
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: RICHI »

tvg pisze:No i po sprawie. Dlugo bo dlubalem dziennie po godzince niecalej (auta klientow niestety maja pierwszenstwo) ale zrobione :)
Porady z forum bezcenne, nawet nie tracilem czasu na kombinowanie z pierscieniem, odrazu flex i po 15 minutach zdjety, lozysko troszke dluzej ale z odsiecza przyszedl palnik i tez zalatwione, bez prasy. Montaz odwrotny dluga rura i gotowana woda :) Co do oleju w moscie przechyl mostu jest dosc logicznym posunieciem wiec to oczywiscie tez bez problemu :)
Przy rozbieraniu ukrecil sie przewod hamulcowy, rano odbieram gotowy z dorabiania i bedzie wszystko. Przy okazji pomalowane wszystko. Niestety sprezyny nadal nie udalo mi sie kupic wiec ten punkt naprawy przechodzi na inny termin. Jutro z kolei biore sie za rozrzad :)

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Ahh no i jutro kolegi LJ70 z 94 na uszczelnienei kuli , chyba bedzie tak samo jak w moim, mam nadzieje :)
Mam pytanie problem ten sam ljota wstawiam na warsztat w poniedziałek w serwisie kupiłem dwa simeringi po 50zł,łożysko 370zł więc szukam ale mam problem gdzie dostac dobre i tanie,a co z pierścieniem i oringiem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: Rokfor32 »

Pierścień można kupić oddzielnie, niestety tylko serwis. Ale nie jest drogi. Łozysko natomiast - zwykła hurtownia łozysk. Z tyłu przychodzi zwyczajne kulkowe, zczytaj sobie tylko numer wcześniej. Występuje w standardowych katalogach zgodnych z ISO, więc zapłacisz za przyzwoite (np. FAG, SKF) może jakieś 80 zeta.

I jeszcze jedno. Ten oring, co tam przychodzi, ma jedynie funkcję pyłoszczelną. Nie służy on w żadnym razie do utrzymywania oleju. Jest to tak właśnie skonstruowane po to, że jak puści simering, żeby olej wyciekła na tarczę kotwiczną od zewnątrz, a nie pakował się do wnętrza bębna (bo jak sie położy ten oring na silikonie, to w razie awarii simeringa tarczki kryjące łożysko nie są żadnym uszczelnieniem).

RICHI
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2010, 22:11
Auto: 2-LT70
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: RICHI »

Rokfor32 pisze:Pierścień można kupić oddzielnie, niestety tylko serwis. Ale nie jest drogi. Łozysko natomiast - zwykła hurtownia łozysk. Z tyłu przychodzi zwyczajne kulkowe, zczytaj sobie tylko numer wcześniej. Występuje w standardowych katalogach zgodnych z ISO, więc zapłacisz za przyzwoite (np. FAG, SKF) może jakieś 80 zeta.

I jeszcze jedno. Ten oring, co tam przychodzi, ma jedynie funkcję pyłoszczelną. Nie służy on w żadnym razie do utrzymywania oleju. Jest to tak właśnie skonstruowane po to, że jak puści simering, żeby olej wyciekła na tarczę kotwiczną od zewnątrz, a nie pakował się do wnętrza bębna (bo jak sie położy ten oring na silikonie, to w razie awarii simeringa tarczki kryjące łożysko nie są żadnym uszczelnieniem).
:D Rozumię że oring muszę wymienic ale może miałby ktoś numer łożyska chciałbym zrobic to na raz.Na wyprawie same komlety,a mi brakuje łożyska.Może Kylon :?: .Apropos byłem dzisiaj niestety osobówką na chwilę na TLC CAMP atmosfera super o torze nie wspomne AUTODROM4X4,poprostu zajefajna impra i teren , szkoda że nie miałem okazji spotkac KYLONA.NA marginesie pozdrowienia dla ROMKA z AUTODROMU wielkie dzięki za przyjęcie będę organizował wyjazd z Konina za tydzień na kilka 4x4. Pozdrawiam i dzięki ROKFOR.SORY ŻE ZBIŁEM Z TEMATU :oops:

Awatar użytkownika
tvg
Posty: 118
Rejestracja: 22 wrz 2009, 12:20
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: tvg »

Lozysko tyl 6308, masz tutaj oznaczenia widoczne i samo lozysko
http://wyprawa4x4.pl/info/lozysko_koyo_ ... -1979.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wyciek z tylnego bebna LJ73

Post autor: kylon »

A pierścień jest dostępny nie tylko z oryginału :wink:

ODPOWIEDZ