ARB i Yukon Gear

Moderator: luk4s7

sliski22
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:34
Auto: lj70
Kontakt:

ARB i Yukon Gear

Post autor: sliski22 »

Witam.
Mam pytanie czy zestaw ARB i Yukon Gear będzie pasował do mostów z Toyoty LJ70 z 89r. oryginalne przełożenie 4.88 ( mosty z diesla ) .
Przód :
ARB RD132 + YG TLCF-529R
Tył :
ARB RD132 + YG T8-529


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: kylon »

Widziałem już chyba odpowiedź Rokfora w tej kwestii :wink:

sliski22
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:34
Auto: lj70
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: sliski22 »

Zgadza się ,ale za namową kolegi MaxLux próbuję również tutaj :oops:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: MaxLux »

sliski22 pisze:Zgadza się ,ale za namową kolegi MaxLux próbuję również tutaj :oops:
@WojtekD przerabial DOKLADNIE taki sam temat wiec pewnie bedzie wiecej wiedzial

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: kylon »

Ale przecież wystarczy zapodać oryginał 4,88. Występuje w używce, w oryginale i mocniejszy niż Yukon.

Kameleon

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: Kameleon »

sliski22 pisze:Witam.
Mam oryginalne przełożenie 4.88 ( mosty z diesla ) .
Kylon, ale on właśnie ma 4,88 i chce je zamienić na 5,29 :roll:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: kylon »

ok. Nie doczytałem :oops:

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: wojtekd »

sliski22 pisze:Witam.
Mam pytanie czy zestaw ARB i Yukon Gear będzie pasował do mostów z Toyoty LJ70 z 89r. oryginalne przełożenie 4.88 ( mosty z diesla ) .
Przód :
ARB RD132 + YG TLCF-529R
Tył :
ARB RD132 + YG T8-529
ARBy na pewno.
Jeśli chodzi o przełożenia - powinno pasować do Twojego auta to co opisałeś. Pamiętam, że Rokfor miał zastrzeżenia - rzeczywiście była inna główka w autach, które miały fabrycznie 4.88 i silnik V6... tyle, że to dotyczy 4Runnera i być może niektórych Hilluxów. W dodatku tych aut jest bardzo mało bo były to modele fabrycznie na kołach 31'. 99% tych mostów ma dodatkowy czujnik do skrzyni biegów (wszystkie takie auta były automatami)

W moim (4R V6) mam z tyłu: YG TV6-529 a z przodu YG TLC-529R (bez "F" ale to dane sprzed 3 lat). Mam most przedni od LJ.

Jeszcze jedna istotna sprawa - na 5,29 auto jest na prawdę wolne. Jeśli masz tym jeździć na co dzień to się w ogóle nie nadaje - tylko przeprawy. Nawet na kołach 35'... i tak jest za wolne.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8337
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: Rokfor32 »

Ten czujnik w główce tylnego mostu - krąży trochę legend na jego temat ... :mrgreen:

Tak dla wyjaśnienia - nie ma on nic wspólnego ze skrzynią biegów.

Ten czujnik to czujnik prędkości, a dokładniej prędkości tylnej osi, i jest on elementem systemu "rear anti lock", czyli takiej "uszczuplonej" wersji ABS, działającej tylko na tylne koła.

Swoją drogą ciekawe rozwiązanie, wykorzystujące do działania ciśnienie hydrauliczne układu wspomagania kierownicy.

A wracając do główek mostu - nigdy nie spotkałem fabrycznego przełożenia 4,88 w 4Runnerze (choć wiem, że jest). Widziałem natomiast takowe z LJ70 i Hiace 4wd (pierwszej generacji), i w obu tych typach jest inny (niż w całej pozostałej rodzince) kosz satelitów. Co wymusza również inną grubość wieńca.

No ale to już ustaliliśmy, że przy zakładaniu aftermarketowego kosza nie ma znaczenia, i wszystko pasuje. Problem jedynie, gdy ktoś chce wymienić tylko przełożenie - wtedy trzeba się nabawić "standardowego" kosza satelitów.

Mnie natomiast intryguje, dlaczemu w EPC, dla tego samego rocznika, w przypadku przodu obudowa główki mostu ma identyczne numery w LJ i RJ, (przy przełożeniach odpowiednio 4,88 i 4,56), natomiast z tyłu sama obudowa ma różne numery. Tak, jakby dla innego kosza satelitów (przy przełożeniu 4,88) zmieniono również coś w samej obudowie.

Tak czy siak, wychodzi na to, że nawet jeżeli faktycznie są jakieś różnice, to na tyle niewielkie, że ten sam typ ARB pasuje do obydwu typów główki mostu.

sliski22
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:34
Auto: lj70
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: sliski22 »

@wojtekd
Mosty siedzą w samim i jest to auto składane głównie do przepraw.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
ARB-y leżą w domu ,jeszcze tylko przełożenia.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: MaxLux »

ostatnio pytalem Alexa z performanceoffroadcenter.com i dal oferte na 300$ komplet przelozen i 95$ przesylke do Polandii

sliski22
Posty: 4
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:34
Auto: lj70
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: sliski22 »

Ta cena była dla wszystkich czy po znajomości :?:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: MaxLux »

Bralem od nich mase rzeczy 2 ARBY przelozenia komplety do skladanie kompresor itp - zostawilem u niego Xk$ co pewnie dalo mi tajemniczy rabat 8)

Niestety nie polecam go nikomu bo w ostatnim zakupie sie pomylil i zamiast 2 lin Masterpull wyslal mi Vikinga ... oczywiscie chcial wymienic ale przesylka itp wiec zostalem przy Vikingu ale niesmak pozostal :P

Jak chcesz to napisz do nich ze piszesz z Polski i ze chcesz takie przelozenia i od kolegi z forum masz namiar - mysle ze spokojnie da ci podobna cene (przeciez nikt na tym swiecie prezentow nie robi)

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: MaxLux »

Kurde mam juz metlik ( @Rokfor do tablicy !!!)

Kolega @lemur potrzebuje przelozenia 4,56 do KZJ70 na tyl ...
Poszukalem mu w necie i wydawaloby sie ze naturalny wybor bedzie YGT8456 ...
Ale znalazlem jeszcze YG TV6-456 :shock: (ktore notabene stosowal @wojtekD)

Zapytalem "JustDifferentials" i .... zaproponowali T8-456-NG 8" TOY 4.56 R&P + "TOYSPACER" .125" SPACER TO USE 4 CYL GEAR IN V6 3RD :o :o :o

Kurde no to jak YGT8456 czy YG TV6-456 ? po Hu... mi ten "Spacer" ....

Mysle ze tylko kolega @rokfor lub @twardy moze pomoc 8)

ponizej przydatne linki:

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=1306
http://www.yukongear.com/DiffDetails.as ... Toyota+8.0

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4896
http://www.yukongear.com/DiffDetails.as ... dToyota+V6

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: ARB i Yukon Gear

Post autor: MaxLux »

p.s. fajny link znalazlem do fajnych realizacji warsztatowych

http://gearinstalls.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ