wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
nieludzki
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
Kontakt:

wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: nieludzki »

czy wersja ciężarowa Lj 70 95 r. - kratka za przednimi fotelami- posiada fabryczne otwory montażowe pod pasy i tylny rząd siedzeń...? czy przy próbie powrotu do wersji osobowej napotkam na jakieś inne niespodzianki ?
samochód wygląda na fabrycznie przygotowaną ciężarówkę...

miał już ktoś może podobne przygody...

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: LEX »

Mój samochód był w dowodzie jako ciężarówka 5 osobowa. Pojechałem na stację, pokazałem że z tyłu są pasy (7 miejscowy), zapewniłem, że w domu mam fotele i po sprawie. Mam osobówkę 7-miejscową.

Awatar użytkownika
nieludzki
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: nieludzki »

myślę że kwestie formalno-prawne da się jakoś obejść, natomiast bardziej interesuje mnie strona techniczna...
czy jeśli dokupię pasy do tyłu i fotele to będę je miał do czego przykręcić (przygotowane fabrycznie otwory ) czy też będę musiał kombinować z Super Glue.. :wink:

Awatar użytkownika
stopa
Posty: 532
Rejestracja: 10 gru 2009, 13:15
Auto: HZJ 73 '93
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: stopa »

w mojej wersji ciezarowej nie mam ani gniazd na pasy ani mocowan tylnego siedzenia... ale zaznaczam ze mam sporo starszego Ljota

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: fobos »

Moja 70-tka z '89 też jest w wersji ciężarowej, ale poprzedni właściciel wstawił tylne fotele od autokaru i załatwił wpis w dowodzie na 4 osoby. Kanapę zmieniłem na oryginalną, ale musiałem wywiercić w podłodze 4 otwory do jej przykręcenia. Niestety w podłodze brak mocowań na zatrzaski zabezpieczające w pozycji rozłożonej i brak pasów i ich mocowań z tyłu.

Awatar użytkownika
nieludzki
Klubowicz
Posty: 560
Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: nieludzki »

to mnie koledzy nie pocieszyli... :mrgreen: mam nadzieję że w nowszej wersji (95r.) nastąpiły jakieś małe modyfikacje i skośnoocy nie poskąpili kilku dziurek z gwintem... :lol:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: kpeugeot »

u mnie z tyłu były domontowane tylne mocowania na zatrzaski i jest jak w oryginale

jeśli chodzi o badanie techniczne to aby zmienić rejestrację musisz mieć fakturę/paragon na zakup pasów - oczywiście pasy tylko nowe

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: piter69A »

Wersje fabrycznnie robione jako ciezarowe NIE maja mocowan pod pasy, gniazd i uchwytów do zatrzasków kanapy, otworów pod przednie zawiasy kanapy, schowków i popielniczki w bocznych tapicerkach. Brak tylnej nagrzewnicy, brak tapicerki na nadkolach, "twarda" tapicerka tyłu i tylnych drzwi, dodatkowe haczyki na podłodze.

Qciel
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2009, 19:03
Auto: KZJ70

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: Qciel »

Jesli ktos jeszcze potrzebuje aktualnych informacji na ten temat, to zapodam doswiadczenie z Gdanska.
Pomijam watek mocowania kanapy i pasów bezpieczenstwa (nie musza byc nowe!), ma to byc osadzone w fabrycznych miejscach. Po zamontowaniu udajemy sie na stacje kontroli pojazdow i tam robimy przeglad.
Powinni, za oplata 230 pln, dac nastepujace dokumenty:
1. Fakture na:
- badanie techniczne po przebudowie sam. ciezarowego na osobowy 180,-
- przebudowa sam. ciezarowego na osobowy 50,- (lepiej chyba dorwac taka stacje co swiadczy takie usługi
jak serwis, bo jak sie podpisze to dokument jest nie do podwazenia)
2. Oswiadczenie o zmianach konstrukcyjnych dokonanych w pojezdzie (darmo)
3. Zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w uwagach powinna sie znalezc informacja o przeprowadzonej przebudowie sam. z ciezarowego na osobowy(darmo)
4. Opis zmian dokomanych w pojezdzie (zalacznik ze zdjeciem do zaswiadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym)
5. Kopia KRS'u stacji diagnostycznej
Oczywiscie pod "robocizna" stacja sie tylko podpisuje, naprawde nic robic nie musi.
Nadmienie ze niektore stacje zycza sobir zrobic zdjecie przed planowana przerobka... czyli z kratka, bez siedzen i pasow. Bez sensu moim zdaniem... Ale coz, nalezy znalezc stacje gdzie tego nie wymagaja. U mnie dzielila je odleglosc 3km (obydwie w centrum Gdanska)
Nastepnie udajemy sie juz tylko do UM wydz komunikacji, co za pare dni uczynie.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 944
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: vGreg »

Qciel
Piękne dzięki za info - za chwilę temat będę ćwiczył u siebie.

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.

Post autor: hashid »

Rzuć mi fotki Bartek na maila a ja zwrotne zrobię mojego wnetrza bo to samo 90r czy 95. Kanapa to zatrzaski i 4sruby i do tego po bokach w słupkach pasy i finał, pas srodkowy i mocowanie jest zintegtowany z kanapą, reszta to formalności.d

ODPOWIEDZ