wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Moderator: luk4s7
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
czy wersja ciężarowa Lj 70 95 r. - kratka za przednimi fotelami- posiada fabryczne otwory montażowe pod pasy i tylny rząd siedzeń...? czy przy próbie powrotu do wersji osobowej napotkam na jakieś inne niespodzianki ?
samochód wygląda na fabrycznie przygotowaną ciężarówkę...
miał już ktoś może podobne przygody...
samochód wygląda na fabrycznie przygotowaną ciężarówkę...
miał już ktoś może podobne przygody...
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Mój samochód był w dowodzie jako ciężarówka 5 osobowa. Pojechałem na stację, pokazałem że z tyłu są pasy (7 miejscowy), zapewniłem, że w domu mam fotele i po sprawie. Mam osobówkę 7-miejscową.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
myślę że kwestie formalno-prawne da się jakoś obejść, natomiast bardziej interesuje mnie strona techniczna...
czy jeśli dokupię pasy do tyłu i fotele to będę je miał do czego przykręcić (przygotowane fabrycznie otwory ) czy też będę musiał kombinować z Super Glue..
czy jeśli dokupię pasy do tyłu i fotele to będę je miał do czego przykręcić (przygotowane fabrycznie otwory ) czy też będę musiał kombinować z Super Glue..
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
w mojej wersji ciezarowej nie mam ani gniazd na pasy ani mocowan tylnego siedzenia... ale zaznaczam ze mam sporo starszego Ljota
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Moja 70-tka z '89 też jest w wersji ciężarowej, ale poprzedni właściciel wstawił tylne fotele od autokaru i załatwił wpis w dowodzie na 4 osoby. Kanapę zmieniłem na oryginalną, ale musiałem wywiercić w podłodze 4 otwory do jej przykręcenia. Niestety w podłodze brak mocowań na zatrzaski zabezpieczające w pozycji rozłożonej i brak pasów i ich mocowań z tyłu.
- nieludzki
- Klubowicz
- Posty: 560
- Rejestracja: 05 gru 2009, 02:11
- Auto: HDJ 80 4,2 TD '93; Hilux 2,4 TD '98
- Kontakt:
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
to mnie koledzy nie pocieszyli... mam nadzieję że w nowszej wersji (95r.) nastąpiły jakieś małe modyfikacje i skośnoocy nie poskąpili kilku dziurek z gwintem...
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
u mnie z tyłu były domontowane tylne mocowania na zatrzaski i jest jak w oryginale
jeśli chodzi o badanie techniczne to aby zmienić rejestrację musisz mieć fakturę/paragon na zakup pasów - oczywiście pasy tylko nowe
jeśli chodzi o badanie techniczne to aby zmienić rejestrację musisz mieć fakturę/paragon na zakup pasów - oczywiście pasy tylko nowe
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Wersje fabrycznnie robione jako ciezarowe NIE maja mocowan pod pasy, gniazd i uchwytów do zatrzasków kanapy, otworów pod przednie zawiasy kanapy, schowków i popielniczki w bocznych tapicerkach. Brak tylnej nagrzewnicy, brak tapicerki na nadkolach, "twarda" tapicerka tyłu i tylnych drzwi, dodatkowe haczyki na podłodze.
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Jesli ktos jeszcze potrzebuje aktualnych informacji na ten temat, to zapodam doswiadczenie z Gdanska.
Pomijam watek mocowania kanapy i pasów bezpieczenstwa (nie musza byc nowe!), ma to byc osadzone w fabrycznych miejscach. Po zamontowaniu udajemy sie na stacje kontroli pojazdow i tam robimy przeglad.
Powinni, za oplata 230 pln, dac nastepujace dokumenty:
1. Fakture na:
- badanie techniczne po przebudowie sam. ciezarowego na osobowy 180,-
- przebudowa sam. ciezarowego na osobowy 50,- (lepiej chyba dorwac taka stacje co swiadczy takie usługi
jak serwis, bo jak sie podpisze to dokument jest nie do podwazenia)
2. Oswiadczenie o zmianach konstrukcyjnych dokonanych w pojezdzie (darmo)
3. Zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w uwagach powinna sie znalezc informacja o przeprowadzonej przebudowie sam. z ciezarowego na osobowy(darmo)
4. Opis zmian dokomanych w pojezdzie (zalacznik ze zdjeciem do zaswiadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym)
5. Kopia KRS'u stacji diagnostycznej
Oczywiscie pod "robocizna" stacja sie tylko podpisuje, naprawde nic robic nie musi.
Nadmienie ze niektore stacje zycza sobir zrobic zdjecie przed planowana przerobka... czyli z kratka, bez siedzen i pasow. Bez sensu moim zdaniem... Ale coz, nalezy znalezc stacje gdzie tego nie wymagaja. U mnie dzielila je odleglosc 3km (obydwie w centrum Gdanska)
Nastepnie udajemy sie juz tylko do UM wydz komunikacji, co za pare dni uczynie.
Pomijam watek mocowania kanapy i pasów bezpieczenstwa (nie musza byc nowe!), ma to byc osadzone w fabrycznych miejscach. Po zamontowaniu udajemy sie na stacje kontroli pojazdow i tam robimy przeglad.
Powinni, za oplata 230 pln, dac nastepujace dokumenty:
1. Fakture na:
- badanie techniczne po przebudowie sam. ciezarowego na osobowy 180,-
- przebudowa sam. ciezarowego na osobowy 50,- (lepiej chyba dorwac taka stacje co swiadczy takie usługi
jak serwis, bo jak sie podpisze to dokument jest nie do podwazenia)
2. Oswiadczenie o zmianach konstrukcyjnych dokonanych w pojezdzie (darmo)
3. Zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, w uwagach powinna sie znalezc informacja o przeprowadzonej przebudowie sam. z ciezarowego na osobowy(darmo)
4. Opis zmian dokomanych w pojezdzie (zalacznik ze zdjeciem do zaswiadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym)
5. Kopia KRS'u stacji diagnostycznej
Oczywiscie pod "robocizna" stacja sie tylko podpisuje, naprawde nic robic nie musi.
Nadmienie ze niektore stacje zycza sobir zrobic zdjecie przed planowana przerobka... czyli z kratka, bez siedzen i pasow. Bez sensu moim zdaniem... Ale coz, nalezy znalezc stacje gdzie tego nie wymagaja. U mnie dzielila je odleglosc 3km (obydwie w centrum Gdanska)
Nastepnie udajemy sie juz tylko do UM wydz komunikacji, co za pare dni uczynie.
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Qciel
Piękne dzięki za info - za chwilę temat będę ćwiczył u siebie.
Piękne dzięki za info - za chwilę temat będę ćwiczył u siebie.
Re: wersja ciężarowa możliwość przeróbki na osob.
Rzuć mi fotki Bartek na maila a ja zwrotne zrobię mojego wnetrza bo to samo 90r czy 95. Kanapa to zatrzaski i 4sruby i do tego po bokach w słupkach pasy i finał, pas srodkowy i mocowanie jest zintegtowany z kanapą, reszta to formalności.d