MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Cobra »

Witam, Czy któryś z was kolegów robił taką opcję??? Mosty od HZJ-ta do KZJ??

Z tego co wiem, to HZJ ma grubsze półosie.... dużo trzeba przerabiać??

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Cobra »

Któryś z kolegów ostatnio do mnie dzwonił, nie zapisałem numeru i po rozmowie dowiedziałem się że ma w LJ-cie mosty od HZJ-ta... dlatego moje pytanie...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Rokfor32 »

Bardzo wątpię, żeby półosie były grubsze (znacząco).

Wszystkie toyki, (znaczy sztywnomostowe) mają identyczne wielowypusty przy koszu satelitów. Nawet jeżeli jakimś sposobem sama półoś byłaby grubsza, to i tak najcieńsze miejsce pozostanie takie samo 9tuż za wielowypustem).

Grubsza półoś to (oprócz wytrzymałości) większa sztywność. Więc paradoksalnie, przy udarowych obciążeniach jest bardziej wrażliwa, niż cienka, ale np. polerowana :wink:

Natomiast warte zachodu są mosty (tylne) z półosiami w pełni odciążonymi (full float axle). Mają taką samą (lub bardzo podobną) średnicę, jak normalne, ale dzięki temu, że nie są obciążone momentem gnącym mogą sporo więcej skręcającego przenieść. Nie jestem pewien, czy tego typu były w J7 HD. Były takowe natomiast w J6 i J8. Plus przekładnia główna 9,5" (w J7 LD jest 8").

O ile te z J8 są sporo szersze od J7 (coś koło 12 cm), to te z J6 sa tylko minimalnie (ok. 3 cm).

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: piter69A »

Były w J7 też.
BJ/HZJ/PZJ/FZJ.
Jednak nie zawsze mosty HD były "Full Float", zdarzają się też "semi float", podobnie jak w J8.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: piter69A »

Jeżeli się trafi na mosty z blokadami to na pewno warto zrobić przekładkę :lol:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Rokfor32 »

Nie pisałem, że w J6 i J8 były tylko "full float" :wink:

Chodziło mi o wskazanie dawców mostów tego typu.

Co do mostów z blokadami fabrycznymi - mam trochę mieszane uczucia. Przynajmniej w wersji HD, czyli z przekładnią 9,5"

Z jednej strony fajna rzecz, ale z drugiej - jest inna konstrukcja półosi (długi frez), przez co nie ma szans nabyć wersji aftermarketowych wzmacnianych. Druga sprawa - w przypadku zwybuchowania mechanizmu różnicowego też nie da się go zastąpić niczym innym, jak tylko fabrycznym z blokadą (otwarty nie pasuje do gruchy z blokadą). A te są rzadkie w używce, i piekielnie drogie w serwisie.

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: hashid »

Właśnie Rockfor ma rację.
Franc ma w kleszczu te mosty HD i jak poszły półosie to była przykrość bo ordzialle tylko.

Awatar użytkownika
Magnus
Klubowicz
Posty: 985
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:34
Auto: aktualnie bez auta, kiedyś HZJ73, HDJ80
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Magnus »

To juz taniej jest mosty od Patrola założyć. :oops: W razie awarii kupujesz kolejny za powiedzmy grosze i wymieniasz cały most. :D choć to nie koszerne i mało popularne może być podejście w Toytowym klubie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Cobra »

no mosty od patrola kosztują 1 tysiąc złotych a do KZJ 2500

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Damian »

a po Ci grubsze półosie? :o akurat same półosie to wytrzymują sporo, a jak ktoś umie jeździć to dyfra nie zmieli, nawet przy 35"...no ale jak ktoś ma styl jazdy zerojedynkowy to niech sobie patrola kupi.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 826
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Cobra »

w moim przypadku to na razie tylko spekulację... Gdyż mam coś zmielone w przednim dyfsze... Opiłki w oleju. W przyszłym tygodniu dopiero będę miał gdzie postawić samochód żeby zdiagnozować problem...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Rokfor32 »

Mosty od patrola mają jeden, aczistotny defekt - też nie ma do nich aftermarketowych gratów (poza ARB). I nie tyle biega o półosie, co o przekładnie. I nie dlatemu, że się sypią, ale dlatemu, że poza jedynie słusznymi fabrycznymi przełożeniami nie ma żadnych innych ... :mrgreen:

A, tak poważniej trochę - jak ktoś chce se pokombinować, i zrobić coś customowego i jednocześnie solidnego, i nie martwić się o jakiekolwiek graty, to tylko amerykański system Dana Spicer. Do wyboru, do koloru.

Se nawet można kupić półosie "do przycięcia", ze specjalnie przedłużonym wielowypustem, który przycina się dopasowując półoś do pochwy mostu ... :wink:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: Damian »

Rokfor32 pisze:Mosty od patrola mają jeden, aczistotny defekt - też nie ma do nich aftermarketowych gratów (poza ARB). I nie tyle biega o półosie, co o przekładnie. I nie dlatemu, że się sypią, ale dlatemu, że poza jedynie słusznymi fabrycznymi przełożeniami nie ma żadnych innych ... :mrgreen:

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: lecchu »

Rokfor32 pisze:Bardzo wątpię, żeby półosie były grubsze (znacząco).



Natomiast warte zachodu są mosty (tylne) z półosiami w pełni odciążonymi (full float axle). Mają taką samą (lub bardzo podobną) średnicę, jak normalne, ale dzięki temu, że nie są obciążone momentem gnącym mogą sporo więcej skręcającego przenieść. Nie jestem pewien, czy tego typu były w J7 HD. Były takowe natomiast w J6 i J8. Plus przekładnia główna 9,5" (w J7 LD jest 8").
Witam
A jak w zasadzie rozpoznać który most jest Full float, a który tylko semi? To widać jakoś po pochwie mostu? Po oznaczeniu? Po VIN-ie?

Pozdrawiam
Lecchu

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: MOSTY OD HZJ-ta DO KZJ-ta

Post autor: sebastian44 »

Tez chetnie sie dowiem, warto wiedziec co sie ma:)

ODPOWIEDZ