problem z przodem podczas jazdy - pilne
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
problem z przodem podczas jazdy - pilne
podczas jazdy na wprost i skrętów po równym i dołkach(choć na dołkach mniej)
słychać z przodu z lewej strony stuknięcia
łożyska z przodu nowe, sprawdzone to nie one
co może być jeszcze przyczyną
podczas jazdy rozleciało się tylne łożysko z prawej strony - czy jest możliwe że podczas jazdy tył rezonował tak że wydawało się ze to przód?
czy taki efekt mógł być powodowany nie rozpięciem jednego ze sprzęgiełek? własnie z prawej strony?
słychać z przodu z lewej strony stuknięcia
łożyska z przodu nowe, sprawdzone to nie one
co może być jeszcze przyczyną
podczas jazdy rozleciało się tylne łożysko z prawej strony - czy jest możliwe że podczas jazdy tył rezonował tak że wydawało się ze to przód?
czy taki efekt mógł być powodowany nie rozpięciem jednego ze sprzęgiełek? własnie z prawej strony?
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
zalezy z jaką czestotliwoscią ,odkrec sprzegiełka i zobacz czy stukot wystepuje dalej
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
Czy łożysko jest łatwo sprawdzić.... Sprawdź luzy na kołach. Podnieś koło i i zrób ruchy góra dół nie powinno być luzów...
Terkotanie- Mógł się rozpaść przegub... ;/
Terkotanie- Mógł się rozpaść przegub... ;/
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
Jeśli jest tylko stukanie, bez szmerów, szumów i odgłosów tarcia to będzie to zużyty przegub (luzy na kulkach, wyrobione bieżnie przegubu). Jeśli jednak towarzyszą temu jakieś szurania, terkotania itd., to oznacza to już rozwalony przegub (kulki wysypane z wewnętrznej bieżni) lub łożysko. Na sprzęgiełkach się nie znam, więc się nie wypowiadam, a luz na łożysku bym sprawdził, jak wspomniał Cobra, podnosząc koło lecz robiłbym ruchy lewo-prawo i góra-dół. Czasami jest też luz na łożyskach zwrotnicy i wychodzi przy szarpaniu góra-dół.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
sprawdzanie luzów było nic nie wykazało
demontaż całej piasty - łozyska ok
nie demontowałem łożysk stozkowych zwrotnicy
stuki są nie regularne - niestety auto zostało w rumiuni i trudno zrobić teraz testy
jutro jadę do auta
czy jeśli poleciały stożkowe łożyska zwrotnicy to da radę z tym powoli dojechac do polski 700km?
demontaż całej piasty - łozyska ok
nie demontowałem łożysk stozkowych zwrotnicy
stuki są nie regularne - niestety auto zostało w rumiuni i trudno zrobić teraz testy
jutro jadę do auta
czy jeśli poleciały stożkowe łożyska zwrotnicy to da radę z tym powoli dojechac do polski 700km?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8367
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
Da rady, to nie pada od razu na amen.
Ale sprawdź sobie jeszcze jedno miejsce - tuleje wahacza. Trudno zauważyć ich defekt, jak się nie wie, czego szukać, bo nawet przy mega luzie (ale jeżeli zostało trochę gumy) nie wydają żadnych hałasów, a i w prowadzeniu auta się to niewiele odczuwa (jak padną na tylnej osi, to czuć od razu, ale na przodzie nie). Do tego nie da się ich wyczuć, jak się auto podnośnikiem podstawionym pod oś podnosi ...
Natomiast jak guma wyleci całkiem, to słychać właśnie takie stukanie, jak auto przechodzi z przyspieszania na zwalnianie lub odwrotnie.
Ale sprawdź sobie jeszcze jedno miejsce - tuleje wahacza. Trudno zauważyć ich defekt, jak się nie wie, czego szukać, bo nawet przy mega luzie (ale jeżeli zostało trochę gumy) nie wydają żadnych hałasów, a i w prowadzeniu auta się to niewiele odczuwa (jak padną na tylnej osi, to czuć od razu, ale na przodzie nie). Do tego nie da się ich wyczuć, jak się auto podnośnikiem podstawionym pod oś podnosi ...
Natomiast jak guma wyleci całkiem, to słychać właśnie takie stukanie, jak auto przechodzi z przyspieszania na zwalnianie lub odwrotnie.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
sprawdzę to
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
Miałem dokładnie tak jak piszesz. Wracałem z jakiejś imprezy 400 km i coś mi zaczęło stukać. Miałem wrażenie, że w zakrętach bardziej i dał bym sobie rękę obciąć, że dźwięki dochodziły z przodu.kpeugeot pisze: podczas jazdy rozleciało się tylne łożysko z prawej strony - czy jest możliwe że podczas jazdy tył rezonował tak że wydawało się ze to przód?
Dojechałem do domu, a rano przywitała mnie plama oleju pod tylnym lewym kołem. Rozleciało się łożysko, a te dźwięki to były fragmenty koronki mielonej przez kulki łożyska.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
- Auto: lj70
- Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
sprawdz jeszcze gumy i łącznik stabilizatora
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
włącz naped na 4 i zobacz czy nie jest inaczej . czasami takie tyrk -przewaznie na zakrecie to zapinające sie i rozpinające sprzęgiełko ,towazyszy temu stukot .ale mogą byc mocowania wachaczy jak koledzy słusznie stwierdzili , natomiast rozwalone łozyska zwrotnic powodują maega luz na kole wiec nie trudno to zdjagnozowac .dla pewnika napewmo zdemont. sprzgiełka da sie bez nich jechac - tylko sie syfi do srodka jak to one to nie zakładaj ich spowrotem i wio do Polski, a i miałem taki stukot kiedys w patrolu chłopie wszystko wymienine ,a tu dalej kulki w garku -okazało sie ze klocek hamplowy sie wyrobił bocznie jakims sposobem- i dzwonił ,po przyhamowaniu przechodziło na chwile ,
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
dzięki
mam już łozyska na tył
za 2 godziny jadę do Rumuni reanimować auto
jak wsjo będzie OK, wrócę na kołach około czwartku - piątku
dzieki za pomoc
mam już łozyska na tył
za 2 godziny jadę do Rumuni reanimować auto
jak wsjo będzie OK, wrócę na kołach około czwartku - piątku
dzieki za pomoc
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
Rozpięcie sprzęgiełek i wyłączenie napędu na przód zwalnia mechanizm różnicowy i półosie z pracy. Czyli nie mamy połączenia wał -> koło a wał powinien być nieruchomy z powodu wyłączenia 4x4.
Jeśli w tej sytuacji stuka to:
1. łożysko piasty koła - gdy uszkodzone powinien być luz lub wyraźny szum
2. hamulce - luźne klocki, popuszczony zacisk, krzywa tarcza, duży rant
3. kamień, zaschnięte błoto pomiędzy tarczą osłonową lub na feldze
4. końcówka drążka - przy dużym luzie może stukać jak koło (opona, felga) nie pracuje w osi
5. łożyska zwrotnicy - luz przy uszkodzeniu powinien być wyczuwalny lecz raczej nie będzie powodowało regularnego stukania, wybite z kolei powodują skokowe skręcanie
6. koła tylne
Jeśli sprzęgi piast są zapięte to najprawdopodobniej mamy do czynienia z uszkodzonym przegubem lub ubytkami koło talerzowe/atak, jeśli chodzi o regularne stuki. Jeśli pojawiają się na zakrętach to pod uwagę należy jeszcze wziąć koła koronowe i satelity.
Jeśli w tej sytuacji stuka to:
1. łożysko piasty koła - gdy uszkodzone powinien być luz lub wyraźny szum
2. hamulce - luźne klocki, popuszczony zacisk, krzywa tarcza, duży rant
3. kamień, zaschnięte błoto pomiędzy tarczą osłonową lub na feldze
4. końcówka drążka - przy dużym luzie może stukać jak koło (opona, felga) nie pracuje w osi
5. łożyska zwrotnicy - luz przy uszkodzeniu powinien być wyczuwalny lecz raczej nie będzie powodowało regularnego stukania, wybite z kolei powodują skokowe skręcanie
6. koła tylne
Jeśli sprzęgi piast są zapięte to najprawdopodobniej mamy do czynienia z uszkodzonym przegubem lub ubytkami koło talerzowe/atak, jeśli chodzi o regularne stuki. Jeśli pojawiają się na zakrętach to pod uwagę należy jeszcze wziąć koła koronowe i satelity.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne
a więc wróciłem na kołach
powodem stuków z przodu było tylne łożysko
po wymianie łożyska wszystko wróciło do normy
powodem stuków z przodu było tylne łożysko
po wymianie łożyska wszystko wróciło do normy