problem z przodem podczas jazdy - pilne

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: kpeugeot »

podczas jazdy na wprost i skrętów po równym i dołkach(choć na dołkach mniej)

słychać z przodu z lewej strony stuknięcia

łożyska z przodu nowe, sprawdzone to nie one

co może być jeszcze przyczyną

podczas jazdy rozleciało się tylne łożysko z prawej strony - czy jest możliwe że podczas jazdy tył rezonował tak że wydawało się ze to przód?

czy taki efekt mógł być powodowany nie rozpięciem jednego ze sprzęgiełek? własnie z prawej strony?

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: Kames »

zalezy z jaką czestotliwoscią ,odkrec sprzegiełka i zobacz czy stukot wystepuje dalej

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: Cobra »

Czy łożysko jest łatwo sprawdzić.... Sprawdź luzy na kołach. Podnieś koło i i zrób ruchy góra dół nie powinno być luzów...

Terkotanie- Mógł się rozpaść przegub... ;/

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: LEX »

Jeśli jest tylko stukanie, bez szmerów, szumów i odgłosów tarcia to będzie to zużyty przegub (luzy na kulkach, wyrobione bieżnie przegubu). Jeśli jednak towarzyszą temu jakieś szurania, terkotania itd., to oznacza to już rozwalony przegub (kulki wysypane z wewnętrznej bieżni) lub łożysko. Na sprzęgiełkach się nie znam, więc się nie wypowiadam, a luz na łożysku bym sprawdził, jak wspomniał Cobra, podnosząc koło lecz robiłbym ruchy lewo-prawo i góra-dół. Czasami jest też luz na łożyskach zwrotnicy i wychodzi przy szarpaniu góra-dół.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: kpeugeot »

sprawdzanie luzów było nic nie wykazało

demontaż całej piasty - łozyska ok

nie demontowałem łożysk stozkowych zwrotnicy

stuki są nie regularne - niestety auto zostało w rumiuni i trudno zrobić teraz testy

jutro jadę do auta

czy jeśli poleciały stożkowe łożyska zwrotnicy to da radę z tym powoli dojechac do polski 700km?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: Rokfor32 »

Da rady, to nie pada od razu na amen.

Ale sprawdź sobie jeszcze jedno miejsce - tuleje wahacza. Trudno zauważyć ich defekt, jak się nie wie, czego szukać, bo nawet przy mega luzie (ale jeżeli zostało trochę gumy) nie wydają żadnych hałasów, a i w prowadzeniu auta się to niewiele odczuwa (jak padną na tylnej osi, to czuć od razu, ale na przodzie nie). Do tego nie da się ich wyczuć, jak się auto podnośnikiem podstawionym pod oś podnosi ... :wink:

Natomiast jak guma wyleci całkiem, to słychać właśnie takie stukanie, jak auto przechodzi z przyspieszania na zwalnianie lub odwrotnie.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: kpeugeot »

sprawdzę to

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: fobos »

kpeugeot pisze: podczas jazdy rozleciało się tylne łożysko z prawej strony - czy jest możliwe że podczas jazdy tył rezonował tak że wydawało się ze to przód?
Miałem dokładnie tak jak piszesz. Wracałem z jakiejś imprezy 400 km i coś mi zaczęło stukać. Miałem wrażenie, że w zakrętach bardziej i dał bym sobie rękę obciąć, że dźwięki dochodziły z przodu.
Dojechałem do domu, a rano przywitała mnie plama oleju pod tylnym lewym kołem. Rozleciało się łożysko, a te dźwięki to były fragmenty koronki mielonej przez kulki łożyska.

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: profesorr10 »

sprawdz jeszcze gumy i łącznik stabilizatora

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: Kames »

włącz naped na 4 i zobacz czy nie jest inaczej . czasami takie tyrk -przewaznie na zakrecie to zapinające sie i rozpinające sprzęgiełko ,towazyszy temu stukot .ale mogą byc mocowania wachaczy jak koledzy słusznie stwierdzili , natomiast rozwalone łozyska zwrotnic powodują maega luz na kole wiec nie trudno to zdjagnozowac .dla pewnika napewmo zdemont. sprzgiełka da sie bez nich jechac - tylko sie syfi do srodka :wink: jak to one to nie zakładaj ich spowrotem i wio do Polski, a i miałem taki stukot kiedys w patrolu chłopie wszystko wymienine ,a tu dalej kulki w garku -okazało sie ze klocek hamplowy sie wyrobił :!: bocznie jakims sposobem- :mrgreen: i dzwonił ,po przyhamowaniu przechodziło na chwile ,

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: kpeugeot »

dzięki

mam już łozyska na tył

za 2 godziny jadę do Rumuni reanimować auto

jak wsjo będzie OK, wrócę na kołach około czwartku - piątku

dzieki za pomoc

twardy
Posty: 88
Rejestracja: 04 lis 2009, 22:19
Auto: LJ70, KZJ95L, Chimi
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: twardy »

Rozpięcie sprzęgiełek i wyłączenie napędu na przód zwalnia mechanizm różnicowy i półosie z pracy. Czyli nie mamy połączenia wał -> koło a wał powinien być nieruchomy z powodu wyłączenia 4x4.

Jeśli w tej sytuacji stuka to:
1. łożysko piasty koła - gdy uszkodzone powinien być luz lub wyraźny szum
2. hamulce - luźne klocki, popuszczony zacisk, krzywa tarcza, duży rant
3. kamień, zaschnięte błoto pomiędzy tarczą osłonową lub na feldze
4. końcówka drążka - przy dużym luzie może stukać jak koło (opona, felga) nie pracuje w osi
5. łożyska zwrotnicy - luz przy uszkodzeniu powinien być wyczuwalny lecz raczej nie będzie powodowało regularnego stukania, wybite z kolei powodują skokowe skręcanie
6. koła tylne

Jeśli sprzęgi piast są zapięte to najprawdopodobniej mamy do czynienia z uszkodzonym przegubem lub ubytkami koło talerzowe/atak, jeśli chodzi o regularne stuki. Jeśli pojawiają się na zakrętach to pod uwagę należy jeszcze wziąć koła koronowe i satelity.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z przodem podczas jazdy - pilne

Post autor: kpeugeot »

a więc wróciłem na kołach

powodem stuków z przodu było tylne łożysko

po wymianie łożyska wszystko wróciło do normy

ODPOWIEDZ