HZJ76 Full Time 4WD

Moderator: luk4s7

swietlik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2008, 21:36
Auto: HZJ74
Kontakt:

HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: swietlik »

http://cruiser-connection.de/store/prod ... c966d2cca1" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyżby Toyota produkowała wersję siódemki ze stałym napędem?
Sprzęgiełka automatyczne,blokady przód/tył,brakuje blokady centralnego dyfra.
Ciekawoska :?:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: sebastian44 »

Nie rozumiem sie za bardzo w niemieckim ale wydaje mi sie ze Full 4Wd to chyba nie chodzi o to ze ma centralny dyfer-gdyby tak było to wyraznie by to zaznaczyli. A tak costam jest full, moze chodzi o to ze ma obie blokady. Montaż centralnego dyfra byłby chyba zbyt wielka ingerencja w stary i sprawdzony naped. poza tym po co automatyczne sprzegiełka skoro naped jest na stałe 4wd? wtedy chyba sprzegielka w ogole nie sa potrzebne, czy sie myle? swoja droga fajna stronka z fajnymi samochodami

Kameleon

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: Kameleon »

Napisane jest Full 4WD :!: a nie Full Time 4WD :mrgreen:
Przy napędzie Full Time sprzęgiełek się nie stosuje tylko stałe zabieraki.
Jednak stały napęd w serii HZJ7 jest do zrobienia i to w dość prosty sposób :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: seburaj »

reduktor od HZJ80 ??

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: seburaj »

tfu, od HDJ80 :mrgreen:

Kameleon

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze:reduktor od HDJ80 ??
Zależy jaka jest skrzynia biegów R czy H :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: seburaj »

ja tam nie wiem czy R czy H :roll:
ale jaka jest nagroda w konkursie, i co wygrałem ? :mrgreen:

Kameleon

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze: jaka jest nagroda
Nagrodą jest wiedza....
:mrgreen:

swietlik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2008, 21:36
Auto: HZJ74
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: swietlik »

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Już się poprawiam, skąd się wzieło w tytule "full time". Wolałem umieścić w poście link do stronki,a nie do ogłoszenia tej samej firmy, gdyż jak wiadomo ogłoszenia mają krótką ważność,przez co póżniej linki są bezużyteczne.

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: fobos »

A co ta cena taka niska. :shock: W ubiegłym roku jak się interesowałem to trzeba było szykować ponad 200.000 zł. :evil:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: Rokfor32 »

W J7 HD były Skrzynie H55 i R151. Ale H55 to w żaden sposób nie jest nawet podobne do H151 z HDJ80 ... :mrgreen:

Sam się zastanawiałem nad taką konwersją, żeby reduktor z HDJ80 podpiąć do małej skrzyni, jak R151, czy nawet W58 (bo H151 to jest gabarytowo jak trzy W58, i słabo pasi do mojego zamysła ... :wink: ). I nie znalazłem żadnego modelu toi, coby miała odpowiedni adapter skrzynia - reduktor.

Czyli pozostaje ew. dorobienie odpowiedniej przejściówki (co nie jest jakoś specjalnie trudne). Trudność może być gdzie indziej, ale tej sprawy nie mam jeszcze rozeznanej - czyli jaki jest wałek wejściowy reduktora z J8. Znaczy średnica i ilość ząbków. Bo dorobienie tulejki łączącej w przypadku gdy jest grubszy wałek niż w skrzyni R151i ma inną ilość ząbków na wielowypuście jest cokolwiek trudne.

swietlik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2008, 21:36
Auto: HZJ74
Kontakt:

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: swietlik »

fobos pisze:A co ta cena taka niska. :shock: W ubiegłym roku jak się interesowałem to trzeba było szykować ponad 200.000 zł. :evil:
Niestety w zakresie ceny nic się nie zmieniło. To cena wersji do sprzedaży poza UE,prawdopodobnie na jakimś patencie można taką zakupić. Pan Niemiec powiedział przez tel.że nie sprzeda do Polski,za to chętnie wersję z homologacją,1HZ spełniający normę Euro3czy4 cena od 37tys.euro z niemieckim "VAT-em". Do tego "nasze" opłaty i cena zbliża się,lub przekracza (w zależności od kursu) kwotę podaną przez Ciebie.
/porzednie odpowiedzi gdzieś "uciekały''?,mam nadzieję że ta dotrze/

Kameleon

Re: HZJ76 Full Time 4WD

Post autor: Kameleon »

Rokfor32 pisze:Sam się zastanawiałem nad taką konwersją, żeby reduktor z HDJ80 podpiąć do małej skrzyni, jak R151
Jest takie połączenie skrzyni R151F i reduktora HF2A :mrgreen:

ODPOWIEDZ