zawiecha HZJ 73
Moderator: luk4s7
zawiecha HZJ 73
Witam i pytam
Stoje przed wyborem zawiechy do autka - na pewno bede wymienial resory, amory, tuleje... wieszaki jak sie okaze ze mi starczy
Jest jakis wybor - OME, Dobinsons, TJM, Trail Master? Moze warto pomieszac troche zestawy. Dodam ze auto ma stac te 50mm wyzej i raczej standardowe obciazenie, przod +50kg... chyba ze przekonacie mnie do innej mysli - podroze owszem ale 90% roku auto bedzie robilo w terenie bez obciazenia.
stopa
Stoje przed wyborem zawiechy do autka - na pewno bede wymienial resory, amory, tuleje... wieszaki jak sie okaze ze mi starczy
Jest jakis wybor - OME, Dobinsons, TJM, Trail Master? Moze warto pomieszac troche zestawy. Dodam ze auto ma stac te 50mm wyzej i raczej standardowe obciazenie, przod +50kg... chyba ze przekonacie mnie do innej mysli - podroze owszem ale 90% roku auto bedzie robilo w terenie bez obciazenia.
stopa
Re: zawiecha HZJ 73
Albo jedno albo drugie. Czyli albo w teren albo do podróży. Wszystko co jest uniwersalne do wszystkiego nie nadaje się do niczego.
Re: zawiecha HZJ 73
A cóż można ci doradzić .. wiem jak zdecydujesz się na wieszaki to zakup antyrewersy różnica w cenie niewielka a resor przez to bezpieczniejszy , no i żeby były smarowane.
Edit:
Jak już mieszać to mieszaj poszczególnymi elementami np resory z jednej firmy, amortyzatory drugiej i tą drogą ale to już musisz mieć sprecyzowane zdanie co do pracy zawieszenia i tak jak ci Kylon pisze nie ma uniwersalnych rozwiązań skoro ma 90% wokół komina to pod to kup zawieszenie. Zawsze możesz trochę dodać do tyłu ale nie przesadź bo będą taczki na pusto.
Edit:
Jak już mieszać to mieszaj poszczególnymi elementami np resory z jednej firmy, amortyzatory drugiej i tą drogą ale to już musisz mieć sprecyzowane zdanie co do pracy zawieszenia i tak jak ci Kylon pisze nie ma uniwersalnych rozwiązań skoro ma 90% wokół komina to pod to kup zawieszenie. Zawsze możesz trochę dodać do tyłu ale nie przesadź bo będą taczki na pusto.
Re: zawiecha HZJ 73
...wiec jak pisze zawieszenie w teren. Niestety poza OME trudno znalezc jakies opinie na temat innych firm. A jak z amorami TJM? Ostatnio slyszalem troche niepochlebnych opinii o sprezynach ome - czy dotyczy to tez resorow?
Re: zawiecha HZJ 73
Każdy produkt ma swoje dobre i złe opinie. Na pewno o złej opinii usłyszysz szybciej bo zmartwiony polski klient robi zazwyczaj sporo przy tym szumu. Ci zadowolenie zazwyczaj jeżdżą i nie mają czasu na popychanie pierdół w internecie. Powracając do tematu:
- moim zdaniem OME ma kilka fakapów i staram się nie proponować resorów do Samuraja ani D22. Wyprawowe sprężyny do najnowszego Patrola też różnie czasem działają, ale tu bym się doszukiwał innych przyczyn . Niektóre autka mają tendencję do krzywego stania (HZJ - BJ73). Do podróży często robiona jest kombinacja resorów OME plus amorki Koni Raid lub innych.
- Ironman to porażka na całej linii. Osobiście odradzam ale taniość w wielu przypadkach wygrywa.
- Trialek. Zawieszenie raczej komfortowe bez wypraw. Resory dobrze się sprawują. Nie kupować do Patrola bo sprężyny typowe na lekki teren. Firma cały czas wprowadza modyfikacje w celu poprawy czegokolwiek co zgłaszają klienci. Ogromna dostępność. Producent w Europie.
- TJM -bardzo dobre ale dostępność nie do końca rewelacyjna, brak importera czyli brak gwarancji w przypadku gdy kupione są nie wiadomo gdzie i od kogo. Można kupić po taniości na południu polski ale strata zaliczki, brak faktury lub dostępność po roku może być wliczona w ryzyko zakupu . Na świecie mają dobrą opinię. Sprężyny do J9 np. nie do końca trzymają się katalogu .
- Teraz pojawiła się opcja Terrain Tamera. W Australii zdobywa dobre opinie. Amorki te same co TJM. U nich sprężyny maja dożywotnia gwarancję.
- Dobinsons -tu działka Henia. Z mojego doświadczenia twarde amorki. Kupowałbym zawieszenie do popularnego auta co by było na stanie w razie jakiejkolwiek awarii spowodowanej nawet zwykłym uszkodzeniem mechanicznym. Jakość moim zdaniem dobra. Niepowtarzalny kolor sprężyn
Jednym słowem każda firma ma wady i zalety. Podstawą zadowolenia jest jego odpowiedni dobór. U nas każdy chciałby wydać jak najmniej, a mieć zawieszenie, którym pojedzie na wyprawę obładowany tonami, do przedszkola z dzieckiem aby mu główka nie skakała, na trial gdzie wykrzyże sięgają niesamowitych wartości i na Dakar.
Takich cudów nie ma
- moim zdaniem OME ma kilka fakapów i staram się nie proponować resorów do Samuraja ani D22. Wyprawowe sprężyny do najnowszego Patrola też różnie czasem działają, ale tu bym się doszukiwał innych przyczyn . Niektóre autka mają tendencję do krzywego stania (HZJ - BJ73). Do podróży często robiona jest kombinacja resorów OME plus amorki Koni Raid lub innych.
- Ironman to porażka na całej linii. Osobiście odradzam ale taniość w wielu przypadkach wygrywa.
- Trialek. Zawieszenie raczej komfortowe bez wypraw. Resory dobrze się sprawują. Nie kupować do Patrola bo sprężyny typowe na lekki teren. Firma cały czas wprowadza modyfikacje w celu poprawy czegokolwiek co zgłaszają klienci. Ogromna dostępność. Producent w Europie.
- TJM -bardzo dobre ale dostępność nie do końca rewelacyjna, brak importera czyli brak gwarancji w przypadku gdy kupione są nie wiadomo gdzie i od kogo. Można kupić po taniości na południu polski ale strata zaliczki, brak faktury lub dostępność po roku może być wliczona w ryzyko zakupu . Na świecie mają dobrą opinię. Sprężyny do J9 np. nie do końca trzymają się katalogu .
- Teraz pojawiła się opcja Terrain Tamera. W Australii zdobywa dobre opinie. Amorki te same co TJM. U nich sprężyny maja dożywotnia gwarancję.
- Dobinsons -tu działka Henia. Z mojego doświadczenia twarde amorki. Kupowałbym zawieszenie do popularnego auta co by było na stanie w razie jakiejkolwiek awarii spowodowanej nawet zwykłym uszkodzeniem mechanicznym. Jakość moim zdaniem dobra. Niepowtarzalny kolor sprężyn
Jednym słowem każda firma ma wady i zalety. Podstawą zadowolenia jest jego odpowiedni dobór. U nas każdy chciałby wydać jak najmniej, a mieć zawieszenie, którym pojedzie na wyprawę obładowany tonami, do przedszkola z dzieckiem aby mu główka nie skakała, na trial gdzie wykrzyże sięgają niesamowitych wartości i na Dakar.
Takich cudów nie ma
Re: zawiecha HZJ 73
oo! Dzieki - na takie opinie czekalem. Coraz bardziej sklaniam sie do zakupu resorow OME. Co do amorow nie mam faworyta. TJM ma chyba od niedawna dystrybutora w Polsce... a w jednej z "podwroclawskich" (mozna uzywac nazw?) firm jest juz spory wybor. Nie wiem jeszcze jak w praktyce wyglada zamawianie bo moze sa tylko na stronie a fizycznie jeszcze nie ma. W kazdym razie akurat do HZJota jest chyba wszystko co czeba. Ktos uzywal ich amorow???
Re: zawiecha HZJ 73
Tu nikt nie wycina za nazwy innych firm czy warsztatów. TJM nie ma oficjalnego dystrybutora ze względu na ogromne oczekiwania finansowe i mega lojalność czyli zakaz sprzedaży innych produktów (chyba, że poszli po rozum do głowy). Wiem bo miałem takowym być . Polski rynek moim zdaniem nie jest jeszcze na to gotowy. Samozwańców jest wielu. Ja też kupuję TJM od jednego z dużych dealerów w Europie i owe zawieszenie na ten przykład zapodałem dla jednego z klientów do nowego HZJ78. Też mogę się nazwać importerem
Re: zawiecha HZJ 73
Eskapada przedstawia sie jako autoryzowany importer
a firma o ktorej mowilem to rayo - maja spora oferte TJM
a firma o ktorej mowilem to rayo - maja spora oferte TJM
Re: zawiecha HZJ 73
Import z definicji jest to przywóz towaru z poza granic celnych czyli w naszym przypadku spoza krajów UE. Każdy więc kto zakupi towar np w USA i go legalnie ocli płacąc podatki może określić się mianem importera i ma do tego prawo. Inną sprawą jest oficjalny przedstawiciel/importer/dystrybutor tu wkraczają inne zobowiązania tj sprawy gwarancyjne, odpowiedzialność prawna, prawa do barw firmy , jego loga itd itd. Warto chwilę się zastanowić przed zakupem i sprawdzić czy dany sklep należy oficjalnie do siatki dystrybucji wybranej firmy.
Wrócę do tematu wątku:
Wrócę do tematu wątku:
Nie rozumiem dlaczego tylko w tym konkretnym przypadku to przytoczyłeś a nie na końcu wątku do w/w firm. Jak coś sprzedajemy to z pełną odpowiedzialnością za produkt. Jeśli na etapie gwarancyjnym coś się wydarzy to jest on uwzględniany i w najgorszym przypadku kończy się on zwrotem zapłaconej sumy co na szczęście jeszcze się nie stało.kylon pisze:
Kupowałbym zawieszenie do popularnego auta co by było na stanie w razie jakiejkolwiek awarii spowodowanej nawet zwykłym uszkodzeniem mechanicznym. .....wink:
Jeśli nie masz problemów z angielskim to poczytaj australijskie forum, w końcu większość wymienionych produktów pochodzi z tamtych rejonów. OME jest znane w Europie bo było pierwsze i ma dobry marketing co za tym idzie łatwo się sprzedaje ale nie jest producentem tylko konfekcjonerem. Zależy na którego podwykonawcę trafisz stąd różne opinie o tej firmie.stopa pisze:...wiec jak pisze zawieszenie w teren. Niestety poza OME trudno znalezc jakies opinie na temat innych firm. A jak z amorami TJM? Ostatnio slyszalem troche niepochlebnych opinii o sprezynach ome - czy dotyczy to tez resorow?
Re: zawiecha HZJ 73
Nie mam żadnych złych zamiarów Heniu ale prawdą jest iż jest ono najmniej dostępne z pozostałych. Tylko tyle. No i istotna sprawa, którą poruszyłeś to odpowiedzialność, gwarancje itp czego akurat nie we wszystkich przypadkach można się spodziewać
Re: zawiecha HZJ 73
Z tą dostępnością Krzychu bym polemizował ale nie kasztańmy tematu , jak się spotkamy to pogadamy a byłem już bardzo blisko tylko czasu brakło .
Re: zawiecha HZJ 73
u mnie jest mix amory OME a resory dobinson
i póki co por roku wszytko jest w porządku
i póki co por roku wszytko jest w porządku
Re: zawiecha HZJ 73
A jakie resory wybrales i jak wg ciebie pracuja?
Re: zawiecha HZJ 73
Ja mam resory OME, na przodzie smarowane sworznie i wieszaki anti-reverse a z tyłu zwykłe, wszedzie tuleje poliuretanowe.
Jezdzi sie dobrze, szczególnie w terenie bo na asfalcie luksusów nie ma
Jak to wyglada mozesz zobaczyc w watku z opisem mojego auta
Jezdzi sie dobrze, szczególnie w terenie bo na asfalcie luksusów nie ma
Jak to wyglada mozesz zobaczyc w watku z opisem mojego auta
Re: zawiecha HZJ 73
Jasiu ma OME w HZJ73, Magnus i Romek też. W czterdziestkach np dużo lepiej sprawuje się Trialek niż OME co potwierdzają nasze doświadczenia i Niemców. Oglądając zagraniczne czwórki często widać biało pomarańczowe amorki.
Mogę sprawdzić jak wygląda sprawa Terrain Tamera. Amorki to te same co TJM.
Mogę sprawdzić jak wygląda sprawa Terrain Tamera. Amorki to te same co TJM.