24 V
Moderator: luk4s7
24 V
Witam
Niedawno pytalem Was o porade w sprawie HZJ i BJ a teraz juz konkretnie pytam bo sie od paru dni mecze z HZJ
Z tego co widze w EPC oryginalnie bylo przewidziane radio na 12V... tyle ze przed nim w instalacje wsadzony jest konwerter 24->12. Czy jest on standartowo w kazdym HZJocie i gdzie go ewentualnie znalezc - ja go nie widze
...szyby tylne z ogrzewaniem - czy cos sie stanie gdy wepnę szyby np z LJota do instalacji 24V. W EPC nie sa numerami zroznicowane pomiedzy modelami - wyglada na to ze to te same szyby - ale wole sie upewnic.
Czy jest jakas opcja podlaczenia wyciagarki 12V...? Ja nie bardzo kumaty elektrycznie i nie bardzo potrafie sobie wyobrazic gdzie ten prad 24V sie wlasciwie pojawia bo rozumiem ze na klemach jednego akumulatora zawsze jest 12V... no ale pewnie to by bylo zbyt proste.
pozdro
stopa
Niedawno pytalem Was o porade w sprawie HZJ i BJ a teraz juz konkretnie pytam bo sie od paru dni mecze z HZJ
Z tego co widze w EPC oryginalnie bylo przewidziane radio na 12V... tyle ze przed nim w instalacje wsadzony jest konwerter 24->12. Czy jest on standartowo w kazdym HZJocie i gdzie go ewentualnie znalezc - ja go nie widze
...szyby tylne z ogrzewaniem - czy cos sie stanie gdy wepnę szyby np z LJota do instalacji 24V. W EPC nie sa numerami zroznicowane pomiedzy modelami - wyglada na to ze to te same szyby - ale wole sie upewnic.
Czy jest jakas opcja podlaczenia wyciagarki 12V...? Ja nie bardzo kumaty elektrycznie i nie bardzo potrafie sobie wyobrazic gdzie ten prad 24V sie wlasciwie pojawia bo rozumiem ze na klemach jednego akumulatora zawsze jest 12V... no ale pewnie to by bylo zbyt proste.
pozdro
stopa
Re: 24 V
1. w mojej nie było przetwornicy 24/12V - kupiłem i zamontowałem sam.
2. ogrzewanie tylnej szyby masz na 24V i do tego dobrana opornośc ścieżki ( drucików w szybie). Jeśli wstawisz 12V szyby( oporność szyby powinna być 2x mniejsza) to prawdopodobnie spalisz te ścieżki ( popłynie 2x większy prąd ), albo przewody zasilające i...samochód.
3. wyciągarka 12V to tylko na akumulator 12V ! Jeśli już masz taką ( i nie chcesz zamienić na 24V ) to kup jeszcze 1 akumulator tylko na wyciągarkę.. Wyciągarka 24V jest mocniejsza niż 12V.
2. ogrzewanie tylnej szyby masz na 24V i do tego dobrana opornośc ścieżki ( drucików w szybie). Jeśli wstawisz 12V szyby( oporność szyby powinna być 2x mniejsza) to prawdopodobnie spalisz te ścieżki ( popłynie 2x większy prąd ), albo przewody zasilające i...samochód.
3. wyciągarka 12V to tylko na akumulator 12V ! Jeśli już masz taką ( i nie chcesz zamienić na 24V ) to kup jeszcze 1 akumulator tylko na wyciągarkę.. Wyciągarka 24V jest mocniejsza niż 12V.
Re: 24 V
Do samochodu z instalacją 24V zakłada się wyciągarkę 24V
24V są na klemach dwóch akumulatorów. 2x12=24
24V są na klemach dwóch akumulatorów. 2x12=24
Re: 24 V
Ja tez tak mysle - ale pod tym samym numerem katalogowym sa szyby zarowno do LJ jak i KZJ, i HZJ i BJ i PZJ itd...?Gałka pisze: 2. ogrzewanie tylnej szyby masz na 24V i do tego dobrana opornośc ścieżki ( drucików w szybie). Jeśli wstawisz 12V szyby( oporność szyby powinna być 2x mniejsza) to prawdopodobnie spalisz te ścieżki ( popłynie 2x większy prąd ), albo przewody zasilające i...samochód.
To oczywista oczywistosc... ale jak sam piszesz na klemach 2 akumulatorow. A na jednym jest 12. Jakbym podlaczyl wyciagrake 12V bezposrednio do jednego akumulatora to co by sie stalo?Kylon pisze: Do samochodu z instalacją 24V zakłada się wyciągarkę 24V
24V są na klemach dwóch akumulatorów. 2x12=24
Re: 24 V
Katowałbyś jeden z akumulatorów i w efekcie wyciągania starczyło by na 5 minut.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 24 V
mialem podlaczone radio do jednego z akumulatorow i po miesiacu nie odpalil przy podlaczeniu wyciagarki pod jeden strach pomyslec
Re: 24 V
To ze padl akumulator po podlaczeniu radia to chyba jakis zbieg okolicznosci albo wada radia bo w 99% samochodow tak wlasnie radio jest podlaczone...
Do tej pory jezdzilem LJotem w ktorym tez byly 2 akumulatory. Wyciagarke mialem podlaczona tylko pod jeden z nich. Nigdy nie mialem problemu z jego wydolnoscia, rozladowywaniem sie itp.
Roznica jest taka ze w LJ byla instalacja 12 a tu 24. Alternator w HZJ jest 24v natomiast rozumiem ze kazdy z akumulatorow ladowany jest pradem jak na 12V. Jak to dziala nie kumam stad moje dywagacje - czym grozi podlaczenie wyciagarki 12V do tej instalacji. Gdyby byla ona gdzies zmasowana to wtedy prad poszedlby wiekszy - ale skoro jest bezposrednio podpieta pod klemy to wydaje mi sie ze caly czas bedzie dostawac 12V.
Tez bym wolal wyciagarke 24V ale mam juz 12 wiec kombinuje...
Do tej pory jezdzilem LJotem w ktorym tez byly 2 akumulatory. Wyciagarke mialem podlaczona tylko pod jeden z nich. Nigdy nie mialem problemu z jego wydolnoscia, rozladowywaniem sie itp.
Roznica jest taka ze w LJ byla instalacja 12 a tu 24. Alternator w HZJ jest 24v natomiast rozumiem ze kazdy z akumulatorow ladowany jest pradem jak na 12V. Jak to dziala nie kumam stad moje dywagacje - czym grozi podlaczenie wyciagarki 12V do tej instalacji. Gdyby byla ona gdzies zmasowana to wtedy prad poszedlby wiekszy - ale skoro jest bezposrednio podpieta pod klemy to wydaje mi sie ze caly czas bedzie dostawac 12V.
Tez bym wolal wyciagarke 24V ale mam juz 12 wiec kombinuje...
Re: 24 V
gdzieś na forum już to było...chyba na rajdach; jak masz nierówno obciążone akumulatory to pomiedzy nimi robi się różnica napięć co powoduje płyniecie jakiś prądów ( dokładnie to nie pamietam - trza poczytać ).
Kumpel miał w Bj-cie 24 V i tak podłączył na 12V bezpośrednio radio i CB; ciągle mu padały bezpieczniki. Jak zrobił przez przetwornicę to teraz jest OK. Ja od razu dałem przetwornicę.Jak
To że "wszyscy " tak mają nie oznacza że jest prawidłowo...
Kumpel miał w Bj-cie 24 V i tak podłączył na 12V bezpośrednio radio i CB; ciągle mu padały bezpieczniki. Jak zrobił przez przetwornicę to teraz jest OK. Ja od razu dałem przetwornicę.Jak
To że "wszyscy " tak mają nie oznacza że jest prawidłowo...
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 24 V
99% samochodów osobowych nie ma instalacji 24V...
Re: 24 V
sorki za prywate - Gałka - chce sie z toba skontaktowac w sprawie remontu skrzyni ale wysylane na PW posty nie chca wyjsc ze skrzynki "Do wyslania" - nie wiem czy cos jest zablokowane, nie mam jakis uprawnien czy cos... moj adres mr.frog@interia.pl
Re: 24 V
ale ma radio 12V i podpiete do jednego aku
Re: 24 V
Stopa wysłuchaj kolegów bo dobrze ci radzą, nawet bardzo dobrze. Chcesz mieć dobrze zrobione to podjedź do elektryka od ciężarówek, w zasadzie do każdego elektryka samochodowego. Instalacja 24V rządzi się innymi prawami niż 12 V. Wszystkie urządzenia o niskim poborze prądu typu radio, cb itd tylko przez przetwornicę, wyciągarka tylko na 24V. Bardzo dobre są przetwornice Helli , używaną kupisz na każdym szrocie ciężarówek , w MB są na 100% montowane.
Re: 24 V
odpowiedziałem, nie zawsze sprawdzam privastopa pisze:sorki za prywate - Gałka - chce sie z toba skontaktowac w sprawie remontu skrzyni ale wysylane na PW posty nie chca wyjsc ze skrzynki "Do wyslania" - nie wiem czy cos jest zablokowane, nie mam jakis uprawnien czy cos... moj adres mr.frog@interia.pl
Re: 24 V
toyota land cruiser . nissan patrol. np.sebastian44 pisze:99% samochodów osobowych nie ma instalacji 24V...