PTO

Moderator: luk4s7

Locolukas
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2009, 11:23
Auto: RJ70

PTO

Post autor: Locolukas »

Witam szanownych kolegów. Swego czasu pozyskałem operacyjne PTO do mojej toyotki (RJ70). Leżało w garażu, aż postanowiłem ruszyć z montażem. No i mam problem (a nawet 2). 1. Pod dekielkiem na reduktorze na wałku nie ma koła zębatego z którego pto miało by brać "moc". :shock: I pytanie - co teraz? Czy trzeba wymienić ten wałek na taki z kołem zębatym?
2. A drugi problem, to nie do końca "pasujące" pto w oryginalne otwory po dekielku na reduktorze (jest troche szersze). PTO ma wyjscie do przodu i do tyłu oraz prawe i lewe obroty. I chyba :( nie do końca jest do tego modelu przeznaczone.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Łukasz

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8385
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Rokfor32 »

Wałek w reduktorze, z którego PTO jest napędzane nie jest monolityczny - znaczy, na wałek bazowy są nakładane po kolei wszystkie elementy. W twoim przypadku należy zastąpić tulejkę dystansową między kołem zębatym a tylnym łożyskiem kółeczkiem do napędu PTO (wraz z odpowiednio krutszą tulejką dystansową, jak się nie mylę).

Co do wersji samego PTO - faktycznie było kilka rodzajów obudowy (rozstawu śrub mocujących). Ale nie chodziło o model auta, tylko o typ reduktora i rok produkcji, jak sobie dobrze przypominam. Znaczy, że po którymś tam roku zmieniono typ reduktora w ramach tego samego modelu.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Meris »

jest juz temat o PTO, i tam nawet odpowiedzi na te pytania som... :wink:
ale powtuza
1. starczy z innego reduktora (na zlomisku) znaliesc tyko same kolo zembato i tuleiki.... wal ten sam...
2. masz PTO od starej wersji 40ki... do reduktoruw do 1983 roku... tam nie tyko okienko szersze ale i dziury mocowania niepasujo...

Liepej spszedaj i znaidz pasujonce PTO...

tu do porownania PTO stare i nowsze... z rewersem dwa kola - starsze, i nowsze bez rewersu jedno kolo na 60-70 reduktory modeli po 1983 roku...
Załączniki
gHJ60c.jpg
gHJ60c.jpg (53,39 KiB) Przejrzano 2859 razy
gBJ40c.jpg
gBJ40c.jpg (54,58 KiB) Przejrzano 2859 razy

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Bartek1 »

Panowie, szybki temat, mam LJ z 91 roku Anglika, mam okazję kupić w super stanie PTO oraz wyciągarkę, jednakże byłem przekonany, że ta zębatka to standard w reduktorach.
Czy jest jakaś inna opcja, żeby to sprawdzić aniżeli, rozkręcenie osłonki i zobaczenie. Musze się szybko decydować, a nie mam możliwości sprawdzenia tego. Daleko do warsztatu jakiegoś.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Addams »

Ta "osłonka" mocowana jest na bodaj 6 śrubek po lewej stronie od dołu reduktora, szybciej odkręcisz niż w internecie znajdziesz :wink:
W znakomitej większości reduktorów to koło jest. Jeśli możesz kupić właściwe PTO (co nie jest oczywiste) w dobrej cenie i jeszcze wyciągarkę to się chwili nie zastanawiaj. Tych reduktorów jest na rynku w cholerę, najwyżej sobie podmienisz.

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Bartek1 »

Wlew oleju okazał sie pod klapka, wiec pobudka rano i rozkręcona na parkingu. Zębatka, jak wół a ładny komplecik PTO wyciagarka oraz przełącznik do kabiny już jedzie. Akcje wpasowania wszystkiego w oryginalny zderzak, gdzieś opisze.

W tym momencie brakuje tylko walka napędowego, jakieś sugestie?

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: PTO

Post autor: Bartek1 »

Niestety okazało się, że przełącznika do kabiny nie ma, poza tym też był jakiś dorabiany.
Jest jakaś szansa, aby ten wichajster zdobyć, serwis jeszcze może to załatwić, bo nie wierze, że ma ktoś to w garażu leżeć. A jak nie to czeka mnie rzemiosło.

Poza tym byłbym też zainteresowany wałkiem / prętem napędowym z PTO do wyciągarki.

ODPOWIEDZ